Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp mig tak,
#1
Hejsa,

Jeg kan sagtens få gang i min scooter, uden luftfilter, men den vil ikke gå op i omdrejninger. Jeg tror selv at det kan have noget med benzintilførelsen at gøre, men jeg har aldrig haft det problem før. Jeg har prøvet med 2 forskellige karburator, hvor der skete nøjagtigt det samme på dem begge 2.

Tænker lidt på om det kan have noget med min bezin pumpen/vakum pumpen at gøre... (den der sidder oppe i tanken) Kan der ikke sætte noget skidt fast i "vakum / benzin-pumpen??

Jeg har læst en sted hvor en person havde den samme problem, og han skiftede cyllinderen, men kan ikke helt forstå at det kan hjælpe, fordi der er en god konpression..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Har du forsøgt det simple som bare at skifte tændrør til at starte med?
TGB 101R 2008 - 4000 km TIL SALG
Svar
#3
Jonash Skrev:Har du forsøgt det simple som bare at skifte tændrør til at starte med?

JA! selvfølgelig, Smil Og her i dag har jeg tjekket cylinderen og stemplet og det fejler intet, og er helt perfekt... Og har også fundet ud af at det ikke har noget med "benzin / vakum - pumpen" at gøre.... men hvad er der så galt????

Håber at der sidder en derude som kan hjælpe.. Grin

Skriv gerne!! Grin
Svar
#4
Hejsa...

Er det kommet efter en tankning, for så kan det være dårlig benzin ( det sidste i tanken til standeren ).

Du vil aldrig kunne få den til at gå ordenligt uden luftfilter, for den er indstillet da den for meget mere luft end hoveddysen kan give benzin.
Hvis den ik kan en ski med luftfilter kan det evt. ligge følgende steder, tilstoppet luftfilter/luftfilterkasse. Har du tjekket at din indsugningstud, er intakt og ik er revnet eller på anden måde utæt.


Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#5
Tempo Skrev:Hejsa...

Er det kommet efter en tankning, for så kan det være dårlig benzin ( det sidste i tanken til standeren ).

Du vil aldrig kunne få den til at gå ordenligt uden luftfilter, for den er indstillet da den for meget mere luft end hoveddysen kan give benzin.
Hvis den ik kan en ski med luftfilter kan det evt. ligge følgende steder, tilstoppet luftfilter/luftfilterkasse. Har du tjekket at din indsugningstud, er intakt og ik er revnet eller på anden måde utæt.


Mvh
Tempo

Tak for det, men er sikker på at det er ikke er luftfilteret, har skilt den ad, for har selv tænkt på det, og indsugningsstudsen er hel (uden huller eller revner, men den er meget gammel og mør) det kunne sagtens være at jeg lige skulle prøve at skifte benzin, altså tømme den for benzin, og fylde den med helt frisk benzin. For at jeg kan starte og holde min scooter igang, bliver jeg nød til at holde min hånd for karburatoren, og når min hånd er for karburatoren kan den godt tage gassen, (gå op i omdrejninger) Det er umuligt at starte min scooter med luftfilter på... :/

Håber at i stadig vil hjælpe...

På forhånd tak...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hejsa...

Hvis den er meget gammel og mør ( som du selv skriver ), så kan det sagtens ligge i studsen. Som du beskriver det, er jeg næsten 100% sikker på at det er fordi den trækker falsk luft.

Hvad med din vacumslange, har du også tjekket den??..

Du kan evt. når den står i tomgang, give den et pust starthjælp ( spray ) rundt om studsen. Hvis den ændre omdr. så har du en utæthed, bare sørg for at det ik kommer direkte i indsugningen ( karburatoren ). Ved at der er mange som bruge starthjælp, når man er i tvivl om den trækker falsk luft ( inklusiv migselv ).
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3150...2027215867


Der skal ik meget utæthed til, før den ik vil en ski Ked af det.

Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#7
Tempo Skrev:Hejsa...

Hvis den er meget gammel og mør ( som du selv skriver ), så kan det sagtens ligge i studsen. Som du beskriver det, er jeg næsten 100% sikker på at det er fordi den trækker falsk luft.

Hvad med din vacumslange, har du også tjekket den??..

Du kan evt. når den står i tomgang, give den et pust starthjælp ( spray ) rundt om studsen. Hvis den ændre omdr. så har du en utæthed, bare sørg for at det ik kommer direkte i indsugningen ( karburatoren ). Ved at der er mange som bruge starthjælp, når man er i tvivl om den trækker falsk luft ( inklusiv migselv ).
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3150...2027215867


Der skal ik meget utæthed til, før den ik vil en ski Ked af det.

Mvh
tempo

Tusind Tak.. Smil

Det prøver jeg.. Grin
Hvis det ikke er studsen skriver jeg igen... Grin Og vakum-slangen er helt ny, fordi den gamle var utæt... Men tjekker lige... Smil

TAK.. Grin
Svar


Forum spring: