Søg Garagen Hej Gæst! Register

Stjålet Listo 45 jeg gir findeløn.
#1
Hej
Jeg bor i Tårnby i Kastrup. Jeg købte Denne Listo Scooter i siste uge den.
Den var låst udenfor min leilighed men fredag nat den 30 jun 06. Var den stjållen.
Jeg var ejer af den i hele 2 dage. den var låst met ratlås og en lås igennem baghjulet.

Jeg har vedhæftet et billede af den. Beskrivelse af den, den er sort, med gule flammer på siden, den haved en bagagebox på.

Den har nummerplade LH 093
den's stellnnr. er LMFTCBPD441002499
Den havde kørt ca 4000 km, og spedometerkablen knækkede jeg ved uheld på thorsdagen.

Jeg gir 2000 kr til den der kan finde den og give mig den tilbage.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
her er billded af den
Svar
#3
Føler med dig..det sidste røvhul er desværre ikke født endnu, utroligt man ikke kan have noget i fred bare fordi nogle punks skal bruge en kaburator eller noget lign.
Håber du finder den og dem, der har gjort det!
Svar
#4
Det er dælme SUR røv !!

Hvad laver de. Ikke andet end at gøre os ( dem det går ud over) kede af det.
Det er bare så surt, at man ikke kan have ens private ting i fred.

jeg håber du får din Listo hjem igen.

Vh
Carsten
Svar
#5
Nå, nu er man også begyndt at gå efter de små 4-taktere. Græder

Hvilken lås havde du på baghjulet?

Var der spor af gerningen (efterladt lås, værktøj mm) ?
eller har det bare været op på ladet med dig lille Listo, og så afsted?

Vi er jo flere, der futter rundt i Kbh (og andre småbyer!), der måske kan lære noget her!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Tak for medlidelsen.
Jeg var ellers i går igen i Dsb og købte mig et månedskort. Ked af det
Det som skete, var at jeg var en lille køretur, satte den fra mig ca kl 23. den forrige dag
Jeg står op til arbejde kl 05, da jeg gik ud kl ca 5:20, tænkte jeg hvor f.... har jeg parkeret scooteren ? Den var totalt forsvundet, der var intet kun flisene som den stod parkeret på, jeg tror jeg kunne se hvor den havde stået fordi det var lidt mindre fugt hvor den havde stået, det var lidt rå den morgen.
Så jeg ved ikke om låsen er brudt, eller en bunke har båret den væk.
Låsen jeg brugte var en jeg lige havde købt i Føtex, tja det kan være årsagen, men det var det største lås jeg fant der. jeg har tilføjet et billede af nøglen.
Men hvis jeg får mig en ny scooter eller mc, skal jeg aldrig gå fra den uden den sidder fast i en bygning eller et eller andet tungt.
Håber ikke at nogen af jer kommer ud for det samme.
Svar
#7
Hm. nøglen ligner noget, der kunne passe til denne
http://billig-scooter.dk/album_pic.php?pic_id=560
Den kommer netop fra Føtex (ca. 80 kr). Den har en 4-6 mm stålwire inde i kernen. Samlet vægt: under 1 kg.
Angiveligt vil det tage 5 sekunder at klippe den med en boltsaks. Ked af det
Svar
#8
hej, ja det var lige den... ovkay, så hurtigt ?? hmm wow. Vi burde havt en tråd med låse og hvor gode de er, og hvor hurtigt man kan bryde dem Smil
Hvad med elektronisk alarm, tænker på hylere hvis man rører cyklen, har nogen havt erfaring med det ? fordi jeg tænker på det næstegang jeg køber en scooter.
har set en her.
http://alarmshop.dk/alarm/scooteralarm_2...8m_da.html
for 1500 kr.
Svar
#9
Jeg kører en del rundt i Kbh. - også på Amager. Hvis jeg ser en Listo, lover jeg at kigge efter.

Jeg har en kollega der også bor i Tårnby - ude på Irlandsvej - og hun havde sin Texas i en hel uge, før nogen havde voldet med den.
Dog uden at opnå andet end at der har været problemer med elsystemet lige siden.
Nu har den gode kvinde kasko på den, men hendes scooterliv har indtil videre kun bestået i besvær med at få den ordentligt fikset hos forhandleren.

Hvad kan man gøre for at sikre sig? Sætte sin scooter ind i sin have/garage.
Men hvis det ikke er relevant, så

1. Kaskoforsikring (dyrt)
2. Kædelås af høj kvalitet lænket til fast punkt eller anden scooter/mc
3. Skivelås (fås også med alarm)
4. Installere alarmsystem (Thansens til 6-700 eller f.eks Piranha til ca. 1000)

Og så skal man jo altid huske at bruge sine låse ved natteparkering. Hvis knallerten står et sted hvor mange ser den,
er det MÅSKE alligevel bedre end hvis den står et sted hvor færre ser den, men hvor tyve kan arbejde i fred og ro?

[Image: 4003318286230.jpg]
Min kædelås i en kortere version.
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Du kunne evt. også få installeret en SatEye eller DanTrack.

Jeg har fået installeret en SatEye. (www.foxfone.dk)

Den stod godt nok i næsten 5k alt inklusiv.

Men så kan du altid finde/afbryde din scooter hvis det værste skulle ske.
Og så fungere den også som alarm, endda med et "vituelt hegn" hvis nogen skulle finde på at flytte den.
Svar
#11
Det må kunne ladesig gøre at bygge noget tilsvarende selv. Godt ikke med direkte alarm til alarmcentral.

En gpsmodtager og noget elektronik kan vel gøre det.
Svar
#12
ja det er surt at får stjålet sin maskine!

personligt kørere jeg nogle gange til kbh og osse til tårnby men jeg forlader aldrig min scooter uden der er ratlås, xena skrivelås m. alarm og en motorcykel kæde på! alligevel har jeg da været ude for der var nogle der prøvede alligevel :?
Svar


Forum spring: