Søg Garagen Hej Gæst! Register

160 ccm tun på kinascooter
#1
Der er noget der undre mig med mit nye tun på 160 ccm. Ved 6000 omdrejninger kan jeg køre 80 kmt på speedo, 7000 omdrejninger 92 på speedo, 8000 omdrejninger 100+
Det der undre mig er, at med det gamle originale 125ccm sæt var omdrejninger og hastighed lineært, dvs 6000 omdrejninger lig med 60 kmt på speedo, 7000 lig 70, 8000 lig 80. Jeg kan ikke helt forstå hvad der gør, at jeg med samme omdrejningstal kan køre langt hurtigere med 160 ccm end med 125 ccm når gearingen er den samme. :roll: Er der nogen der kan kaste lidt lys over mit spørgsmål? På forhånd tak Grin
livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvis varioen og rullerne er de samme, burde flere kubik ikke kunne ændre farten ved et givent omdrejningstal. Rullerne har måske været for lette til din mindre cylinder, så de "skiftede" gear senere?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Det er en original standart vario med nøjagtig samme dimensioner og rullevægt som jeg plejer at køre med, eneste forskel er at den er ny.
livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang
Svar
#4
Hvad er topfarten på sådan et sæt?


Baotian 125ccm"Kineser" 15.000km

Svar
#5
Hej total Grin Ved faktisk ikke hvad topfarten er i gps kmt, da jeg ikke har målt det endnu. Havde et uheld med drivremmen, den brændte i stykker ved 110 speedo kmt. Har bestilt en forstærket hos den lokalt scooterpuscher, som er 1.5 cm længere. Den originale rem nåede nemlig ikke helt ud på vario skiverne.
livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: