Søg Garagen Hej Gæst! Register

Neos har svært ved at starte
#1
Hej alle
Har et problem med konens Neos. Vi bruger ikke knallerterne så meget, så har den stået nogle dage, har den svært ved at starte. Når vi næsten har kørt batteriet fladt, lader vi den stå 5-8 min. Går så ud og bruger quick-starteren og den starter med det samme. Tror den mangler benzin i starten.
Har nogen en ide om hvad det skyldes ???
VH Steno
Steno
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
steno Skrev:Hej alle
Har et problem med konens Neos. Vi bruger ikke knallerterne så meget, så har den stået nogle dage, har den svært ved at starte. Når vi næsten har kørt batteriet fladt, lader vi den stå 5-8 min. Går så ud og bruger quick-starteren og den starter med det samme. Tror den mangler benzin i starten.
Har nogen en ide om hvad det skyldes ???
VH Steno

To ord: Skift Chokeren :wink:

Svar
#3
Det kommer så lige helt an på om det er en neos med manuel choker, eller den er med auto Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#4
Benzinen står sikkert bare og "fordamper". I de gode gamle dage, havde man en "tipper" på karburatoren, så man med fingeren kunne fylde karburatoren, men de tider er forbi, så du kan prøve, at træde træde 3-4 gange på kickstarteren uden tænding, og så umiddelbart efter, sætte tænding på, og træde på kickstarteren igen. Hvis du har malket batteriet tomt 3-4 gange, må du regne med, at du skal købe et nyt, da batteriet sikkert ikke mere vil holde på strømmen, efter opladning.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
kragen Skrev:Benzinen står sikkert bare og "fordamper". I de gode gamle dage, havde man en "tipper" på karburatoren, så man med fingeren kunne fylde karburatoren, men de tider er forbi, så du kan prøve, at træde træde 3-4 gange på kickstarteren uden tænding, og så umiddelbart efter, sætte tænding på, og træde på kickstarteren igen. Hvis du har malket batteriet tomt 3-4 gange, må du regne med, at du skal købe et nyt, da batteriet sikkert ikke mere vil holde på strømmen, efter opladning.

Undskyld, men hvad skulle det hjælpe at træde 3-4 gange på kickstarter uden tænding ?

Benzin systemet fungerer via vacum, om der er tænding på eller ej gør ingen forskel.

Jeg ville istedet for forsøge at starte den med kickstarter uden at bruge elstart først, bare for at se om det ændrer noget, jeg har oplevet et par gange at med slidt tændrør så er maskinen svær at starte på elstart, men springer derimod lige igang på kickstart.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
DarkSide Skrev:Undskyld, men hvad skulle det hjælpe at træde 3-4 gange på kickstarter uden tænding ?

Benzin systemet fungerer via vacum, om der er tænding på eller ej gør ingen forskel.

Jeg ville istedet for forsøge at starte den med kickstarter uden at bruge elstart først, bare for at se om det ændrer noget, jeg har oplevet et par gange at med slidt tændrør så er maskinen svær at starte på elstart, men springer derimod lige igang på kickstart.
Du får fyldt karburatoren. Grunden til, at der ikke skal tænding på er, at der ellers kan komme for lidt benzin ind i cylinderen, til at at den går rigtigt igang, men nok til, at den måske kun "prutter lidt, og ikke selv, kan trække nok ind, i hverken karburator eller cylinder, til en rigtig forbrænding :wink: På gamle motorcykler var kunsten, at finde ud af, om den skulle have 1, 2, 3 eller 4 gange uden tænding. En gang for meget, og lortet druknede.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
kragen Skrev:Du får fyldt karburatoren. Grunden til, at der ikke skal tænding på er, at der ellers kan komme for lidt benzin ind i cylinderen, til at at den går rigtigt igang, men nok til, at den måske kun "prutter lidt, og ikke selv, kan trække nok ind, i hverken karburator eller cylinder, til en rigtig forbrænding :wink: På gamle motorcykler var kunsten, at finde ud af, om den skulle have 1, 2, 3 eller 4 gange uden tænding. En gang for meget, og lortet druknede.

Det giver slet og overhovedet ingen mening.

Ligemeget om der er tænding på eller ej kommer der benzin i cylinderen på en scooter, eneste forskel er gnisten mangler.

Tænk på ligeså snart du træder i kickstart så suger den benzin i bundkar på karburatoren, og derfra videre ind i motoren, jeg holder på det er en halv løsning, og istedet for så hellere finde ud af hvad der gør den ikke rigtigt vil starte, den skal ikke tømme bundkar selvom den kun har stået et par dage, eller en uge for den sags skyld.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar


Forum spring: