Søg Garagen Hej Gæst! Register

"Giantco Sprint" scooter springer sikring m.m.
#1
Først og fremmest må jeg hellere forklare, hvorfor Giantco Sprint står med "". Det er fordi det egentlig er en kina-scooter, kaldet MeiTian. Men alle delene er identisk med en Giantco Sprint.

Mit problem med den er følgende (har flere problemer):
1. Så snart jeg drejer nøglen hen til tænding, med ny sikring (15amp), springer den. Man kan lige se, at benzinmåleren går lidt op, for derefter at falde igen.

2. Min starter har siden jeg byttede mig til den for en 3-4 uger siden, virket som om, den kørte på sidste vers. Den lød i hvert fald ikke godt. Er en starter noget, der er let at skifte, for én der er helt ny på området?

3. Sidst jeg havde gang i scooteren, virkede mit bliklys ikke. Så jeg har spekuleret på, om blinklys-relæet er defekt ... ved dog ikke, hvor den befinder sig henne. Den servicemanual jeg har fået hentet, viser det ikke.

4. Scooteren er desuden meget svær at få igang med kickstarteren.

Det skal lige siges, at jeg ved INGENTING om scootere / knallerter. Det mest avanceret jeg har lavet, var at skifte speedometerkabel på den.

Batteriet et helt nyt ... købt idag (5amp).

Er der nogen der har gode råd til, hvad jeg skal gøre, som ikke inkluderer 1-2000kr hos en aut. mekaniker?

På forhånd tak!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Når du drejer nøglen, går der strøm ned til din CDI, forbremse, bagbremse, lys kontakt, blinklys relæ samt horn. (måske mere)

Da du siger at dit blinklys relæ er defekt, ville jeg nok starte med at tage det af og se om den ikke stopper med at springe sikringen. Det ser sådan her ud http://www.thansen.dk/product.asp?c=3046...2116058867

Men jeg er lidt i tvivl om hvor det sidder, prøv at tage dit sæde af og se om det ikke er sat fast til stellet der. Det er mit bedste bud. Når du nu finder der, så prøv at tage stikke fra hinanden og prøv med en ny sikring.
Svar
#3
Jeg er næsten overbevist om at blinklysrelæet sidder under forlygten, så af med skjoldet foran og pil det fra.
Hvis det ikke hjælper på problemet skal du gennemgå alle ledninger til de ting som SBT henviser til, og selvfølgelig kontrollere at du har fået sat + til + og - til - på batteriet.
79ccm Naraku.
Svar
#4
Jeg har nu haft skjoldet af den, og der var ikke noget relæ.

Derefter skruede jeg boksen af, hvor batteri + cdi befandt sig, i håb om at den måske gemte sig der. Men jeg kunne ikke få øje på den. Jeg fandt dog øje på en anden ting, som jeg ikke var videre glad for at se ... nemlig en ledning, der så ud til at være smeltet midt over. Så jeg fandt en samlemuffe, og klippede det af, der var smeltet, og satte den sammen igen.

Desværre var det ikke nok. Første gang jeg prøvede at dreje nøglen, sprang endnu en sikring.

Tror desværre at jeg bliver nødsaget til at bruge den dyre metode: nemlig at få en fagmand til at kigge på den.
Svar
#5
Jeg kan se du bor i Grindsted. Så der kan måske være en mulighed for at du kan smide den ud til mig. Jeg er trods alt billigere end en fagmand. Jeg bor i Janderup udenfor Varde.
Ellers vil jeg råde dig til at gå alle ledninger igennem, og så se om der er flere der er brændt over.
79ccm Naraku.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det lyder da som en ganske fornuftig plan. Jeg sender dig lige en PM.
Svar
#7
Har du fået set under sædet? altså om det relæ er der?
Svar


Forum spring: