15-08-2011, 11:56
Ventiljustering af kinesisk knallert?
|
||
15-08-2011, 12:42
(15-08-2011, 11:56)Megas Skrev: Erhh det er vist ikke helt korrekt Luftskruen justerer blandingen af luft/bensin, altså hvor "fed" eller "mager" bensintågen er, nå den blir suget ind over stempeltoppen Ja, men kun fra "nul" til ca. ½-3/4 åbning for gassen - resten af vejen op til fuld gas på håndtaget, er det hoveddysen, der overtager jobbet næsten alene.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien. Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
04-09-2011, 15:35
(16-09-2009, 10:29)SBT Skrev: Hej. Hvis den er begyndt at klikke, så er det nok dine ventiler der er blevet for løse ja. Hej, jeg har gjort præcist som manden i den tyske Youtube-film, men han stiller begge ventiler uden at dreje motoren mellem de to indstillinger. nu siger min mekker at man skal stille de to ventiler uafhængigt af hinanden, altså dreje motoren mellem indstilling af ind og udventil... - Hvad er rigtigt?
04-09-2011, 16:12
(04-09-2011, 15:35)scooter-henrik Skrev: Hej, jeg har gjort præcist som manden i den tyske Youtube-film, men han stiller begge ventiler uden at dreje motoren mellem de to indstillinger. nu siger min mekker at man skal stille de to ventiler uafhængigt af hinanden, altså dreje motoren mellem indstilling af ind og udventil... - Hvad er rigtigt? Der skal ikke drejes noget Begge ventiler stilles, uden at dreje motoren. Man skal dog huske, at dreje "T'et" på svinghjulet, så det rammer mærket i den "rigtige takt", dvs. så begge vippearme er "løse". Er de ikke det, må man dreje en omgang mere, inden man indiller begge ventiler. Jeg har ingen ide om, hvad din mekaniker mener med, at motorens skal drejes mellem indstilling af de to ventiler .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien. Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul. | ||
« Næst ældste | Næst nyeste »
|