Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny hjelm men hvilken
#1
Godmorgen

I løbet af få dage vil jeg ha ny hjelm, men den eneste jeg er faldet for som har den lukke mekanisme jeg syns om

Ja den har Thansen og hedder Vmax og de har den så vidt jeg kan se, både med og uden solbrille i
Og det bedste er jeg kan få nyt visir til den hvilket jeg ik kan til den jeg har nu som os er sindsygt

ridset og det betyder at i regnvejr kan jeg ik ha visiret slået ned:-( men må nok give mig og købe et Thansen produkt.

Selom jeg har den ide at deres ting er billige af den grund det er dårligere kvalitet en hos MC forhandlene.

Og den tættet forhandler hos mig ville være Næstved MC, men de ha ingen hjelm jeg kan bruge desværre, og vil IKKE ha en flip up hvis jeg kan slippe
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
V-Max forhandles også af Harald Nyborg - både i en bluetooth udgave (nu 499 kr. for visse modeller), og en ikke bluetooth udgave. Harald Nyborg har også visir til deres hjelm, men du kan naturligvis også købe V-Max visieret til højere pris hos T-Hansen, hvis Harald Nyborg skulle ophøre med at forhandle hjelmen. Bilka har også solgt V-MAX hjelme i bluetooth udgave. Harald Nyborgs, og Bilkas udgave er VMAX V130, både for bluetooth og ikke bluetooth udgaven. Bluetooth udgaven af VMAX-V130 har et B på.

T-Hansen, har også nogle gamle hjelme, der aldrigt er blevet helt solgt ud - det er glasfiberhjelme af navnet NEX racing road, og NEX racing uni. Det er glasfiberhjelme, med dugfrit visir, som sælges til 299 kroner. Dog er kun ganske få størrelser på lager, og kun få tilbage. Normalprisen var 999 kroner, da de førte hjelmen. De har ikke så god lukkemekanisme som V-Max hjelmene, men heldigvis... ikke O-ring lås. NEX racing og uni hjelmene, har desuden den ulempe, at de ikke er så lukkede - det betyder, at der er mere træk i hjelmen, end i V-MAX hjelmene, og de er muligvis hellerikke så støjtætte. Du må derfor forvente at skulle have hjelmhue på. Som glasfiberhjelm, med dugfrit visir som standard, er de dog meget billige - men måske ikke lige den hjelm du synes bedst om at have på. Størrelsesmæssigt er de store, så du må forvente at skulle have et nummer mindre, end i andre hjelme.
Svar
#3
Super 8 Skrev:V-Max forhandles også af Harald Nyborg - både i en bluetooth udgave (nu 499 kr. for visse modeller), og en ikke bluetooth udgave. Harald Nyborg har også visir til deres hjelm, men du kan naturligvis også købe V-Max visieret til højere pris hos T-Hansen, hvis Harald Nyborg skulle ophøre med at forhandle hjelmen. Bilka har også solgt V-MAX hjelme i bluetooth udgave. Harald Nyborgs, og Bilkas udgave er VMAX V130, både for bluetooth og ikke bluetooth udgaven. Bluetooth udgaven af VMAX-V130 har et B på.

T-Hansen, har også nogle gamle hjelme, der aldrigt er blevet helt solgt ud - det er glasfiberhjelme af navnet NEX racing road, og NEX racing uni. Det er glasfiberhjelme, med dugfrit visir, som sælges til 299 kroner. Dog er kun ganske få størrelser på lager, og kun få tilbage. Normalprisen var 999 kroner, da de førte hjelmen. De har ikke så god lukkemekanisme som V-Max hjelmene, men heldigvis... ikke O-ring lås. NEX racing og uni hjelmene, har desuden den ulempe, at de ikke er så lukkede - det betyder, at der er mere træk i hjelmen, end i V-MAX hjelmene, og de er muligvis hellerikke så støjtætte. Du må derfor forvente at skulle have hjelmhue på. Som glasfiberhjelm, med dugfrit visir som standard, er de dog meget billige - men måske ikke lige den hjelm du synes bedst om at have på. Størrelsesmæssigt er de store, så du må forvente at skulle have et nummer mindre, end i andre hjelme.
Jamen jeg kører altid med hjelm hue om vinteren og min nuværende Airoh hjelm er utæt og mega slidt,og har set de har en med indbygget solbriller
Svar
#4
Jeg må sige at jeg var noget nervøs ved at give 3900,- for en hjelm, og det tog også et par ugers kiggen og søgen, ikke for at glemme afprøvning af pasningsformer.

Efter at have haft den i noget tid, må jeg sige at Schuberth C3 er et af de bedste produkter jeg nogensinde har kastet penge efter.

En hudsygdom gør at jeg har måttet gå efter en af dem, der giver den bedste luft gennemstrømning, så jeg ikke sveder fra hovedbunden. Selvom jeg kører på en lovlig 30'er skal vi op imod de 30 grader, inden C3 bliver for varm at køre rundt med, og der skal holdes svede-pauser.

Pinlock systemet har overrasket mig, det er ikke mindre end perfekt. Jeg har snart kørt i al slags vejr (mangler snevejr), og har ikke haft problemer med dug, heller ikke ved direkte udånding på pinlock visiret.

Det lave støjniveau tænkte jeg kunne være fint nok på de lange ture. Men hold da op, hvor bliver man glad for det. Også bare på de 10 minutter det tager mig at køre på arbejde.

Nå ja, og så har den indbygget sol visir - førhen (thansen hjelm) havde jeg valget mellem at køre med eller uden på HELE turen, og så var det tilmed sk... besværligt at skifte.

Nu er det ikke sikkert at Schuberth passer til alle, jeg har prøvet en del af de dyre hjelme, og mange af dem passede slet ikke til mit hovedes udformning. Schuberth S1 Pro synes jeg sad godt, men den var svær at få ned over hovedet. C3 er en flip-up, hvilket jeg havde besluttet mig for at jeg godt ville have igen - det var dog ikke et must.

Har man først haft en hjelm af den kvalitet, tror jeg man vil have svært ved at gå tilbage til de billige.

Som Kragen tidligere har nævnt, mangler der et synligt CE mærke, for at den er pinligt lovlig at køre med i Danmark - det sidder inden i. Men jeg tror nu nok jeg vinder i lotto, inden jeg får en bøde for det skjulte mærke.
Svar
#5
Hvis det er en mc-betjent, der stopper dig, tror jeg næppe, at han vil notere det manglende CE-mærke udvendigt på hjelmen. Flertallet kører nemlig selv rundt med Schuberth hjelme, uden det udvendige CE-mærke :oops: Jeg har henvendt mig til Schuberth om problemet, og de er skam klar over situationen. De tilbyder et klistermærke med CE-godkendelsen, men gør opmærksom på, at et sådant mærke egentlig heller ikke opfylder den danske fortolkning, men at de af de danske myndigheder har fået accept på, at hjelmen vil blive betragtet som godkendt med det indvendige mærke Smil

Jeg har iøvrigt et problem med visiret. Det klapper ned af sig selv for et godt ord. Gør dit det samme? Det sker aldrig på min C2. Hvis dit ikke gør det, må jeg henvende mig til Schuberth, og reklamere. Der er jo heldigvis flere års garanti på sådan en Schuberth, og en lånehjelm i reparationstiden :wink: Jeg har kørt i al slags vejr - også snevejr - og jeg har aldrig haft dug på mine Pinlockvisirer. En anden detalje, som man ofte overser, er, at visiret er optisk slebet, så der ikke er fortegninger, når man ser gennem visiret - heller ikke i siderne, hvilket desværre ofte er tilfældet med billigere visirer.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Så må vi jo til at stoppe de blå MC'er og uddele afgifter Griner

Over samlet et par tusinde km tror jeg mit visir er faldet et hak ned 2 gange. Lidt irriterende, men det er til at leve med. Jeg har ikke opelvet det nok til at kunne sige, om det er ved kørsel over bump eller lign.

Jeg glemte lige at nævne, at de billighjelme jeg har haft gennem tiden, ofte skal have renset visiret mindst en gang om ugen, gerne oftere. Min C3 er i dag, efter snart 2 måneder, begyndt at være lidt uklar, så den skal have en tur med en tør klud, så bliver den som ny igen Grin
Svar
#7
Teddy Skrev:Så må vi jo til at stoppe de blå MC'er og uddele afgifter Griner

Over samlet et par tusinde km tror jeg mit visir er faldet et hak ned 2 gange. Lidt irriterende, men det er til at leve med. Jeg har ikke opelvet det nok til at kunne sige, om det er ved kørsel over bump eller lign.

Jeg glemte lige at nævne, at de billighjelme jeg har haft gennem tiden, ofte skal have renset visiret mindst en gang om ugen, gerne oftere. Min C3 er i dag, efter snart 2 måneder, begyndt at være lidt uklar, så den skal have en tur med en tør klud, så bliver den som ny igen Grin
Så må jeg hen med min, for den klapper ned konstant Ond Jeg pudser jævnligt ydersiden af visiret, og giver det samtidigt en gang "gå-væk-regn", enten X-Rain eller Turtle Clear Vue
http://thansen.dk/product.asp?c=30366242...2027215935
så regndråberne perler af.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
Teddy Skrev:Så må vi jo til at stoppe de blå MC'er og uddele afgifter Griner

Over samlet et par tusinde km tror jeg mit visir er faldet et hak ned 2 gange. Lidt irriterende, men det er til at leve med. Jeg har ikke opelvet det nok til at kunne sige, om det er ved kørsel over bump eller lign.

Jeg glemte lige at nævne, at de billighjelme jeg har haft gennem tiden, ofte skal have renset visiret mindst en gang om ugen, gerne oftere. Min C3 er i dag, efter snart 2 måneder, begyndt at være lidt uklar, så den skal have en tur med en tør klud, så bliver den som ny igen Grin

Netop, billige hjelme skal tit renses, men nu kostede min Airoh hjelm dog 800kr men ku mærke på Gedser turen at når det bliver køligt så duger den til og så skal visiret jo på men så får man enten sten i hoved

(Hvis man kører bag johannes) hehe ej det er ik hans skyld på nogen måde mere min hjelm som er noget skod, men kører til Thansen efter jo i dag køber nok den hjelm med indbygget solbrille

da jeg torsdag på vej ud af Herlev ik ku se en sk.. på grund af lav hængede sol og os er jeg pludselig farlig for cyklisterne specilet "de nye i trafikken" og dem har jeg MEGET respekt for Smil
Svar
#9
Jeg anser en hjelm til 800,- for at ligge i billig klassen Smil

Men held og lykke med den.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Ja ok men jeg vil da godt sige selv om jeg har givet 1300-1400 kr for en carberg er jeg ikke tilfreds dens visir er ud formet på en måde så man kan få ,alt muligt ind fluer osv ,og der er ikke nok ventilation ved munden så nu begynder den at kunne dugge til.
Men har selv gådet at tænkt over at købe den Vmax hjælm til vinter brug hvids dens ventilation er god så er jeg lige glad med om den kun koster 600 bubs.
Jeg hved også at jeg ikke har råd til at spænderer 3900 på en hjælm men skal lige se på den Vmax hjælm igen i Thansen på Tirsdag for hvids jeg har en hjælm som kan komme af med fugten så bruger jeg bare den om vinteren og den anden om sommeren.
Det gør jo heller ikke noget at man har en extra hjælm Grin .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#11
Jeg gik også fra en Carberg hjelm som jeg gav 1500 kr.for,og som Johannes Johansen skriver er deres visir noget hø for at sige det mildt,der kommer vand ind på indersiden af det når det regner, og det er ikke tæt på nogen måde,hjelmen som sådan,er sådan set ok,men som sagt deres visir er noget bras. Ked af det

Jeg har næsten lige købt et Uvex hjelm hos louis.de til ca 1500 kr.da de er på tilbud i øjeblikket.Se det er en hjelm der vil noget og så til den pris. Smil Super tæt visir (tonet) og så vejer den kun 990/1.120g.
Det skal dog lige siges at den godt kan føles lidt hård i polstringen foroven,når man kommer fra en Carberg.Men det er ikke på nogen måde noget irritation moment man skal bare lige vende sig til det,jeg syntes det er en super hjelm til prisen,som i øvrigt koster ca. det halve af hvad den koster herhjemme Smil

http://www.louis.de/_205162eee2883804c9b...&anzeige=0
Mvh.Christian Hansen
Svar
#12
Valget faldt på en Vmax hjelm fra thansen ( ved godt jeg er lidt imod deres produkter) men det var simpelhen bar hjelmen, den har inbygget sol brille og kostede 699kr på tilbud og ham som rådgav mig, kørte åbentbart selv med den model " men det skal de jo sige" men nu kan jeg da i det mindste få nyt visir på et tidspunkt, hvilket jeg ik ku til min Airoh hjelm
Svar


Forum spring: