Svar: 16
Tråde: 8
Tilmeldt: Sep 2009
Hej
Jeg ejer en Giancto Stealth som er begyndt at sige en underlig lyd, som bare bliver værre og værre. Lyden kommer fra bagenden (nok hjul eller vario) den siger en skinger lyd når jeg holder helt stille og jeg vil accelrere, og nu er det også begyndt at rykke lidt i scooteren. men det er kun lige i starten når den accelrere ellers kører den perfekt. Men når jeg så slipper gashåntaget siger den fra samme sted en slags vislen.
Håber der er nogen er jer der ved hvad det kan skyldes.
Mvh. Mads Rasmussen
Svar: 651
Tråde: 53
Tilmeldt: Jun 2009
Min sprint lavede præcis samme nummer, det blev løst min en ny kobling.
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)
Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar: 127
Tråde: 12
Tilmeldt: Apr 2009
Det kan muligvis skyldes at din rem glider lidt.
---- Yehaaa ---
Svar: 16
Tråde: 8
Tilmeldt: Sep 2009
Tak for svarene
Men kan der gøres noget ved det uden at skifte hele koblingen, for det er vel koblingen som lige pludselig tager fat, som gør at remmen glider. Kan man så ikke bare skifte en bestemt del af koblingen ??
Svar: 210
Tråde: 32
Tilmeldt: Aug 2008
Du kan prøve at rense remmen med remspray, den fåes hos t,hansen.
Hilsen Max
Svar: 127
Tråde: 12
Tilmeldt: Apr 2009
Ellers koster en ny komplet kobling kr. 400 hos t-hansen. Jeg har lige måttet skifte min da den blev ved med at ødelægge mine remme (4 remme på en uge)
---- Yehaaa ---
Svar: 142
Tråde: 17
Tilmeldt: Jan 2011
(08-09-2009, 17:50)Mads1603 Skrev: Hej
Jeg ejer en Giancto Stealth som er begyndt at sige en underlig lyd, som bare bliver værre og værre. Lyden kommer fra bagenden (nok hjul eller vario) den siger en skinger lyd når jeg holder helt stille og jeg vil accelrere, og nu er det også begyndt at rykke lidt i scooteren. men det er kun lige i starten når den accelrere ellers kører den perfekt. Men når jeg så slipper gashåntaget siger den fra samme sted en slags vislen.
Håber der er nogen er jer der ved hvad det kan skyldes.
Mvh. Mads Rasmussen
Min G-Buddy har samme problem, larmen kom da scooteren havde kørt ca. 4000 km, nu har den kørt ca. 20.000, og der er aldrig blevet kigget til netop det problem. Tænker osse om man mon kan nøjes med at skifte lejet i koblingen (hvis der er sådan ét, jeg forestiller mig det er der larmen opstår) eller hvor lille en del kan man nøjes med at skifte?
Hilsen Henrik.
Svar: 142
Tråde: 17
Tilmeldt: Jan 2011
(11-12-2012, 03:10)scooter-henrik Skrev: Min G-Buddy har samme problem, larmen kom da scooteren havde kørt ca. 4000 km, nu har den kørt ca. 20.000, og der er aldrig blevet kigget til netop det problem. Tænker osse om man mon kan nøjes med at skifte lejet i koblingen (hvis der er sådan ét, jeg forestiller mig det er der larmen opstår) eller hvor lille en del kan man nøjes med at skifte?
Hilsen Henrik.
Lejet sidder måske i bagerste remskive, kan lejet ikke skiftes? Og hvis ikke lejet kan skiftes, kan man så bare købe en ny bagerste remskive, uden at der følger en kobling med?
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Scooter-Henrik*.
Du har set at emnet er over 3 år gammelt og at brugeren ikke har været på længe?
Ivecar plus 2023.
Svar: 4.269
Tråde: 273
Tilmeldt: Apr 2010
Har snart mange koblinger liggende, hvor der er røget et leje, det er noget værre kina bras
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
- 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar: 142
Tråde: 17
Tilmeldt: Jan 2011
(11-12-2012, 07:49)Jps Skrev: Scooter-Henrik*.
Du har set at emnet er over 3 år gammelt og at brugeren ikke har været på længe?
Takker Jps, jeg havde godt set at tråden ikke er helt ny længere, men tog lige chancen med at vække tråden til live igen, fremfor at oprette mit problem som en ny tråd
Svar: 142
Tråde: 17
Tilmeldt: Jan 2011
(11-12-2012, 10:38)MSJ1982 Skrev: Har snart mange koblinger liggende, hvor der er røget et leje, det er noget værre kina bras
Ja nu har jeg jo selv vedligeholdt scooteren siden den var ny, da jeg var afhængig af at skulle bruge scooteren hver dag, - ca. 50 km. dagligt. Altid kun lange varme ture, - ALDRIG bykørsel. Har altid skiftet olie på gear og motor for hver 3.000 km, samt justeret ventiler efter behov. Kommer til at tænke på, om jeg burde have haft koblingen afmonteret, og smurt lidt fedt omkring lejet, (og osse omkring lejet ind til transmissionen).
Jeg har haft variomatic-dækslet afmonteret et par gange, både da jeg pillede skiven, og osse for at se om remmen var ok, og den ser stadig fin ud, selv efter ca. 20.000 km. Har ikke haft skydelæret på remmen, men da det jo kører fint, - lige bortset fra koblingens lejestøj - får det vist bare lov at køre videre. Ruller og tændrør er osse stadig samme, som fra ny. Kun benzinfilteret er udskiftet, samt et spedometerkabel der er stået af ved 7.500 km. Ligner osse stadig en ny scooter, bortset fra lidt rust på udstødning, - ingenting på varmeskjoldet.
|