Søg Garagen Hej Gæst! Register

Lyd på cylinder 80cc vs. 89cc (GY6 motor)
#1
Kære BS.
Nu er tiden kommet til at få bestilt en ny cylinder til min GY6 motor.
På min gamle motor havde jeg monteret det 80cc cylinderkit som findes på www.scooter-dele.dk, og var positivt overrasket over at den ikke lød specielt ulovlig selv med det store kit. Nu går min spekulation så om jeg kan montere et 89cc cylinderkit og stadig kunne overbevise policen om at den lydder lovlig ligesom jeg kunne med mit 80cc kit.
Så hvad siger i ejere af et 89cc kit? Larmer det meget eller er forskellen så lille at man ikke tænker videre over det, og derudover vil jeg høre om det overhovedet kan betale sig at købe en 89cc cylinder. Altså giver det overhovedet noget til toppen eller bare et forøget benzinforbrug (Jeg synes der var rigeligt med acceleration på mit 80cc kit). På forhånd Tak
---- Yehaaa ---
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Med 89ccm burde du med standart gearing godt kunne komme op på 80-85 ÆGTE km/t måske mere Smil
Svar
#3
Okay det lyder vildt. Hvordan kan det lade sig gøre uden at den tager vildt mange omdrejninger? (Jeg regner med at variomatikken også med 70cc og 80cc cylinder "gearer" den ud til den højest mulige standartgearing? Maxomdrejningerne er vel maxomdrejninger??
Og hvordan er lyden på 89cc cylinderen? Vægger det meget opsigt eller hvad, for jeg vil helst ikke have mere opmærksomhed end max nødvendigt.

Ps: I T-hansen fortalte en ekspedient mig idag, at det ikke var ulovligt at tune sin 45 scooter. Det eneste der gjaldt, var at man stadig max måtte køre 45km/t på dem (om scooteren så i realiteten kunne køre 300 var lige meget) Ved i om det passer? Jeg synes i hvertfald det lyder lidt vildt.
¨På forhånd tak
---- Yehaaa ---
Svar
#4
sekner Skrev:Okay det lyder vildt. Hvordan kan det lade sig gøre uden at den tager vildt mange omdrejninger? (Jeg regner med at variomatikken også med 70cc og 80cc cylinder "gearer" den ud til den højest mulige standartgearing? Maxomdrejningerne er vel maxomdrejninger??
Og hvordan er lyden på 89cc cylinderen? Vægger det meget opsigt eller hvad, for jeg vil helst ikke have mere opmærksomhed end max nødvendigt.

Ps: I T-hansen fortalte en ekspedient mig idag, at det ikke var ulovligt at tune sin 45 scooter. Det eneste der gjaldt, var at man stadig max måtte køre 45km/t på dem (om scooteren så i realiteten kunne køre 300 var lige meget) Ved i om det passer? Jeg synes i hvertfald det lyder lidt vildt.
¨På forhånd tak
Varioen kan jo godt geare helt ud, selvom man ikke kører motorens maks. omdrejninger. En 30'er med skive, kører også flere omdrejninger, end du normalt kan opnå uden skiven med en 50ccm. De omdrejninger vil du så igen kunne komme op på, med en større cylinder. Jeg ved ikke, hvor meget mere end 89ccm larmer, men en 80ccm larmer ikke mere, end 50 ccm.

Den kære thansen ekspedient, burde finde et andet job, eller knytte sylten. Det er ulovligt, at tune en knallert. Både en 30'er (lille knallert) og en 45'er (stor knallert) er en knallert, og ikke et motorkøretøj, hvor der er en 20%-regel (en knallert er IKKE et motorkøretøj).
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
okay takker Smil
Det tager jeg som at jeg kan forvente en del højere omdrejninger ved en 89cc cylinder?
Er der nogen der ved hvor mange omdrejninger den lille motor kan tåle at tage i en livstid uden at tage skade? (der er omdrejningstæller på scooteren, så jeg kan holde lidt øje med det Smil )
---- Yehaaa ---
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
sekner Skrev:okay takker Smil
Det tager jeg som at jeg kan forvente en del højere omdrejninger ved en 89cc cylinder?
Er der nogen der ved hvor mange omdrejninger den lille motor kan tåle at tage i en livstid uden at tage skade? (der er omdrejningstæller på scooteren, så jeg kan holde lidt øje med det Smil )

Jeg kender ikke maks. omdrejningstallet, man kan opnå med en 90 ccm, men det er ikke det vilde, set i forhold til en totakter. Desuden, er vores GY6'ere bygget til 80 ccm i hjemlandet, og omkring 8.000 o/m burde ikke være en katastrofe, men selvfølgelig "koster" det, at køre flere omdrejninger - ikke kun i benzin :wink: Min har kørt 30.000 km med en større cylinder, uden at den er brændt af. Den har end ikke fået hverken nyt stempel eller stempelringe endnu.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
okay mange tak for de gode svar Smil (selvom jeg stadig ikke har fået afklaret det med lyden Ked af det - Please anyone med 90cc kittet?
Og forresten, er der så et bestemt kit der kan anbefales (til rimentlige penge), eller kan man trygt gå efter det første og billigste?
---- Yehaaa ---
Svar
#8
sekner Skrev:okay mange tak for de gode svar Smil (selvom jeg stadig ikke har fået afklaret det med lyden Ked af det - Please anyone med 90cc kittet?
Og forresten, er der så et bestemt kit der kan anbefales (til rimentlige penge), eller kan man trygt gå efter det første og billigste?

Du skal lige huske at starte med stort!
http://www.billig-scooter.dk/profile.php?mode=register


Derudover, så behøver du ikke bekymre dig så meget om lyden, så længe du har std. udstødning.

Og det med omdrejningerne, så sætte man jo tungere ruller i for at kompenser for den extra kraft.
Faktisk så tager min mindre omdrejninger ved samme fart, end den gjorde med 50ccm.

Og hvis du gerne vil have din lille kineser til at have en del flere kræfter, og ikke er den helt store benzinøkonomi freak, så er 89ccm alle pengene vær. Blink med øjet
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#9
Okay det lyder lækkert. Så tror jeg sku jeg bestiller et 89cc kit. Tak for hjælpen gutter.
Ps: Jeg skal nok gøre mit bedste med hensyn til det store bogstaver.
---- Yehaaa ---
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: