Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Agility - dead spot
#13
minjet Skrev:Jøsses da... Kan man virkelig ikke købe sig en ny dyse de to numre større?
Jeg mener, hvis de i Østrig bliver solgt med den lidt større dyse, kan man så ikke evt. bestille en fra Alpelandet?


Mvh

Michael
Skulle man mene - men nej Ked af det Har forsøgt :wink:

Hvis du vil have en 85-90 ccm på, kan du med fordel også udskifte karburatoren til f.eks. en større Naraku. Så er du ude over problemet med dyser. Til en 85-90 ccm skal du nemlig nok bruge en #85 eller større.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Når gas problemet ligger i mellemgassen kan det også være luftskruen som står forkert, eller nok mere sandsynligt er nålen for højt oppe og den får for meget benzin (Luftskruen er til fin indstilling).

@Kragen:

Er 89cc med en 24mm karb jeg kører rundt med. Har dog også et K&N filter på. Men dysen er oppe i 102# og skal højere op (pga K&N). 24mm Naraku karb er "pre-justeret" til 85cc så med standard filter skulle det vel ha været 105# til 89cc. Købte et dyse sæt til Karburatoren fra 80# og op til 98#. Prøvede med 90-98# dyserne og standard filter, men kunne ikke få den til at gå korrekt. Motoren fik simplthen for lidt luft med standard filter (Uanset indstilling af nål, luftskrue eller dyse størrelse).

Kører Big egentligt ikke med standard karb ? Kunne være han kunne sige noget om det.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#15
Havoc Skrev:Når gas problemet ligger i mellemgassen kan det også være luftskruen som står forkert, eller nok mere sandsynligt er nålen for højt oppe og den får for meget benzin (Luftskruen er til fin indstilling).

@Kragen:

Er 89cc med en 24mm karb jeg kører rundt med. Har dog også et K&N filter på. Men dysen er oppe i 102# og skal højere op (pga K&N). 24mm Naraku karb er "pre-justeret" til 85cc så med standard filter skulle det vel ha været 105# til 89cc. Købte et dyse sæt til Karburatoren fra 80# og op til 98#. Prøvede med 90-98# dyserne og standard filter, men kunne ikke få den til at gå korrekt. Motoren fik simplthen for lidt luft med standard filter (Uanset indstilling af nål, luftskrue eller dyse størrelse).

Kører Big egentligt ikke med standard karb ? Kunne være han kunne sige noget om det.

Ja han kører med standart karburator (så vidt jeg ved) Smil
Svar
#16
Jeg skrev #85 eller større, fordi Naraku anbefaler en #85 på deres 24mm til 85ccm. At din 90ccm skal over #100, lyder derfor voldsomt.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#17
Ja, jeg er jo gået lidt den anden vej og blander 6,5 og 7,0 grams ruller.

Her for et par uger siden kom der et nyt sæt i, samtidig med, at jeg tog mod til mig og satte den nye rem i også.

Sidst jeg gjorde det, gik økonomien i den grad rabundus, men ikke denne gang!

Topfarten er steget en anelse.
Optrækket er steget mærkbart. Og er blevet meget mere jævnt.
Når jeg ved marchhastighed lukker af for gassen, triller jeg desuden næsten 50% længere!
Og økonomien er forbedret en anelse. (+55 km/l ved daglig forstadskørsel!)

Jeg må have gjort et eller andet rigtigt denne gang. :oops:

Og det er vel at mærke den samme rem, der tidligere gav min problemerne! Fortvivlethock:
De just udskiftede ruller havde dog alle et 'fladt' punkt, sikkert i hvile-positionen, der sikkert lige tog en lidt større indsats at komme væk fra.

Har ingen anelse om, hvor langt den gamle rem har gået, men 10.000 er minimum! 13.000 var nemlig sidste gang der var 'certificeret´service på dyret.
Rem og ruller blev skiftet her ved 23.500, og den rem blev tidligere (ca. 19.200) pillet ud igen efter nogle få 100 km med elendig økonomi.

Men den høje rullevægt til trods synes jeg ikke at have problemer med at holde en lav hastighed. 20 km/t ligger dog ikke meget over tomgang Smil)
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Det er varmen fra pladen rullerne trykker på, der er årsagen til, at de får en flad "kant". Har de først fået en "kant", ruller de ikke mere, men glider op og ned, med den flade kant konstant vendt mod trykpladen. Det nedsætter accelerationen, og pga. af den formindskede diameter ud til den flade kant, vil den også miste tophastighed, da trykpladen ikke bliver trykket helt ind, og remmen derfor ikke bliver presset helt ud i de forreste remskiver. En slidt rem, der er blevet smallere, gør kun tingene værre, da det også hindrer remmen i, at komme helt ud i remskiverne.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#19
I ved godt de har dyser på speedline ikke ?
http://www.speedline.dk/da/scooter/dyse-...-lhdk-030/
Evt til keihin osv haha Grin
Svar
#20
(11-04-2011, 19:48)hebomanston Skrev: I ved godt de har dyser på speedline ikke ?
http://www.speedline.dk/da/scooter/dyse-...-lhdk-030/
Evt til keihin osv haha Grin

Du ved godt det er et 2 år gammelt emne du har startet op igen ?

Næste gang så tjek lige datoen først.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar


Forum spring: