Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kinroad chopper
#1
Så fik jeg min dejlige Kinroad chopper hjem i en kasse godt skildt af, sammen med et par af gutterne fik vi samlet maskinen i løbet af dagen og kom ud og køre virkelig herlig og lækker maskine Smil købte den på qxl for små 6800 perfekt. Smil
maskinen har nu gået sine første 420km i løbet af de første 4 dage vil jeg mene,
på landet kan jeg vel præsse den op på 70-75+ ifølgespedo og trækker sku godt i forhold til scootere med pillede ringe wrooom hej hej og har ikke pillet ved min endnu Blink med øjet


Nå men når jeg når de 7000omdrejninger slår cdi'en fra (omdrejningsbegrænset) pisse irreternde når man kommer godt op i 4 gear Grin haha ( er begyndt og gi den noget og æde nu hehe ka sku ik la være ) Men hvor faen sidder den engeligt henne og hva for en ledning skal kappes

ved der sidder en plump i studsen som skal nakkes.

hva er der sådan ellers af ting man kan gøre ved bæstet ?


til jer der godt vil se denne herlige chopper så har jeg da lige et lille link til den her
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=92510
desværre får den chopper den koncekvens at jeg må af med mit hid til største projekt Ked af det
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=46901


så håber i kan gi mig lidt feedback hehe.


Smileys fjernet. Vær så venlig, at bruge lidt færre næste gang, tak. JPS.

Det er ikke SG, det her Blink med øjet.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Teløk med "dyret" - måske krydser vi hinanden heroppe i Vendsyssels hovedstad Smil


(Hvad regner du med at få for 4-gear'en? )
Tidligere Aprilia Habana Custom-ejer, forhåndværende Puch Maxi-ejer, men nuværende Piaggio Fly-ejer og Himmerlænding i eksil i Vendsyssel ;)
Svar
#3
Takker :P

hehe ja kunne sku være spas nok hva ligger du og køre rundt på ? Smil

ved ikke helt endnu, er ved og bygge den godt op her i år med stjernefælge og hele skidtet gitter osv i luftindtag nye håndtag e5 filter nyt tun ny larkering af motor osv Smil
alt i alt er der vel røget små 20.000 i svinet, tænker ikke andre vil kunne lave den for under 30kg da det ikke er billigt og få speciellavede dele få malet skaffe kåbet stjernefælge osv til en overkommeligpris...

men sælger den rimeligt billigt da jeg i hvert fald skal ha betalt lidt gæld af, som jeg har på de nye svin så skulle gerne ha 7.000 som minimum men skulle gerne op på små 10.kg når den er klar Smil

men ingen som kan hjælpe mig ?
Svar
#4
Der er sikkert nogen, der kan hjælpe dig - MEN de er sikkert på ferie! Blink med øjet

Min maskine kan du se ved at klikke på det der står under mit navn - altså Aprilia Habana Custom - eller også kan du se under Garage.

10.000 lyder da absolut ikke urimelig, men man holder jo desværre sjældent pengene hjem, når man renoverer/gejler knallerter/scootere.
Tidligere Aprilia Habana Custom-ejer, forhåndværende Puch Maxi-ejer, men nuværende Piaggio Fly-ejer og Himmerlænding i eksil i Vendsyssel ;)
Svar
#5
hey. det er mit dyr. og se den kører rigtig godt- bedre en man lige regner med. Ond

er der noget du vil vide så bare spørg løs.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
hehe kunne godt bruge noget info omkring afmontering af begrænsinger hvor de sidder osv Smil
Svar
#7
der sidder en tændingsbegrændning- og det er vist nok den sorte ledning- som sidder i midten.. altså på multistikket til cdi-boksen. den skal af. bare klip. så kører den lidt hurtigere- men optrækket er nøjagtigt det samme-

det hjælper ikke noget med større karburator. ihverfald ikke noget mærkbart. selve hullet i topstykket er 12mm og ventilen måske 16mm. så der er ikke mere at give af.. men en racerknast og en avencerende cdi ville gøre underværker- powerfilter giver mere fart, men dårligere optræk, ihverfald på 50ccm.. men ikke på en 125ccm hehe
Svar
#8
hvor sidder cdi'en henne på sådan et bæst her ?
og ved der sidder en plump i studsen som skulle give en del Smil
Svar
#9
plomben giver ikke en del. den giver lidt, hullet under plomben ( topstykket ) er jo ikke meget større- studsen er godtnok over 20mm men det hjælper ikke noget når indsugningshullet rundt ved ventilsædet kun er 12mm så om du sætter en 100mm studs og karburator, giver det ikke rigtig noget. .
cdi boksen sidder under sædet. og er en lille sort boks med et 6 benet stik på.men køb da en avancerende en til 355 kr fra daxshop.dk den giver nemlig noget, spc hvis du blander det med en knast, og nogle strammere fjedere.

din tænding er fast- og avancerer den forkerte vej ved høje omdr så motoren bliver presset i knæ, en avancerende tænding sørger for at tændingen bliver avencered tilbage, akkurat som på en bil. så motoren trækker meget bedre ved omdrejninger, knasten sørger for at give dig omdrejninger, og med lidt strammere fjedere kan du få den til at tage mange omdr. og så på den måde få den til at trække igennem ved alle omdr..

sådan noget som knast og cdi er svært at se monteret. da det ligner det orginale meget.så det er hva man vil kalde et "lovligt tun" og er samtidig en god start.. da det kan bruges på næsten alle andre motorer. så hvis du en dag blev vild og køber en 125 ccm motor. så passer den næsten sikkert osse på den.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
bump
Svar


Forum spring: