Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
"Godaften" :wink:
Jeg er jo ved at gøre scooteren klar til B-S Touring, og der er et lille irritations moment mht.,
når jeg vil give gas i kold tilstand.
Den starter perfekt, uden at røre gashåndtaget, men så snart jeg giver gas, siger den bare bååårrrb båååårrrb. Og hvis jeg ikke straks slipper gassen, går den ud.
Får den lov at gå i tomgang, i et par minutter, så er den klar og kører helt perfekt og tager gassen prompte
Havde engang en spritny Vivacity fra ´99 der gjorde det samme. (Så jeg troede det bare var sådan)
Kan det være chokeren? Har bestilt en ny, da jeg tror det er den.
Tændrør er skiftet for 1000km siden og er Cociofarvet
Andre forslag? (da jeg købte scooteren havde den gået 10000 med begrænsning i vario) hock:
Svar: 21
Tråde: 2
Tilmeldt: Sep 2009
hmm, er der automat choker på sådan en model, eller manuel ? lyder som om det er et choker problem hvis du spørger mig .
Held og lykke med det
PGO Scooters <3
Svar: 872
Tråde: 18
Tilmeldt: Aug 2008
barden Skrev:"Godaften" :wink:
Jeg er jo ved at gøre scooteren klar til B-S Touring, og der er et lille irritations moment mht.,
når jeg vil give gas i kold tilstand.
Den starter perfekt, uden at røre gashåndtaget, men så snart jeg giver gas, siger den bare bååårrrb båååårrrb. Og hvis jeg ikke straks slipper gassen, går den ud.
Får den lov at gå i tomgang, i et par minutter, så er den klar og kører helt perfekt og tager gassen prompte
Havde engang en spritny Vivacity fra ´99 der gjorde det samme. (Så jeg troede det bare var sådan)
Kan det være chokeren? Har bestilt en ny, da jeg tror det er den.
Tændrør er skiftet for 1000km siden og er Cociofarvet
Andre forslag? (da jeg købte scooteren havde den gået 10000 med begrænsning i vario) hock: Kunne meget vel være chokeren der foder den alt for meget benzin og/eller luft.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
Hej begge 2
Tak for info, jeg hælder også til choker, ville bare lige bruge en livline og spørge publikum
Svar: 1.388
Tråde: 80
Tilmeldt: Jun 2009
barden Skrev:Hej begge 2
Tak for info, jeg hælder også til choker, ville bare lige bruge en livline og spørge publikum
HaHa og næste livline er ring til en ven (mekaniker) Haha.
Ej spøg til side jeg tror også det er chokkeren.
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Normalt er chokeren jo aktiveret de første par minutter, jeg ville tjekke den inden køb af ny.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
Poulsen48 Skrev:HaHa og næste livline er ring til en ven (mekaniker) Haha.
Ej spøg til side jeg tror også det er chokkeren.
Ja det har jeg også gjort, under B-S´s køb/salg
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
DarkSide Skrev:Normalt er chokeren jo aktiveret de første par minutter, jeg ville tjekke den inden køb af ny.
Ja, det burde den være, men er kommet til at tanke på om den måske sidder fast, så den er nede hele tiden, og står i "off" så er det måske derfor den er dum i kold tilstand. ??
Eller er det omvendt, PTC modtand bliver hurtig varmet op og cylinder går ned og lukker, for efterhånden at strække sig tilbage efterhånden modstanden bliver kold igen ??
Nu i kælderen og hive choker og *Caliper af, så må jeg lige se hvordan det hele ser ud. :wink:
* Ja ved godt caliper ikke har noget med chokeren at gøre, det er en anden sag
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Nu har din totakter sikkert en autochoker, og ikke en bistarter, som de fleste firtaktere, men resultatet er det samme :wink: Hvis nålen på en choker ikke virker, vil det normalt bevirke, at knallerten starter fint, når den er kold, men vanskeligt, når den er varm. På bistarteren, er det normal omvendt.
Hiv chokeren af, sæt strøm til den, og se, om nålen bevæger sig, som den skal. Mål evt. også modstanden i chokeren. Med tiden, opbygger den nemlig af sig selv modstanden, og når den nærmer sig de 10 ohm, er det på tide, at udskifte den. Modstanden skulle gerne ligge omkring 4 ohm.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
kragen Skrev:Nu har din totakter sikkert en autochoker, og ikke en bistarter, som de fleste firtaktere, men resultatet er det samme :wink: Hvis nålen på en choker ikke virker, vil det normalt bevirke, at knallerten starter fint, når den er kold, men vanskeligt, når den er varm. På bistarteren, er det normal omvendt.
Hiv chokeren af, sæt strøm til den, og se, om nålen bevæger sig, som den skal. Mål evt. også modstanden i chokeren. Med tiden, opbygger den nemlig af sig selv modstanden, og når den nærmer sig de 10 ohm, er det på tide, at udskifte den. Modstanden skulle gerne ligge omkring 4 ohm.
Det VAR minsandten auto chokeren der var defekt.
Da jeg målte ohm på den slog den først ud over 9 KILO ohm!. Så den var temmelig defekt
Nu kan man da køre med det samme, hold k..., en forskel . Jeg kørte en tur og slukkede så motoren og lod den stå i 10 min, den kunne fint starte igen uden problemer.
Mht. at hive chokeren af og måle om nålen bevæger sig, det kan man ikke på den oldgamle model , der er først strøm i stikket i samme øjeblik motoren går igang. hock:
Bistarter? den må jeg vist lige google :wink:
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Det er nu ganske normalt der først er strøm på chokeren når motoren startes efter som den fødes af lysspolen.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
DarkSide Skrev:Det er nu ganske normalt der først er strøm på chokeren når motoren startes efter som den fødes af lysspolen. Jep, det er derfor man måler ved at trække noget strøm fra batteriet, når man skal måle.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
|