02-09-2009, 22:11
DarkSide Skrev:Det er nu ganske normalt der først er strøm på chokeren når motoren startes efter som den fødes af lysspolen.
Nå, det vidste jeg da ikke :unsure:. Troede der var strøm i ledningen når man drejede nøglen
Kan ikke give gas i kold tilstand
|
||
02-09-2009, 22:11
DarkSide Skrev:Det er nu ganske normalt der først er strøm på chokeren når motoren startes efter som den fødes af lysspolen. Nå, det vidste jeg da ikke :unsure:. Troede der var strøm i ledningen når man drejede nøglen
02-09-2009, 22:15
kragen Skrev: Jep, det er derfor man måler ved at trække noget strøm fra batteriet, når man skal måle. Jajaaa, det havde jeg misforstået,lap:
02-09-2009, 22:15
barden Skrev:(...)Bistarter? den må jeg vist lige google :wink:Det behøver du ikke Når en motor er kold, skal den have "federe" blanding, for at starte. Dvs. enten mindre luft, eller mere benzin. Og heri ligger forskellen. En choker virker ved, at nedsætte tilførslen af luft til den normale benzintilførsel. En bistarter virker ved, igennem en ekstra kanal i karburatoren, at tilføre mere benzin til den normale lufttilførelse. Altså to tilgange til samme problem, og med samme resultat 8) På chokeren lukker nålen for noget af luften, på bistarteren åbner nålen for mere benzin.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien. Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul. | ||
« Næst ældste | Næst nyeste »
|