Søg Garagen Hej Gæst! Register

Min Scooter tager ikke omdrejninger
#1
Næsten hjemme fra job holder jeg for rødt. Da jeg skal igang tager den ikke omdrejninger. det er som om at kræfterne er sluppet op. Den står bare op prutter lidt. dog er der en smule kræft til at få den op i omdrejninger( Er eller fantastisk hurtig i optræk ) Da den er kommet op i omdrejninger tager den fat igen. fatter jeg ikke meget af. nogen der vil hjælpe.- Problemmet er opstået ud i det blå.
Til infomation har jeg skiftede ruller for 1000 km siden.

Help please ;-)

Carsten
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
jeg fandt fejlen. og det er lige en bestilling på et nyt vario system

Låget på varioen er revnet helt igennem. Og på bunden af varioen er alle " tapperne ( dem hvor låget glider på) knækket af) Prøv at tage et kig på mine ellers nye ruller. De er dælme godt nok hærget. Hvordan kan sådan noget opstå ?



[left][Image: album_pic.php?pic_id=557][/left]
Svar
#3
CJ Skrev:jeg fandt fejlen. og det er lige en bestilling på et nyt vario system

Låget på varioen er revnet helt igennem. Og på bunden af varioen er alle " tapperne ( dem hvor låget glider på) knækket af) Prøv at tage et kig på mine ellers nye ruller. De er dælme godt nok hærget. Hvordan kan sådan noget opstå ?



http://billig-scooter.dk/album_pic.php?pic_id=557

Er det Thansen ruller?? For så er det svaret på din "ulykke" Ked af det.
Jeg har selv ved en fejl for et stykke tid siden, fået smidt THansenruller i BiG'en, og de var slidt så meget ned, at de havde lavet ravage på min krumtapspind(riller/spor i pinden)

At din bagplade er flækket, skyldes måske presset fra remmen eller rullerne.
Svar
#4
Jps Skrev:Er det Thansen ruller?? For så er det svaret på din "ulykke" Ked af det.
Jeg har selv ved en fejl for et stykke tid siden, fået smidt THansenruller i BiG'en, og de var slidt så meget ned, at de havde lavet ravage på min krumtapspind(riller/spor i pinden)

At din bagplade er flækket, skyldes måske presset fra remmen eller rullerne.



det er t-hansen ruller. Kan høre at det er noget skidt. Det smider jeg så aldig i scooteren mere.
Hvad skal jeg så smide i ?
Svar
#5
Glemte at logge ind
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Dem som jeg har sat i min. se dem i min "garage" de er købt ved forhandleren af Listo i Hobro
Svar
#7
steen55 Skrev:Dem som jeg har sat i min. se dem i min "garage" de er købt ved forhandleren af Listo i Hobro

Ja, eller Topracing og Malossi ruller, de er også gode. Smil
Svar
#8
Mine hedder Polini og er på 6,3 gram.
Svar
#9
Jeg har selv kørt med Thansens ruller og ikke haft nogen problemer med dem, og det endda på en kraftigere maskine.
Når jeg ser på dit billed, får jeg en mistanke om at rullerne ikke har siddet rigtigt, jeg har selv været ude for at have samlet vario og sat den ind på akslen, under denne proces skal man sørge for at bagpladen er trykket helt ind på ruller, er den ikke det, kan en rulle godt dreje sig 90 grader.
Under montagen fornemmede jeg at der var noget galt, og fik det rettet.
Hvordan den ville have kørt hvis jeg ikke havde opdaget det, vil da være godt at vide? Er der nogen af jer der har prøvet det.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Har også selv haft t hansen ruller uden problemer, men det ser nu alligevel ud som om det er rullerne der er blevet slidt unormalt hurtigt..var de smurt i fedt. Tror at hvis de havde vendt sig 90 grader ved monteringen, så ville det kunne mærkes ved første gasppådrag.
Nu vi er ved det med vario/ruller, ved i så om den "luft"nøgle man kan få til 399 i thansen, der kører på strøm, kan klare møtrikken på varioen?? det er en powercraft...velkendt skodmærke!
Svar
#11
LETSINDIG Skrev:Jeg har selv kørt med Thansens ruller og ikke haft nogen problemer med dem, og det endda på en kraftigere maskine.
Når jeg ser på dit billed, får jeg en mistanke om at rullerne ikke har siddet rigtigt, jeg har selv været ude for at have samlet vario og sat den ind på akslen, under denne proces skal man sørge for at bagpladen er trykket helt ind på ruller, er den ikke det, kan en rulle godt dreje sig 90 grader.
Under montagen fornemmede jeg at der var noget galt, og fik det rettet.
Hvordan den ville have kørt hvis jeg ikke havde opdaget det, vil da være godt at vide? Er der nogen af jer der har prøvet det.


Jeg har selv tænkt tanken med forkert montering. og det kan da godt være. Synes bare, at jeg efter hånden har skiftet dem så mange gange, at det er rutine for mig.
Jeg sikrer mig altid at bagpladen ligger tæt med resten af varioen når den bliver monteret igen. Men noget tyder anderledes denne gang. jeg har også kun kørt med t-hansen. Og har kun denne ene gang oplevet en fejl.
Svar
#12
Kom iøvrigt til at tænke på, om det kunne lade sig gøre, at rullerne selv vender sig. Feks hvis rullerne er blevet slynget meget langt ud. har nemmelig prøvet at få den RIGTIG langt op i fart, og det giver naturligvis en del omd. (bare en tanke)
Svar


Forum spring: