Søg Garagen Hej Gæst! Register

Spørgsmål om mærkelig accelleration.
#1
Min Giantco Venus, har vist fået svineinfluenza.. :o

Når jeg sætter igang (efter at ha' holdt helt stille) accelerere den stille og rolig, og efter et par sekunder gir det et ryk i knallerten (som hvis bagbremsen på en bil hænger, og så gi'r slip)
Resten af vejen op accelerere den normalt, men kommer der en lille "flad og lang" bakke styrtdykker hastigheden, fra 50 km/t til lige under 40 km/t (på speedometeret)

(Den har kørt ca. 3700km)
Er det døde ruller/kobling oder was ?
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Kunne godt tyde på at du skal ha skiftet ruller. Hvor lang tid siden de blev skiftet sidst ?
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#3
Regner med at den er født med dem.
Den var 1 år gammel da jeg købte den. Og den havde fået de påkrævede service hos Tantehansen.
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
#4
Hvis jeg var dig, ville jeg kigge til de ruller. Tante er ikk ligefrem berømt for kvaliteten af det arbejde de gør. Hvis rullerne er kantede eller på anden mååde deforme (fx flade et sted), skal de skiftes.

Der er en guide til det her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=49 hvis du ikke har prøvet det før. Kræver dog du har værktøj til at holde varioen for at få den af.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#5
Jeg har lige præcis samme problem, og det er der flere og flere der også har herinde.
Min weekend skal gå med at undersøge dette problem til bunds, da jeg har på fornemmelsen at det er et benzin problem. Det føles ikke som om det er rullerne, da min Giantco har bedre acceleration med 3/4 gas end ved fuld gas. Det "hakker" ligesom lidt i optrækket og på toppen med fuld gas.
Jeg havde dette problem på standard cylinderen og det samme er galt med Naraku 79ccm cylinderen. jeg skiftede ruller samme tid som cylinderen, så det er ikke her problemet ligger.
Jeg skal selvfølgelig nok give et svar når jeg ved hvad der er galt.
79ccm Naraku.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Maister82 Skrev:Jeg har lige præcis samme problem, og det er der flere og flere der også har herinde.
Min weekend skal gå med at undersøge dette problem til bunds, da jeg har på fornemmelsen at det er et benzin problem. Det føles ikke som om det er rullerne, da min Giantco har bedre acceleration med 3/4 gas end ved fuld gas. Det "hakker" ligesom lidt i optrækket og på toppen med fuld gas.
Jeg havde dette problem på standard cylinderen og det samme er galt med Naraku 79ccm cylinderen. jeg skiftede ruller samme tid som cylinderen, så det er ikke her problemet ligger.
Jeg skal selvfølgelig nok give et svar når jeg ved hvad der er galt.
To ting, jeg ville begynde med var at tjekke lufttilførslen fra luftfilteret, og slid på remskiverne, nu da rullerne er nye. Og så selvfølgelig de obligatoriske ventiler og karburatoren - har du dyset om?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
kragen Skrev:To ting, jeg ville begynde med var at tjekke lufttilførslen fra luftfilteret, og slid på remskiverne, nu da rullerne er nye. Og så selvfølgelig de obligatoriske ventiler og karburatoren - har du dyset om?

Der er skiftet til Naraku racing variator, Malossi Fly clutch og kevlarrem. Så disse ting burde være 100% iorden.
Det er faktisk ligesom om at det er kommet efter luftfilterskift, men jeg dysede jo op til 96 da jeg skiftede cylinder. Da jeg startede med at køre med Naraku cylinderen trak den voldsomt godt, men nu er der ikke mere træk i end med std. Når den så har kørt ca en km ud af lige vej så trækker den som død og h.....
Ventilerne blev stillet for 600km siden (ved cylinderskift til 0,08 ) så det burde også være iorden.
Jeg har lidt karburatoren mistænkt som synderen, enten i forbindelse med luftfilteret eller dårlig blanding.
79ccm Naraku.
Svar
#8
Maister82 Skrev:Der er skiftet til Naraku racing variator, Malossi Fly clutch og kevlarrem. Så disse ting burde være 100% iorden.
Det er faktisk ligesom om at det er kommet efter luftfilterskift, men jeg dysede jo op til 96 da jeg skiftede cylinder. Da jeg startede med at køre med Naraku cylinderen trak den voldsomt godt, men nu er der ikke mere træk i end med std. Når den så har kørt ca en km ud af lige vej så trækker den som død og h.....
Ventilerne blev stillet for 600km siden (ved cylinderskift til 0,08 ) så det burde også være iorden.
Jeg har lidt karburatoren mistænkt som synderen, enten i forbindelse med luftfilteret eller dårlig blanding.
Den trækker altså fint, når den har kørt ca. en km? Har du prøvet med en standardrem, uden kevlar? Kevlarremme har det nemlig med, at "fedte" voldsomt, indtil de bliver gennemvarmede.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Det er ikke der problemet ligger.
Det er ligesom om at den ikke vil gå op i fulde omdrejninger, hverken kold eller varm.
Scooteren hakker meget i optrækket, som om den får for lidt eller for meget benzin, og så lige pludselig tager den ved. Det er ligesom om der er nogen der pludselig skubber bagpå.
Problemet er lidt svært at forklare, men det føles sådan...
79ccm Naraku.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Maister82 Skrev:Det er ikke der problemet ligger.
Det er ligesom om at den ikke vil gå op i fulde omdrejninger, hverken kold eller varm.
Scooteren hakker meget i optrækket, som om den får for lidt eller for meget benzin, og så lige pludselig tager den ved. Det er ligesom om der er nogen der pludselig skubber bagpå.
Problemet er lidt svært at forklare, men det føles sådan...
Så er vi nok tilbage til lidt lettere ruller, og en justering af karburatoren Smil Hvis lyden fra motoren, når du giver fuld gas ikke ændrer "tonelejet" væsentligt, er det nok rullerne/varioen, men hvis den får en meget dybere "gurglelyd", er det nok luft/karburator. En lille firtakter skal holdes ret præcist på de optimale omdrejninger, som normalt ligger omkring de 6.500 o/m under hele accelerationen. Kommer den bare 1.000 omdrejninger under eller over, er den nede på at kun at have en lille hk, at gøre godt med Ked af det Rens/udskift luftfilteret, kontroller, at slangen ikke er "fladmast", og giv så karburatoren en justering. Sæt et nyt tændrør i, og giv det en "aflæsning".
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
Nu Kontaktede jeg Giantco Danmark, via en kontaktformular på deres hjemmeside..

Kan det passe at min Venus er født med 5grams ruller ?

Det var svaret jeg fik fra dem, men jeg syn's bare at have læst noget andet herinde. Spørgsmålstegn
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar


Forum spring: