Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tom tank
#1
Kører ud af en af de små hyggelige jydske biveje. Ved dårligt nok hvor jeg er. Det er et par kilometer siden jeg kørte gennem en lille flække som jeg ikke lagde mærke til hvad hed.

Pludselig begynder motoren at hakke og gå ujævnt. Åh ja, vidste godt der ikke var så meget benzin på da jeg startede turen ud i det blå. Men det skulle jo ikke være noget større problem - bøjer mig ned, og drejer benzinhanen om på reserve.

Hakkeriet fortsætter, men lige om et øjeblik er der benzin i karburatoren igen, og turen kan fortsætte - troede jeg da - istedet går motoren helt ud. Jeg lader den trille med trukket kobling til den kører så langsomt at jeg ikke kan holde balancen mere.

Stiller den på støttefoden og prøver en enkelt gang på startknappen. Den tænder en enkelt gang, men dør straks igen. Så åbner jeg benzindækslet, og ryster maskinen lidt. DEN ER TOM!
Den er så tom, at den dårligt nok lugter af benzin, da jeg kikker ned i tanken.

Jeg trækker motorcyklen hen til det nærmeste hus, som ligger ca. en halv kilometer længere fremme af vejen. Godt det kun er en lille let 150 cc når det er 30 grader.
Jeg banker på (heldigvis er der nogen hjemme) og spørger om de mon har en slat benzin stående som jeg kan købe. Det har de ikke. Så spørger jeg hvor langt der er til den nærmeste benzinstation.

7 KILOMETER!!!!!!!!!!!!

7 kilometer. Er dette den Russiske tundra?

Da de hørte min historie, forbarmede de sig over mig, og kørte mig ned til tankstationen, efter 5 liter af de dyre dråber. Og disse blev ekstra dyre. Jeg stak dem en 100 kr. seddel som tak for ulejligheden ( en taxi havde sikkert kostet det samme, og den skulle jeg have ventet på i lang tid)
for slæbe motorcyklen 7 kilometer i bakket terræn og 30 graders varme, det ville jeg ikke.

Jeg ved ikke om det er en fejl på netop min Regal Raptor 150, men fra nu af kører jeg altid med en halv liter benzin i den ene sidetaske.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Man lærer af sine fejl, er det ikke sådan man siger?

Hvad man ikke har i tanken må man have i benene..

Men så er du en oplevelse rigere.. Måske havder der boet en sød kvinde i huset *sf*..

Er der overhovedet tankmåler på sådan et apparat?
Svar
#3
Ja man kan lære af sine fejl, og hvis du har skrevet ned hvad kilometertælleren stod på sidst du fyldte tanken op, ved du nu hvor langt du kan køre på en tank.
Jeg nulstiller altid triptælleren når jeg har tanket, efter ca. 300 km fylder jeg så 7-8 liter på igen, og regner ud hvor langt jeg har kørt på literen.
Hvis der ikke er benzinmåler på din raptor, må der være en reserve anordning i hanen, har hørt om en hvor den ikke virkede, da han tog hanen af viste det sig , at det bare var de to aftapnings rør der skulle byttes om.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#4
danois Skrev:Jeg ved ikke om det er en fejl på netop min Regal Raptor 150, men fra nu af kører jeg altid med en halv liter benzin i den ene sidetaske.
Hej danois
Jeg har selv en Raptor som din og den virker altså fint,
når jeg drejer den på reserven er den 30 / 40 km frist til at finde en tank.
Den skulle vel ikke skyldes at du er kommet til at indstille hanen forkert :wink:
Jeg har læst andet sted og jeg nævner ingen navne
men han havde vist misforstået manualen, kan den være det??
Bare en tanke. Frækhyy:
Ses derude
Ole
Svar
#5
Ocdanmark Skrev:Jeg har læst andet sted og jeg nævner ingen navne
men han havde vist misforstået manualen, kan den være det??

Ha ha Ole Griner det er helt iorden at nænve navne ang. det her! Det var mig der gik i stå syd for Varberg i Sverige! Men manual's tegninger er misvisende mht til luk/sluk reserven. Den siger også at man skal have reserven 'på' når men fylder tanken ellers fyldes reserven ikke (?) ... stadig forvirret omkring dette punkt prøve selv at kigge på side 22 i Regal Raptor manualen og sammenligne billeder og tekst - de passer bare ikke, så jeg kan godt forstå at nogle bliver fanget med en tom tank ligesom mig ... jeg bruger udelukkende triptælleren nu da jeg har ikke lyst til at bekræfte om der er er benzin i reserven eller ej Griner

Cheers

Pete
Royal Enfield Bullet 500 / AGM Bella 2008
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
petedeuxwheels Skrev:Den siger også at man skal have reserven 'på' når men fylder tanken ellers fyldes reserven ikke (?) ... stadig forvirret omkring dette punkt prøve selv at kigge på side 22 i Regal Raptor manualen og sammenligne billeder og tekst - de passer bare ikke, så jeg kan godt forstå at nogle bliver fanget med en tom tank ligesom mig ...
Pete
Hej Pete
Jeg gir' dig ret. :oops:
Det er noget rod i den manual.
men jeg har altså ca. en liter når jeg skifter til reserven
og den er uanset hvor "hanen" stod da jeg tankede.
Mon ikke det er noget med forskellig længde rør fra hanen og op i tanken eller noget. Spørgsmålstegn

Ses derude
Ole
Svar
#7
Ocdanmark Skrev:Mon ikke det er noget med forskellig længde rør fra hanen og op i tanken eller noget. Spørgsmålstegn

Jeg kan ikke fortestille mig andet, men jeg tror at oversættelsen fra kinesisk til engelsk er noget mangelfulde ... det er det ofte med Asian imports om det er DVD eller hvad det nu skal være ... :wink:

Pete
Royal Enfield Bullet 500 / AGM Bella 2008
Svar


Forum spring: