Peter.hansen Skrev:heh ok måske forkerte sted og skrive pug :P med pug menes der peugeot, peugeot har og vil altid hedder pug i min bog ;D
Jeg må indrømme at jeg tænkte lidt i samme baner som Barden: "Hmmm, måske mener han Puch, men hvordan pokker har han fået fat i en ny og fandtes der overhovedet en 45...???"
Men hvis du menet Peugeot Jetforce
så er jeg mere med - og i øvrigt er det en vildt flot maskine. Tillykke med den.
Jo, den pågældende Pug har separatsmøring via en 1.5 liter olietank som jeg ikke lige kan huske hvor sidder. Men det står på en af de første sider i instruktionsbogen. Og så længe du holder den fyldt med en god fuldsyntetisk to-taktsolie kan du bare hælde almindelig 95 oktan benzin på og køre løs.
Med hensyn til tilkøring er der forskellige filosofier som alle har fornuftige argumenter bag sig. Den klassiske (som vist også står i instruktionsbogen) er den hvor man undlader lange ture ved fuld gas de første par hundrede kilometer og så gradvist belaster motoren mere og mere over længere og længere distancer indtil den har kørt de første 1000 km. Andre mener at den bedste tilkørsel er at give den fuld hammer fra start af.
Min personlige mening er, at tilkørsel ikke har nær så stor betydning for en moderne præcisionsfremstillet motor som det havde "i gamle dage". Jeg kører selv normalt rimelig pænt de første par hundrede kilometer uden at gå totalt i "moffar mode" men ellers tænker jeg ikke nærmere over det.