Søg Garagen Hej Gæst! Register

Stadig langsom Baotian
#13
Chokeren eller bistarteren reagerer normalt på tid, ikke på motorvarmen. Når du starter maskinen kold, kan du lade den gå i tomgang, og tage tid på, hvor længe chokeren er om, at slå fra (tomgangen skulle gerne gå væsentligt ned). Hvis motoren skal være meget varm, før den accelererer ordentligt, kan det som sagt skyldes, at tomgangsskruerne er blevet justeret ved for kold motor, og der derfor ikke er det optimale blandingsforhold i de første 2/3 af accelerationen op til topfart. Prøv derfor, at køre motoren rigtig varm, og juster så blandingsskruen. Når den så er kold igen, så juster tomgangsskruen, hvis den går dårligt i tomgang.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
kragen Skrev:Chokeren eller bistarteren reagerer normalt på tid, ikke på motorvarmen. Når du starter maskinen kold, kan du lade den gå i tomgang, og tage tid på, hvor længe chokeren er om, at slå fra (tomgangen skulle gerne gå væsentligt ned). Hvis motoren skal være meget varm, før den accelererer ordentligt, kan det som sagt skyldes, at tomgangsskruerne er blevet justeret ved for kold motor, og der derfor ikke er det optimale blandingsforhold i de første 2/3 af accelerationen op til topfart. Prøv derfor, at køre motoren rigtig varm, og juster så blandingsskruen. Når den så er kold igen, så juster tomgangsskruen, hvis den går dårligt i tomgang.

Min er ikke med kaborator den er med direkte insprøjtning.
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#15
sephia Skrev:Undskyld, har ikke forklaret nok om scooteren. det er en 45 scooter, og nej jeg har ikke pillet rimgen ud.

Jeg er da heller ikke 100 % sikker på jeg har fået stillet ventiler rigtig, jeg stillede dem begge på 0,05 for da jeg stillede dem på 0,08 så larmede ventiler rigtig meget, og scooter lød helt forkert.

Men det hjælper altså ikk det store, hvis man kun fjerner den messing skrue?

Hvis det er en 45 Baotian, så er der ikke en skive i, så det skal du ikke tænke på.

Den burde ikke larme meget mere hvis du stiller ventilerne på 0,08. Med mindre du har stillet dem helt forkert.
Husk at ventilerne skal være helt lukket i og knastakslens store hul skal vende ud af, hvis det ikke gør det, så vil den larme meget mere, og dine ventiler vil være alt for løst indstillet. (Ved ikke om det kan være problemet?)
Svar
#16
kragen Skrev:Chokeren eller bistarteren reagerer normalt på tid, ikke på motorvarmen. Når du starter maskinen kold, kan du lade den gå i tomgang, og tage tid på, hvor længe chokeren er om, at slå fra (tomgangen skulle gerne gå væsentligt ned). Hvis motoren skal være meget varm, før den accelererer ordentligt, kan det som sagt skyldes, at tomgangsskruerne er blevet justeret ved for kold motor, og der derfor ikke er det optimale blandingsforhold i de første 2/3 af accelerationen op til topfart. Prøv derfor, at køre motoren rigtig varm, og juster så blandingsskruen. Når den så er kold igen, så juster tomgangsskruen, hvis den går dårligt i tomgang.




Blandings skruen er det også den der hedder tomgangs skruen?
Og nu skriver du skruerne.. der er da kun en ikk?
Svar
#17
sephia Skrev:Blandings skruen er det også den der hedder tomgangs skruen?
Og nu skriver du skruerne.. der er da kun en ikk?
Normalt, er der to tomgangsskruer. Den vi normalt kalder tomgangsskruen, og den, vi normalt kalder blandingsskruen (accelerationsskruen, luftskruen eller benzinskruen, afhængig af karburatortype) - men i virkeligheden er de begge tomgangsskruer :wink: .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
sephia Skrev:Jeg havde/har et problem med at min baotian fra 2005 ikke trækker eller kører særlig hurtigt.

Jeg har derfor lige stillet ventiler, også tog jeg også den messing skrue ud der sidder på karburatorlåget, men stadig synes jeg ikke det rigtig har givet hverken bedre træk eller hurtigere scooter.

Så derfor skal jeg gøre andet nu hvor jeg f.eks har fjernet messingskruen, for at den trækker nb edre ellerkører bare lidt hurtigere.

Jeg har også lagt mærke til, at den ikke køre så hurtig når scooteren er kold, men det kommer lidt efter lidt når scooter bliver godt varm ca. efter en 3km tid vil jeg tro.

Er der nogen eksperter herinde som har et svar på mine spørgsmål, for det er ved at drive mig til vanvid, og går i salgs tanker, hvis jeg ikke snart får den til at køre som jeg vil have den til :roll:


Hvis det er fordi du skal have mere fart på din kineser!
Afmonter sædet, find cdi'en og se om der evt. går en lyserød ledning til cdi'en.

Jeg ved ikke om din er begrænset på denne måde. De nyere modeller med ledningen klippet, kører 50-60km/t på spedometeret.


Baotian 125ccm"Kineser" 15.000km

Svar


Forum spring: