23-08-2009, 00:42
Hej alle sammen.
Så fik jeg oprettet mig en profil herinde, lang om længe.
Jeg har satme studeret div oplæg nøje siden jeg fik min første 4takter, ska sku fart i skidtet.
Håber oplæget går an. (stavefejl er gratis)
Here we go, again! Fristes jeg til at sige (oplæget manglede lidt finpudsning)
Må sige, jeg var meget skeptisk da jeg fik den, for kørte pgo hot 50 før, nu og en dejlig maskine.
Ja lang historie kort, jeg fik stjålet min PGO, så den gamle skaffede en billig scooter til mig, der viste sig at være en Stranger X-fight, den fra c.reinhardt, farven grå eller sådan noget.
Men her en lille gennemgang af dyret:
Den er jo rimelig meget i familie med Giantco ovs. (gy6 motor). Den var standart i det meste da jeg fik den. (tidliger ejer var en 15-16 årig knægt, så selvfølgelig var der pillet lidt ved den).
- Standart cylinder. 49 cc
- Standart knast og topstykke.
- Standart. CDI
- Standart i kaburator, kun den messing fætter der var fjernet. Dysen var 78, mener standart er 85, men lad det ligge. Og nål på fed blanding og blandingsSkrue på standart indstilling.
- Standart udstødning, der fjernet en eller anden plumb, som han sagde der havde sat omkring hvor forrøret bøjer.
- Begrænsning i luffilter fjernet.
- Og selvf. ik at glemme skiven væk. og 3.5grams ruller i Standart varioator..
Ehm den kørte sådan nogenlunde da jeg fik den. selvfølgelig var den død i forhold til 2 tkater, men det var jo et transportmiddel. Og den kørte stortset speedometer ud fra start. tog bare lidt dvs 60km/t, går det desværre kun til.
Jeg har så modificeret den en annelse nu.
Mine erfaringer vil jeg så klart dele med jer alle, jeg er nok ik den eneste med en sådan satans bambusraket.
Nu det så følgene opsætning.
- Cylinder 44mm/60cc (nogen hjemmesider er det 63cc) link. http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=11...2&mId=1950
- 70ccm knast fra protuna link. http://www.protunahandels.de/product.asp...n=42028553
- Standart topstykke
- CDI Standart men uden 7000rpm begrænsning link. http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=11...6&mId=1952
Smækker den her på næst uge, hvis det da gir en skid, men hvem ved link. http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=11...1&mId=1952
- Dyse opgraderet til 90/94, jeg eksperimentere stadig lidt, men pt bruger jeg 90 (thansen.dk). Nål står på 50/50 blanding og blandingsskrue på standart indstilling.
- Luftfilter er standart, hvilket vist at foretrække med min opsætning, det andet larmer og gir mig ik rigtig noget. Nok fordi jeg er ik en ørn til at indstille kaburator. Skal man hvist ( har jeg læst) rode en del med hvis man vil ha powerfilter der gir noget og ik bare brøller, men lyder stadig fedt dog..
- Variator + trykfjeder fra Naraku. link http://www.speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=5763
Men har smidt 7 gramsruller i derefter. Jeg overvejer 7.5 Grams plus 94 dysen.
- Udsødning går jeg og overvejer men ved ik helt, da jeg ska længere op i Kubik ovs. for det hjælper en dyt. Men for lyden, så ku man godt overveje det.
- Olie thansens fuldsynt. til 4takter. Og tændrør er et NGK R (blank! kan ik husk tallene) Det er købt ved Minimotor i Kolding. Og så det er bare et tal varmere eller hva man siger en standart
- Ehm hva der ellers.. Alle de ting som sku være begrænset ændret/fjernet.
Men syns jeg er ved at være der hvor den kører bedst med hva der nu er ændret.
GODT OPTRÆK (meget bedre end fra ny).
Go topfart Speedo kørt ud, og lidt til. På lige vej og i lidt modvind [pt. ca 70].
Ned af bakke køre den det MAX ud. gætter på 80-90 men ved det ik (ægte km/t ? : pas).
Og stejle bakker tager den og nemt. Hvis den er meget stejl, så 40-50 på speedo. Knap så stejl er det en jævn forsættelse af optræk. Den stejleste jeg kør på til hverdag har jeg vundet ca +15km/t.
Ja og lyden er heller ik helt tosset efterhånden. Km pr liter?? ehm.. pas. tanker ca 1 gang om ugen helt op.
Og jeg køre på arbejde 5 gang om ugen og det løse ved siden af.
Men sådan som jeg har den nu er den bare dejlig. Det er ikke en desideret "raket" men en lidt hyper aktiv humlebi måske. heh.
- Kom endelig med kommentare og spørgsmål ovs.. eller gode råd.
Jeg syntes det eneste jeg mangler nu er den lille forsinkelse fra man vrider til fuld gas fra bund. Inden den liver ordentligt op i motor og suser der ud af vil jeg gerne ha gjordt noget ved.
Men det er nok topstykket der ska gøres noget ved, (større, eller portes op eller lign). Gæt!
Det det var lidt fra mig. Jeg håber der nogen der kan bruge det.
Ps: Tak for en fed side, og et kanon forum. For har sku fået besvaret mange spørgsmål her inde.
Mvh Thomas. :twisted: :twisted:
Så fik jeg oprettet mig en profil herinde, lang om længe.
Jeg har satme studeret div oplæg nøje siden jeg fik min første 4takter, ska sku fart i skidtet.
Håber oplæget går an. (stavefejl er gratis)
Here we go, again! Fristes jeg til at sige (oplæget manglede lidt finpudsning)
Må sige, jeg var meget skeptisk da jeg fik den, for kørte pgo hot 50 før, nu og en dejlig maskine.
Ja lang historie kort, jeg fik stjålet min PGO, så den gamle skaffede en billig scooter til mig, der viste sig at være en Stranger X-fight, den fra c.reinhardt, farven grå eller sådan noget.
Men her en lille gennemgang af dyret:
Den er jo rimelig meget i familie med Giantco ovs. (gy6 motor). Den var standart i det meste da jeg fik den. (tidliger ejer var en 15-16 årig knægt, så selvfølgelig var der pillet lidt ved den).
- Standart cylinder. 49 cc
- Standart knast og topstykke.
- Standart. CDI
- Standart i kaburator, kun den messing fætter der var fjernet. Dysen var 78, mener standart er 85, men lad det ligge. Og nål på fed blanding og blandingsSkrue på standart indstilling.
- Standart udstødning, der fjernet en eller anden plumb, som han sagde der havde sat omkring hvor forrøret bøjer.
- Begrænsning i luffilter fjernet.
- Og selvf. ik at glemme skiven væk. og 3.5grams ruller i Standart varioator..
Ehm den kørte sådan nogenlunde da jeg fik den. selvfølgelig var den død i forhold til 2 tkater, men det var jo et transportmiddel. Og den kørte stortset speedometer ud fra start. tog bare lidt dvs 60km/t, går det desværre kun til.
Jeg har så modificeret den en annelse nu.
Mine erfaringer vil jeg så klart dele med jer alle, jeg er nok ik den eneste med en sådan satans bambusraket.
Nu det så følgene opsætning.
- Cylinder 44mm/60cc (nogen hjemmesider er det 63cc) link. http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=11...2&mId=1950
- 70ccm knast fra protuna link. http://www.protunahandels.de/product.asp...n=42028553
- Standart topstykke
- CDI Standart men uden 7000rpm begrænsning link. http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=11...6&mId=1952
Smækker den her på næst uge, hvis det da gir en skid, men hvem ved link. http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=11...1&mId=1952
- Dyse opgraderet til 90/94, jeg eksperimentere stadig lidt, men pt bruger jeg 90 (thansen.dk). Nål står på 50/50 blanding og blandingsskrue på standart indstilling.
- Luftfilter er standart, hvilket vist at foretrække med min opsætning, det andet larmer og gir mig ik rigtig noget. Nok fordi jeg er ik en ørn til at indstille kaburator. Skal man hvist ( har jeg læst) rode en del med hvis man vil ha powerfilter der gir noget og ik bare brøller, men lyder stadig fedt dog..
- Variator + trykfjeder fra Naraku. link http://www.speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=5763
Men har smidt 7 gramsruller i derefter. Jeg overvejer 7.5 Grams plus 94 dysen.
- Udsødning går jeg og overvejer men ved ik helt, da jeg ska længere op i Kubik ovs. for det hjælper en dyt. Men for lyden, så ku man godt overveje det.
- Olie thansens fuldsynt. til 4takter. Og tændrør er et NGK R (blank! kan ik husk tallene) Det er købt ved Minimotor i Kolding. Og så det er bare et tal varmere eller hva man siger en standart
- Ehm hva der ellers.. Alle de ting som sku være begrænset ændret/fjernet.
Men syns jeg er ved at være der hvor den kører bedst med hva der nu er ændret.
GODT OPTRÆK (meget bedre end fra ny).
Go topfart Speedo kørt ud, og lidt til. På lige vej og i lidt modvind [pt. ca 70].
Ned af bakke køre den det MAX ud. gætter på 80-90 men ved det ik (ægte km/t ? : pas).
Og stejle bakker tager den og nemt. Hvis den er meget stejl, så 40-50 på speedo. Knap så stejl er det en jævn forsættelse af optræk. Den stejleste jeg kør på til hverdag har jeg vundet ca +15km/t.
Ja og lyden er heller ik helt tosset efterhånden. Km pr liter?? ehm.. pas. tanker ca 1 gang om ugen helt op.
Og jeg køre på arbejde 5 gang om ugen og det løse ved siden af.
Men sådan som jeg har den nu er den bare dejlig. Det er ikke en desideret "raket" men en lidt hyper aktiv humlebi måske. heh.
- Kom endelig med kommentare og spørgsmål ovs.. eller gode råd.
Jeg syntes det eneste jeg mangler nu er den lille forsinkelse fra man vrider til fuld gas fra bund. Inden den liver ordentligt op i motor og suser der ud af vil jeg gerne ha gjordt noget ved.
Men det er nok topstykket der ska gøres noget ved, (større, eller portes op eller lign). Gæt!
Det det var lidt fra mig. Jeg håber der nogen der kan bruge det.
Ps: Tak for en fed side, og et kanon forum. For har sku fået besvaret mange spørgsmål her inde.
Mvh Thomas. :twisted: :twisted: