Søg Garagen Hej Gæst! Register

Spørgsmål til 2 stk. 4-taktere
#1
Hej BS.

Jeg har købt 2 stk. 4-taktere for nylig, som jeg har lidt problemer med

1. Giantco Sprint 30 fra 2008 der har gået mellem 1500-3000km. Tælleren drejer ikke med rundt når jeg kører, men speedometeret virker fint. Derfor ved jeg ikke helt hvor mange km den har kørt, men den er tidligere ejet af en pige fra en mindre landsby, så hun har ikke kørt ret meget på den.
Den har startproblemer når den er kold. Den kan ikke starte uden man giver gas. Ikke bundgas, men der skal drejes lidt på håndtaget, og derfra tager det gerne 1-1½ minut inden den starter. Den har også problemer med at stå i tomgang indtil den bliver varm.
Når den er varm kører den upåklageligt. Den er fuld lovlig, og kører ca. 36 km/t ad lige vej.

2.Baotian Rebel 30 fra 2008 der har gået næsten 3300km. Den starter ved første klik på starteren, og går fint i tomgang fra første sekund.
Den går noget ujævn ved almindelig kørsel. Hvis jeg giver bundgas er det ligesom om den dør lidt (drukner). Hvis jeg slipper gassen lidt trækker den lidt mere, men kører stadig ujævnt. Ham jeg har købt den af siger den er 100% lovlig, men jeg kan få den op på ca. 50km/t på en lige strækning.
Jeg har ikke målt den aktuelle hastighed med GPS endnu, men er lidt i tvivl om at den viser 20km/t for meget.
Jeg har læst mig frem til at den kun er begrænset med en ledning fra variatoren, som skal skilles ad/klippes over, men jeg har ikke kunne finde den ledning for at se om den er klippet eller ej.

Jeg kunne forestille mig at de begge skal have stillet ventiler(har jeg læst mig frem til), men jeg har aldrig haft med 4-taktere at gøre, så jeg er lidt ked af at skulle kaste mig ud i noget, hvor jeg kan gøre mere skade end gavn.

Spørgsmål 1: Er der noget i nærheden af Fredericia (Trekantområdet) der har det sorte bælte i at stille ventiler?

Spørgsmål 2: Hvis jeg finder den ledning på min Baotian Rebel, kan jeg så montere en kontakt så jeg kan afbryde/slutte strømmen til efter behag?
Link: http://www.t2retail.co.uk/lg_images/Dayg...Switch.jpg

På forhånd tak Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Giantco Sprinten har sikkert en defekt bistarter (choker). Kan købes løst:
http://thansen.dk/product.asp?c=30175454...2116134657
og så lige en ventiljustering :wink:

Hvis din model af Baotian, har føler til koblingen, hvad jeg mener, den har, skal du finde ledningen, der kommer ud fra dækslet ved variatoren i venstre side, og følge den, indtil du finder samlestikket. På de modeller jeg har set med føler, sidder stikket bag sideskjoldet i højre side. Der er intet i vejen for, at du kan føre ledningen fra dækslet til stikket gennem en lille on/off-kontakt, og anbringe kontakten et diskret sted :wink: Det er dog ingen garanti for, at Frækolice: ikke finder den - men risikoen er da minimeret.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Super. Mange tak for svar Smil

Mener du at mine problemer med min Baotian kan løses med en ventiljustering også?
Svar
#4
Nej sikkert ikke, men få dem kontrolleret alligevel.
Her kan du se hvordan jeg gør, hvis du forstår firetakt motorens virkemåde skulle det ikke give problemer.
http://letsindig.be/geely/ventiler/ventiler.htm
http://letsindig.be/geely/ventiler/GP_ventil.pdf
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#5
Hvad kan jeg så gøre ved den ujævne motorgang på min Baotian. Er der en luft-skrue på en 4-takter man kan stille på ligesom på en 2-takter?

Hvis ja - hvordan skal den så stilles?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: