20-08-2009, 10:28
Jeg undrer mig en anelse.
Jeg var godt nok klar over, hvor det bar hen ad, men min seneste tankning (over 230 km blandet forstadskørsel på ca. 10 dage) fremviste godt 55 km/l :yahoo:
Perioden havde budt på et par ture med lidt længere stræk uden stop ad O3 f.eks, men dog stadig her i byen.
Den eneste virkelige forskel efter min mening var, at jeg er begyndt at stoppe motoren, når jeg kan se, jeg kommer til at holde lidt for rødt. (typisk 15 sek. og opefter)
Det giver vel omkring 1½-2 minutters stilstand om dagen (svarende til ca. 30 km), men kan det være så udslagsgivende?
Vi taler om en forbedring på ikke under 3% i forhold til norm, og så meget bruger Agility vel ikke i tomgang ?
Eller findes der data for sådan noget ?
Noget andet er så, om det i det hele taget er lovligt at holde uden lys ved en lysregulering på cykelstien i dagtimerne.
Jeg var godt nok klar over, hvor det bar hen ad, men min seneste tankning (over 230 km blandet forstadskørsel på ca. 10 dage) fremviste godt 55 km/l :yahoo:
Perioden havde budt på et par ture med lidt længere stræk uden stop ad O3 f.eks, men dog stadig her i byen.
Den eneste virkelige forskel efter min mening var, at jeg er begyndt at stoppe motoren, når jeg kan se, jeg kommer til at holde lidt for rødt. (typisk 15 sek. og opefter)
Det giver vel omkring 1½-2 minutters stilstand om dagen (svarende til ca. 30 km), men kan det være så udslagsgivende?
Vi taler om en forbedring på ikke under 3% i forhold til norm, og så meget bruger Agility vel ikke i tomgang ?
Eller findes der data for sådan noget ?
Noget andet er så, om det i det hele taget er lovligt at holde uden lys ved en lysregulering på cykelstien i dagtimerne.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!