Svar: 1
Tråde: 1
Tilmeldt: Jul 2009
hej jeg har et problem med min gigantco sprint 30 knallert.
den starter fint på kickstarter (der er ikke noget batterig på).
så når man starter og køre når den lige op på top fart (45) og så går den langsomt ud
og så kan man starte den igen med lidt besvær og så gør den det samme igen.
samme problem med eller uden ringen i.
er da nogen der kan hjælpe mig? :roll:
Svar: 881
Tråde: 46
Tilmeldt: Aug 2008
Du burde virkelig læse de regler som du accepterede da du oprettede din bruger igennem igen.
Og for at svare på dit indlæg, så skal du bare stille ventiler, så kører den som ny igen..
// Danielvp
Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Hej, og velkommen til.
Genlæs venligst
reglerne, og tag et godt kig på §2.
Vi går meget op i at man gør sit bedste i at man bla. starter med stort begyndende bogstaver i sætninger og afslutter med punktum.
Bagefter ændre dit indlæg, så det overholder sidens regler, ved at trykke på dette lille ikon ud for dit indlæg i højre hjørne:
Du kan læse mere om hvorfor vi går meget op i at man skriver pænt, her:
http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926
----------------------------------------------------
For at svar på dit spørgsmål, så vil jeg mener at det er dine ventiler der trænger til at blive stillet, scooteren opføre sig nemmelig på den måde du beskriver når udstødnings ventilen er ved at være for stram.
(Nå Daniel var hurtigere. :P )
Svar: 651
Tråde: 53
Tilmeldt: Jun 2009
søren666 Skrev:hej jeg har et problem med min gigantco sprint 30 knallert.
den starter fint på kickstarter (der er ikke noget batterig på).
så når man starter og køre når den lige op på top fart (45) og så går den langsomt ud
og så kan man starte den igen med lidt besvær og så gør den det samme igen.
samme problem med eller uden ringen i.
er da nogen der kan hjælpe mig? :roll:
Har du skiftet dyse?
Og det kan vel godt have noget at gøre med der ikke er strøm på den, har hørt at den kører virkelig skidt uden.
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)
Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar: 276
Tråde: 12
Tilmeldt: Jul 2009
Hej ,du skal prøve at montere batteri , min datters Giantco kører elendigt uden , men jo , det lyder også som stram uds. ventil , det plejer dog kun at vise sig når den er varm , det skriver du ikke om den er.
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
keldda Skrev:Hej ,du skal prøve at montere batteri , min datters Giantco kører elendigt uden , men jo , det lyder også som stram uds. ventil , det plejer dog kun at vise sig når den er varm , det skriver du ikke om den er.
Hvis det er meget slemt, behøver den ikke være ret varm før den går ud.
Jeg har prøvet alt fra 3meter til 1.5km, før den gik ud, når den har være rigtig slem.
Der hvor den kun kørte 3 meter, blev den del man stiller ventilerne på ødelagt i gevindet, så jeg måtte sætte en ny på, og udstødningsvippearmen flækket på undersiden, dog kørte jeg i længere til med det uden at vide den var flækket, så det var ikke et alvorligt problem.
Men har en arbejdskolega det gik helt gal for da ventilerne ikke blev stillede. Udstødnings ventilen, blev skudt ned gemmen stemplet, og ned i krumtapshuset, så motoren ikke stod til at redde.
Så pas på med at lade dem blive for stramme, det kan godt komme til at ødelægge en hel motor.
Svar: 661
Tråde: 70
Tilmeldt: Jun 2008
Hvis man ikke mærker noget til ventilerne, hvor tit skal man så ca stille dem?
Jeg fik stillet ventiler ved service 1, efter 1000km. Her efter tog jeg først ud til thansen og fik stillet dem igen ved 6000km. Altså 5000km efter første gang de blev stillet og mærkede ikke noget til dem, synes bare jeg skulle få tjekket det
Nu har jeg kørt 6500km.
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
Svar: 662
Tråde: 10
Tilmeldt: Jan 2008
En sprint vil køre ret så elendigt uden batteri, det er fordi at på en 4-takter er der ingen fødespole på stator/generator der laver strøm til tændspole, derfor for at lave en gnist vil den trække strømmen fra batteri til tændspolen.
På en 2-takter er der en fødespole der laver strøm til tændspole og derved kan en 2-takter nemt køre uden batteri.
Ventiler skal stilles efter behov, man kan ikke sige bestemt hvor mange km der skal gå mellem de bliver stillet, det afhænger også meget af kørervaner og andet.
Skal man lære skal man prøve...