Søg Garagen Hej Gæst! Register

Underlig lyd - Vinden?
#13
Jeg bruger 95 blyfri lige nu Smil Har også kørt med 92 flyfri og uden problemer Smil Problemet er kommet efter rullerne blev skiftet fra 6,5 til 5gram. Hvis jeg skifter tilbage kan det være det hjælper?
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Det kan også være dine nylonstyr der er ved at være slidte, min kommer med et slags tikke lyd når det er ved at være slemt.

Var de løse da du havde din vario ude?

Styr: http://www.thansen.dk/product.asp?c=2998...2116130544
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
#15
Flemmingo skiftede mine ruller for mig og vi tjekkede netop nylonstyrene og snakkede om dem Grin De var ikke slidte overhovedet (: Spørgsmålet er så om de måske ikke blev sat ordenligt på? Fortvivlethock:
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
#16
Giantco-Sprint Skrev:Flemmingo skiftede mine ruller for mig og vi tjekkede netop nylonstyrene og snakkede om dem Grin De var ikke slidte overhovedet (: Spørgsmålet er så om de måske ikke blev sat ordenligt på? Fortvivlethock:

Hvis de ikke er det og er raslet løs kan du godt begynde og kigge dig om efter en ny variator.. Smil
#17
Ja, få lige tjekket om i har fået monteret det hele korrekt Smil og som Kragen siger, prøv med anden slags benzin, jeg kører f.eks. med Shell V-Power, og seriøst, det kører upåklageligt!

Tingen ved disse "Oktantal" er, at jo højere de er, jo mere præcist vil benzinen forbrænde på det rigtige tidspunkt, og ved tidligere omtalte Shell V-Power, Nitro 3000 og alle de andre superoktaner, er oktanen, cetantallet og diverse additiver nøje afstemt for perfekt ydelse. For en motor som vores GY6'ere vil jeg anbefale V-Power, da vores tænding jo ikke er styret af smarte ECU'ere og følere i massevis Smil Derfor skal vi bruge noget der ikke selvantænder i tide og utide Fortvivlethock:

DET OZZ SNILDT :clap: [/b]
Lille, bred og svær at skille ad :P
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Kim B Skrev:Ja, få lige tjekket om i har fået monteret det hele korrekt Smil og som Kragen siger, prøv med anden slags benzin, jeg kører f.eks. med Shell V-Power, og seriøst, det kører upåklageligt!

Tingen ved disse "Oktantal" er, at jo højere de er, jo mere præcist vil benzinen forbrænde på det rigtige tidspunkt, og ved tidligere omtalte Shell V-Power, Nitro 3000 og alle de andre superoktaner, er oktanen, cetantallet og diverse additiver nøje afstemt for perfekt ydelse. For en motor som vores GY6'ere vil jeg anbefale V-Power, da vores tænding jo ikke er styret af smarte ECU'ere og følere i massevis Smil Derfor skal vi bruge noget der ikke selvantænder i tide og utide Fortvivlethock:

DET OZZ SNILDT :clap: [/b]

Blyfri 95 er nu også ganske fint til formålet.. Hvis man ikke lige gider og kaste så mange penge efter det fancy V-Power der :P
#19
HeHe ja Smil Men ofrer ski lige de ekstra kroner ører for det Smil De skal jo behandles godt de små nuzzere :wink:
Lille, bred og svær at skille ad :P
#20
Nylonsyrene er nu tjekket og de sad og sidder 100% som de skal Grin Altså lyden, lyder nærmest lidt som en klikken eller tikken lyd som starter når man når de 60 og op efter :? Lyden kom faktisk efter jeg satte ubegrænset cdi fra protuna på i dag Spørgsmålstegn Inden den kom på kørte den 65 på speedo uden larm, og nu når den kommer op på de 60 og over så kommer den lyd Spørgsmålstegn Idé
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
#21
Kan det være den nærmest siger den "piv/tik" lyd pga rullerne er for lette når den kommer over de 55 på speedo? :o Lige nu kører jeg med 5 gram. Dem satte jeg på 2 dage før min ubegrænset cdi uden nogen lyd. Men nu kommer der den lyd når den kommer over de 55 :? Hvor mange gram bør rullerne være på?
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Giantco-Sprint Skrev:Kan det være den nærmest siger den "piv/tik" lyd pga rullerne er for lette når den kommer over de 55 på speedo? :o Lige nu kører jeg med 5 gram. Dem satte jeg på 2 dage før min ubegrænset cdi uden nogen lyd. Men nu kommer der den lyd når den kommer over de 55 :? Hvor mange gram bør rullerne være på?

Rullerne bør være på 6.5 gram
#23
Ja 6,5 gram er standard :wink: Men når jeg nu kører med ubegrænset cdi, hvor mange gram skal rullerne så være når den render speedo ud? Smil Tænker den lyd måske kan være pga rullerne er for lette på de nuværende 5 gram? Fortvivlethock:
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
#24
Giantco-Sprint Skrev:Ja 6,5 gram er standard :wink: Men når jeg nu kører med ubegrænset cdi, hvor mange gram skal rullerne så være når den render speedo ud? Smil Tænker den lyd måske kan være pga rullerne er for lette på de nuværende 5 gram? Fortvivlethock:

Nej.. 5,5 er standart.. Og at du kører med ubegrænset CDI burde ikke gøre den helt vilde forskel.. Prøv med 6.5 gram og hvis de er for lette så smid nogen 7 grams i..


Forum spring: