Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nyt fra Kymco Danmark
#1
Hejsa,

Jeg kommer lige fra min Kymco-forhandler i Skive.
Jeg var egentligt bare ude for at hente et par sikringer, men den søde kvindelige indehaver kom venligt hen til mig med en flaske, som hun sagde jeg skulle hælde i benzinen.

Idet det var hende jeg handlede scooteren ved i sidste uge, fik jeg flasken gratis.
Flaskens indhold "Tunap #236" skulle hindre, at ventilerne rykker sig i samme grad som de ellers gør. Idet jeg ikke har kørt mere end 50 km på min nye Kymco ville hun gerne bruge mig som forsøgskanin.

Ikke nok med at jeg fik dette nye produkt gratis, jeg ville også få udført første service gratis - her vil de så tjekke om produktet virker efter hensigten, samt undersøge nogle andre ting som jeg ikke forstod, men som også havde med flaskens indhold at gøre.

Ifølge den venlige indehaver var "Tunap #236" som noget helt nyt anbefalet af Kymco Danmark og Honda-importøren i Danmark.

Normalpris for dette produkt er kr. 69,- for 300ml - dette skulle være nok til 50 liter benzin.


Til venlig orientering

Michael Johansen


P.S.: Jeg har intet med produktet at gøre i øvrigt!

Mvh

Minjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det bliver da spændene og se om det virker! Grin
Det kunne jo sikkert også være anvendeligt på os der kører Giantco,Baotian og TMS Bare som nogle få eksempler Smil
Svar
#3
Så længe du får det gratis kan det aldrig skade - Tunap er ret veletableret indenfor autoprodukter så de laver næppe noget der ødelægger motoren - men hvis man skal betale for det ville jeg personligt være skeptisk med hensyn til rentabiliteten. Det lyder lidt som et af de placebo-produkter der "løser et ikke-eksisterende problem" til gengæld for lidt ekstra cash-flow hos forhandleren. Dem har der været forskellige af gennem tiderne.

Moderne benzin og olier er i forvejen fyldt med additiver som producenterne har brugt millioner på at udvikle. Hvis der var et eller andet mirakuløst i Tunap #236 ville det allerede være en del af de gængse kvalitetsbenziner. Og hvis ikke, er det måske ikke helt så mirakuløst som det påstås.

Men måske tager jeg fejl - det bliver interessant at høre dine erfaringer. Bare pas på ikke at lade den søde kvindelige indehaver påvirke din objektivitet. Hun er jo trods alt ude efter dine penge...
:wink:
Svar
#4
Det var godt nok lidt af en salgssvada din venlige dame viderebragte til dig Griner Der er intet nyt i Tunap. Produkter fra Tunap har været brugt i flere år på værksteder, og der findes tilsvarende produkter fra flere andre producenter :wink: #236 er hovedsagelig til karburator- og dyse rens, mens #333 er direkte beregnet til rensning af ventiler. #333 skal dog sprøjtes direkte ind med en slange, og ikke, som #236, i benzinen, og er derfor nok mere for hjemmemekanikeren. Ventilrens fås også som #233. Til karburatorrens er det #235. En god karburatorrens, er nok det, der giver mest, på vores maskiner.

Det undrer mig dog lidt, at hun vil prøve det på en ny maskine, da det ikke noget, man behøver, at have i benzinen konstant, men en kur, man med fordel kan give maskinen med mellemrum. En gang, for hver 2-3.000 km burde være nok, da de fleste benzinforhandlere i forvejen har additiver i deres benzin, V-max, Nitro 3000 osv., der gør nogenlunde det samme.

Jeg tror derfor nærmere, at hun har fået tilbudt at forhandle nogle Tunap produkter, og nu er igang med, at overbevise sig selv og kunderne om, at det er et "visundermiddel", vi absolut ikke kan være foruden :wink: Det er et udmærket produkt, men altså hverken nyt eller noget, der udretter mirakler.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Hej med jer alle sammen,

Den samme skepsis I nu udviser er tilsvarende den jeg selv sidder tilbage med. Der er dog noget ganske forunderligt i, at damen/butikken også giver det første eftersyn gratis.
Samtidig viste hun mig et skrift fra Kymco Danmark, hvor det var tydeligt, hvad de anbefalte.

Jeg har ikke nødvendigvis tænkt mig at købe dette produkt fremover, medmindre det er beviseligt, at det har en effekt - bevisførelsen ved jeg ikke umiddelbart, hvordan skulle fremstilles Smil

Det skal siges, at det ikke var et produkt "damen" havde på hylderne, men derimod et hun pakkede ud af en PostDanmark kasse, hvori også sedlen med anbefalingen lå fra Kymco Danmark! Denne kasse var stadig delvist forseglet!

Hun fortalte endvidere, at hun var blevet adviseret via email - altså, at hun forventede, at kassen med produkterne ville arrivere - tilsyneladende direkte fra Kymco/Honda Danmark.

Jeg siger bestemt ikke, at det er et nyt produkt, men at det er anbefalet af Kymco Danmark anser jeg derimod for givet, qua skrivelsen jeg med egne øjne har læst!

@Kragen

Du har ret i, at der står på flasken, at det kun skal tilføres en gang imellem - dette strider dog mod anbefalingerne fra Kymco, der skriver, at det BØR tilsættes hver gang man tanker!


Mvh

Michael

Mvh

Minjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvis Tunap kan hjælpe ventilerne ville det være godt at "behandle" sin scooter engang imellem. Jeg ville personligt gøre det ved hver 2000km eller der omkring Smil Jeg synes også det lyder lidt for voldsomt. Det lyder netop som Kragen siger, som om at kvinden er ved at overbevise sig selv og hendes kunder om at Tunap er et middel som alle scooter ejer skal eje. Jeg synes nu mere Tunap lyder som kaburator væske :wink: Forstået på at begge produkter kun bruges til at give sin scooter en "behandling" en gang imellem. Kaburator væske hjælper jo fint om vinteren, uden den har det store formål om sommeren :wink: Tunap vil hellere ikke have noget formål hvis man putter noget af det i sin benzin hver eneste gang man tanker :? Så en "behandling" en gang imellem vil være fint, hvis det viser sig at Tunap produktet rent faktisk virker i praktisk og ikke kun i teorien 8)
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
Svar
#7
minjet Skrev:Du har ret i, at der står på flasken, at det kun skal tilføres en gang imellem - dette strider dog mod anbefalingerne fra Kymco, der skriver, at det BØR tilsættes hver gang man tanker!

Jeg tror nu ikke at Kymco importøren har tænk den skrivelse ordentligt igennem, for det han/hun/den/det reelt dermed indrømmer offentligt er, at Kymco - som den eneste på det danske marked - sælger en scooter som ikke kan klare sig med den normale benzin. Eller i hert fald ikke opnår sin optimale holdbarhed uden tilsættelse af dyre tillægsprodukter. Og så ser de løbende omkostninger ved at eje en Kymco jo pludselig mindre attraktive ud. Jfr. den pris du nævnte vil en liter benzin så koste 1.38 kr mere for en Kymco end for os andre, og det er jo en betragtelig merudgift på lang sigt. Da den typiske 4-taktskøber bliver tiltrukket af de lave driftsomkostninger er det næppe et image man ønsker at hæfte på en 4-takts scooter.

Jeg ved ikke hvem der importerer Tunap produkter, men jeg har en ret klar fornemmelse af, at der er økonomiske snarere end tekniske motiver bag...
:wink:


Men som sagt - så længe du får gratis ydelser kan det aldrig skade at hoppe med på vognen. Bare hold godt fast i tegnebogen indtil du ser positive resultater.
8)
Svar
#8
Det, at firmaer anbefaler produkter fra andre firmaer, skal man ikke lægge så meget i :wink:

Disse anprisninger, er en almindelig handelsvare. Ferrari anbefaler Shell, Fiat anbefaler Fina, VW anbefaler Aral osv. At Tunap har fået en anbefaling fra Kymco, betyder ikke, at de ikke også kunne anbefale f.eks. Bardahl. Det betyder blot, at Kymco ikke har nogen indvendinger imod anvendelsen produktet. Ikke, at de mener, at man skal anvende det. Alle motorer har godt af, en gang imellem, at få en rengøring; men jeg mener stadig, at det er at skyde gråspurve med kanoner, hvis det skulle hældes i, ved hver tankning.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: