Svar: 2.660
Tråde: 180
Tilmeldt: Feb 2009
Hej,
har en Aprilia SR50 DiTech, som jeg har fået købt, men problemet er, at den ikke vil starte. Som nogle måske nok ved, er det ikke bare en almindelig knallert, det er ligesom en bil (med indsprøjtning istædet for karburator). Jeg har fået en bil mekaniker til at se på den, men han siger det har noget med strømmen og elektronikken at gøre. Kender ikke så meget til sådan nogle selv, men har tjekket for gnister og de er gode nok.
Den starter også ligesom en bil kun el-start og uden kick, og når jeg så forsøger at starte den, er det kun batteriet der får den til det, men så snart jeg giver slip, stopper den også. Den har hostet med mig 1-2 gange med uden at den har startet....
Hvad gør jeg???
Er åben overfor alle bud!!!
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Tja, har du selv forstand på sådan en maskine, hvis nej, så kører du den til en mekanikker der har udstyr til at læse fejlkoder på den.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 2.660
Tråde: 180
Tilmeldt: Feb 2009
men vil gøre det selv, så har brug for hjælp, hvis andre har andre byd!!!
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Har du overhovedet den mindste ide om hvordan sådan en virker ?
Hvis du vil gøre det selv, så kan du rense alt hvad der hedder dyser, gå alle ledninger igennem, tjekke den for benzin, prøve med et frisk batteri, nyt tændrør.
Man skal generelt ikke pille ved en Ditech hvis man ikke har forstand på dem, skruer du på 1 forkert ting, så skal der tester på før den nogensinde kommer igang igen.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 2.660
Tråde: 180
Tilmeldt: Feb 2009
jeg har prøvet med alt det du nævner men vil tjekke alle ledninger. kan man låne sådan en tester?
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Det tvivler jeg meget på, den koster en 3-4000 kr sådan en.
Men det kan ikke koste mange kroner lige få en mekker til at udlæse fejlkoderne så du ved hvad der skal kigges efter.
Jeg mindes der er noget med hvis du kører på forkert olie, så stopper dysen til, og så vil den nemlig ingenting !
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
Du kan selv udlæse koderne -
der er en vejledning på tysk i BS download sektion. Hvis du foretrækker noget mere anglofilt må du en tur ud i Google-land. Jeg mener at man kan downloade hele værkstedshåndbogen... kan bare ikke lige huske hvor.
8)
Svar: 3.837
Tråde: 268
Tilmeldt: Oct 2010
Ra1994gh Skrev:men vil gøre det selv, så har brug for hjælp, hvis andre har andre byd!!!
Ra1994gh Skrev:jeg har prøvet med alt det du nævner men vil tjekke alle ledninger. kan man låne sådan en tester?
Genlæs venligst
reglerne, og læg godt mærke til §2. Vi går meget op i at man gør sit bedste i at man bla. starter med stort begyndende bogstaver i sætninger og giver sit emne en sigende overskrift.
Du kan ændre dit indlæg, så det overholder sidens regler, ved at trykke på dette lille ikon ud for dit indlæg i højre hjørne:
Du kan læse mere om hvorfor vi går meget op i at man skriver pænt, her:
http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926
Svar: 2.660
Tråde: 180
Tilmeldt: Feb 2009
Okay, og hvordan gør jeg det?
Svar: 33
Tråde: 3
Tilmeldt: Aug 2009
Træk den ned til næmeste Aprillia værksted og betal det
det koster at få dem til at sætte computeren til...
Det havde jeg nok selv valgt !
De vil kunne aflæse fejlkoderne på under 5min og fortælle dig præcis hvad dyret fejler :wink: