Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tips til Texas free30/baotian bt49qt-3
#1
Langt om længe kører min scooter som en drøm! Og det skal din selvfølgelig også..
Til at starte med sidder der en ring i varioen ud med den, men gem den så du kan putte den tilbage i tilfælde af reperation, skulle jo nødig risikere noget med garantien!
Den er også begrænset via CDI´en trods det lyserøde kabel, der bare hænger usammenkoblet under sædet! Mit råd er at glemme alt om at klippe div. kabler, for det første kan det jo gå grueligt galt, og for det andet kan forhandleren med det samme se at den er blevet pillet ved!. Jeg har købt en original baotian CDI uden begrænser for 365,- incl porto. Så kan jeg altid smide den originale i igen i tilfælde af reperation, den originale CDI slår til ved 55 km/t.

Dysen der sidder i er en str 66 og ikke en 85´er ligesom listoen, som jeg troede. Inden jeg tjekkede havde jeg købt dyser str.92 og 94, som mange har haft held med på den kære listo, og en str 86 for at komme tæt på listoen, virkede meget oplagt. Disse størrelser er dog for store, da jeg i dag opdagede at der var benz i luftfiltret!!havde kørt ca. 100km med str86 dysen. desuden tog den først rigtig fat når den rundede 10km/t.
Så røg standarden på 66 tilbage og nu rykker den bare derudaf, dog med noget sløvt optræk efter 30, så der skal sikkert lettere ruller til samt en dyse der blot er et par numre større!
Desuden er der et "indsnævrings"rør i luftfiltret, dette er dog tricky, når jeg fjerner dette rør mister den al trækkraft! har prøvet med samtlige dyser og det er samme resultat, har funderet over om man måske skal helt op omkring de 100 hvis den får al den luft og leve af, så hvis der er en der har afluret den med luftfiltret af, så skriv endelig tricket!

Jeg har haft min oppe på 65km/t og der spinnede den som en mis, venter med at presse den, da den kun har kørt 250km. Min kører KLART bedst med skiven på karbutatornålen helt i bund så den får noget at leve af!! men dette svinger vist ret meget fra scooter til scooter.
Har desuden hørt rygter om at den også har en plomb i udstødningen, har dog ikke tjekket endnu!
Endvidere har jeg på flere tyske forummer læst at det ikke gir noget at pille ved "katalysatoren"!
Fortvivletcooter:
P.S. jeg piller ikke så meget fordi den skal rende hurtigt,kun lidt, men mere fordi jeg er overbevist om alle de droslinger kun kan skade, stræber derfor efter at få en total standardiseret scooter! Frækolice:
Det var vist det, men skriv hvis der er noget.

Indlæg opdelt. JPS. :wink:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg hørte at CDI'en er begrænset via 2 kabler (mente ham der havde med texas at gøre), det skulle være 2 kabler i en af siderne (1-2 eller 5-6) men aner ikke hvad jeg skal gøre for at slå den fra.

nogen der kan fortælle hvad jeg skal gøre ? (jeg ved godt man måske skulle give noget info om stikkene, men aner det faktisk ikke rigtig).

hum, noget med

1 - til tændspole (så ud som om den var "udenfor" som en kontakt på diagrammet)
2 - til tændspole (så ud som om den var "inde" i tændspolen)
3 - (stel) - eller noget
4 - ikke sat til (stel)
5 - til tændrør mener jeg
6 - huk.... kan ik huske..

måske der er andre der har en diagram til den, jeg har så en texas free 50-4 som er begrænset til en 30'er som har fået fjernet vario ringen og kører 48-50 kmt.

dealeren snakkede noget om den kun lavede gnist ved hver anden eller fjerne gang.

min dealer siger dog at der intet er i min udstødnng, tror heller ikke der er.
Svar
#3
Jeg var ligesom dig temmelig meget i tvivl, og synes alle ledninger jeg fandt blev brugt til noget vitalt, lyder lidt som om den du snakker om er den til starteren!? Og de Texas folk har efter min erfaring kun en meget basal viden om scooteren, så jeg vil klart anbefale at købe en original ubegrænset CDI til mellem 300 og 400kr hvilket jeg synes er billigt nok for at få maskinen til at køre som en drøm, og så skal du heller ik bekymre dig om ledningefusk og bøvl med garantien!
Brummer din også på en mystisk måde mellem 40 og 45km/t??
Svar
#4
Jeg kunne godt forestille mig det er en kabel fra spolen til tændrøret der ikke skal køre igennem CDIen, men måske mere direkte.

og ja, 6 mener jeg er fra eller til starteren.

min brummer ikke overhovedet (ud over "normal") brummen.

ledninge fusk er allerede gjort fordi jeg jeg klippede den ledning der intet har at sige for et godt stykke tid siden ved et "uheld" hehe (fulgte guiden for CDI herinde som ikke passer til denne scooter).

tror jeg vil ordne det med karburator nålen idag, men da jeg skal ud og køre de der 150km her på mandag ville jeg godt have fikset CDI'en her i weekenden.

er der ingen der kender til denne type CDI ? (som ikke har en potmeter, eller begrænset via ben 4, eller har den der ledning øje imellem).

(ps. har kørt over 1100 km på den nu).
Svar
#5
CDI´en hedder boatian mz50 prøv evt at ringe til scoot.dk. super service!!
jeg har kun kørt 360 km på min! jeg kører omkring 35 literen men håber det bliver bedre, har faktisk allerede kørt over 150km siden sidste påfyldning og måleren er ikke engang i det røde felt endnu, så det lysner. Ellers kører den meget bedre end forventet. :jumpy:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
hvor købte du din CDI uden begrænsninger ? (evt link) eller er det den du nævner ? (boatian mz50 fra scoot.dk) ?.

det kan irretere mig jeg ikke kan finde ud af hvilken kabler at forbinde på min dog, tror det er 2 af de 4 kabler som ikke går til tændspolen der skal direkte forbindes.

ugh, ærgeligt jeg ikke har en scanner så kunne jeg scanne diagrammet ind til den.

kan se de har ferie nu (scoot.dk, og min dealer også), indtil mandag den 24'ende, lidt ærgeligt for jeg skal af sted inden da.

ville godt have en smule mere "go" i den inden jeg skal afsted de 100 km+ på scooter op til min søster.
Svar
#7
ja den er fra scoot.dk. Trist med deres ferie, når du står og skal afsted, men den kan vel fås andre steder fra!?
Svar
#8
Fandt lige en ny og total oplagt begrænsning!! :clap:
På texas´en sidder der en skrue, lige nedenunder tomgangsskruen. Det er en lille skrue der holdes af en møtrik på den ene side af "stoppladen" og med skruehovedet skråt nedadvendende på den anden side, så det skal nås nedefra, med en lang skruetrækker går det, min var temmelig stram!!Denne skrue forhindrer én i at vride gashåndtaget de sidste 2-3cm, har lige læst at det skulle få den til at rende ca 80km/t, så hvis det passer må jeg vist tage den med ro fra nu af, skal jo kun bruge den på job og mine fisketure på Hr. lars tyndpølles marker!! Har lige pillet den af så har ikke testet endnu da kl. er ved at være midnat, men har store forventninger. Melder hurtigt tilbage Fortvivletcooter:
Svar
#9
Kunne ik lade vær med at teste nu!!
Det har givet lidt i optræk samt den trækker bedre op ad bakke nu!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Bimf Skrev:Kunne ik lade vær med at teste nu!!
Det har givet lidt i optræk samt den trækker bedre op ad bakke nu!

Hva' med farten??
Svar
#11
Den kommer op på 70 ned ad bakke ligeud går den 65, ville nu gerne have den op på de 80 stykker, kan bare ikke finde flere begrænsninger end det indsnævringsrør i luftfiltret, men når jeg fjerner dette rør kan den slet ikke trække!? Har tænkt mig at studere udstødningen nærmere i morgen.
Svar
#12
lyder spændende med den der skrue, tror dog ikke jeg får så meget ud af det når jeg stadig (hrmf) har den begrænsede CDI.

Men kunne da prøves her en af dagene, vil alligevel have renset min tændrør m.m inden jeg skal ud på min 180+ km køretur :P
Svar


Forum spring: