06-07-2006, 00:51
Langt om længe kører min scooter som en drøm! Og det skal din selvfølgelig også..
Til at starte med sidder der en ring i varioen ud med den, men gem den så du kan putte den tilbage i tilfælde af reperation, skulle jo nødig risikere noget med garantien!
Den er også begrænset via CDI´en trods det lyserøde kabel, der bare hænger usammenkoblet under sædet! Mit råd er at glemme alt om at klippe div. kabler, for det første kan det jo gå grueligt galt, og for det andet kan forhandleren med det samme se at den er blevet pillet ved!. Jeg har købt en original baotian CDI uden begrænser for 365,- incl porto. Så kan jeg altid smide den originale i igen i tilfælde af reperation, den originale CDI slår til ved 55 km/t.
Dysen der sidder i er en str 66 og ikke en 85´er ligesom listoen, som jeg troede. Inden jeg tjekkede havde jeg købt dyser str.92 og 94, som mange har haft held med på den kære listo, og en str 86 for at komme tæt på listoen, virkede meget oplagt. Disse størrelser er dog for store, da jeg i dag opdagede at der var benz i luftfiltret!!havde kørt ca. 100km med str86 dysen. desuden tog den først rigtig fat når den rundede 10km/t.
Så røg standarden på 66 tilbage og nu rykker den bare derudaf, dog med noget sløvt optræk efter 30, så der skal sikkert lettere ruller til samt en dyse der blot er et par numre større!
Desuden er der et "indsnævrings"rør i luftfiltret, dette er dog tricky, når jeg fjerner dette rør mister den al trækkraft! har prøvet med samtlige dyser og det er samme resultat, har funderet over om man måske skal helt op omkring de 100 hvis den får al den luft og leve af, så hvis der er en der har afluret den med luftfiltret af, så skriv endelig tricket!
Jeg har haft min oppe på 65km/t og der spinnede den som en mis, venter med at presse den, da den kun har kørt 250km. Min kører KLART bedst med skiven på karbutatornålen helt i bund så den får noget at leve af!! men dette svinger vist ret meget fra scooter til scooter.
Har desuden hørt rygter om at den også har en plomb i udstødningen, har dog ikke tjekket endnu!
Endvidere har jeg på flere tyske forummer læst at det ikke gir noget at pille ved "katalysatoren"!
cooter:
P.S. jeg piller ikke så meget fordi den skal rende hurtigt,kun lidt, men mere fordi jeg er overbevist om alle de droslinger kun kan skade, stræber derfor efter at få en total standardiseret scooter! olice:
Det var vist det, men skriv hvis der er noget.
Indlæg opdelt. JPS. :wink:
Til at starte med sidder der en ring i varioen ud med den, men gem den så du kan putte den tilbage i tilfælde af reperation, skulle jo nødig risikere noget med garantien!
Den er også begrænset via CDI´en trods det lyserøde kabel, der bare hænger usammenkoblet under sædet! Mit råd er at glemme alt om at klippe div. kabler, for det første kan det jo gå grueligt galt, og for det andet kan forhandleren med det samme se at den er blevet pillet ved!. Jeg har købt en original baotian CDI uden begrænser for 365,- incl porto. Så kan jeg altid smide den originale i igen i tilfælde af reperation, den originale CDI slår til ved 55 km/t.
Dysen der sidder i er en str 66 og ikke en 85´er ligesom listoen, som jeg troede. Inden jeg tjekkede havde jeg købt dyser str.92 og 94, som mange har haft held med på den kære listo, og en str 86 for at komme tæt på listoen, virkede meget oplagt. Disse størrelser er dog for store, da jeg i dag opdagede at der var benz i luftfiltret!!havde kørt ca. 100km med str86 dysen. desuden tog den først rigtig fat når den rundede 10km/t.
Så røg standarden på 66 tilbage og nu rykker den bare derudaf, dog med noget sløvt optræk efter 30, så der skal sikkert lettere ruller til samt en dyse der blot er et par numre større!
Desuden er der et "indsnævrings"rør i luftfiltret, dette er dog tricky, når jeg fjerner dette rør mister den al trækkraft! har prøvet med samtlige dyser og det er samme resultat, har funderet over om man måske skal helt op omkring de 100 hvis den får al den luft og leve af, så hvis der er en der har afluret den med luftfiltret af, så skriv endelig tricket!
Jeg har haft min oppe på 65km/t og der spinnede den som en mis, venter med at presse den, da den kun har kørt 250km. Min kører KLART bedst med skiven på karbutatornålen helt i bund så den får noget at leve af!! men dette svinger vist ret meget fra scooter til scooter.
Har desuden hørt rygter om at den også har en plomb i udstødningen, har dog ikke tjekket endnu!
Endvidere har jeg på flere tyske forummer læst at det ikke gir noget at pille ved "katalysatoren"!
cooter:
P.S. jeg piller ikke så meget fordi den skal rende hurtigt,kun lidt, men mere fordi jeg er overbevist om alle de droslinger kun kan skade, stræber derfor efter at få en total standardiseret scooter! olice:
Det var vist det, men skriv hvis der er noget.
Indlæg opdelt. JPS. :wink: