Søg Garagen Hej Gæst! Register

Karburator forviring??.
#1
hejsa..

Nu har jeg sq brug for jeres hjælp Ked af det .
Min opsætning er følgende:
47mm Trophy - std luftfilter - SilentPro udst - 17,5mm karb.

Min Dellorto 17,5mm er ved at drive mig til vanvid. Jeg er oppe på 86 i dyse og den er cocio i tændrøret.
Det som driver mig er. Når jeg har indstillet den på luften så den "vælter" i omdr, har jeg intet træk i min mellemgas.
Jeg har prøvet at sprayer med starthjælp for at se om der skulle være nogle utætheder, det er der ik den hverken stiger eller falder i omdr.
Har prøvet at dreje frem og tilbage på luften, det hjælper heller i en dyt. Nålen har også været både oppe og nede, heller ik der er der noget mærkbart. Den er også svær at starte, med mindre at jeg skruer luften ca 1 omgang ind.
Ingen af de overnævnte ting, har løst mit problem med at når luft står, hvor den "vælter" i omdr samt er jeg ude på næsten 4omgang ud.
Jeg har også tjekket min membran, der er heller ik defekt. Nogle der har haft eller råd, hvor jeg skal finde/lede efter min mellemgas?.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det lyder som om at den ikke kan komme af med nok udstødning ?

Hvis det er en thansen udst kan den være begrænset med et lille rør
som her --> http://www.billig-scooter.dk/garage.php?...ge_id=2336


Hvis det ikke er det ville jeg prøve med en endnu større dyse ?



På centerstøtteben:
Når du giver gas fra tomgang, tager den så omdrejningerne villigt/hurtigt ?


Når du slipper gassen igen, falder omdrejningerne så hurtigt til tomgang
igen eller har den tendens til at være lang tid om at komme helt ned igen ?
Svar
#3
Hejsa...

Trakten/røret er fjernet i udstødningen. På støttefoden en den skal villig nok til at tage omdr, den falder også hurting igen.
Når jeg køre har den heller ik problemet helt nedefra ved igangsætning, der er den skam villig nok til at komme hjemmefra.
Nu prøver jeg at forklare, selvom der er skii svært når man ik stå med den. Det er ligesom hvis man bremser imens man køre, lidt efter kommer den så og trækket jævnt derud af.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#4
Hvis det er tilfældet lyder det som om at den ikke 'geare ned' i variomaticken
efter nedbremsning


Altså den holder det høje gear hvis du bremser ned til ca 30-40 kmt
og så giver gas igen ?


Såe... Enten enten en ny variomatic eller også skal du eksperimtere med
ruller i forskellige andre vægtklasser
Svar
#5
Hejsa...

Det er ik min vario, for den er også tjekket for evt riller osv. Men du har nok ret i at det måske kan ligge i mine ruller. Ude hos Krage hjalp den at gå ned fra 6,5 til 6gr, da den gearede meget hurtigt op og omdr ik fuldte med. Jeg er så efterfølgende gået ned til 5,5gr, men kan godt være jeg skal ned på 5,0gr.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvis den har problemer med at geare ned under/efter kørsel kan det godt være din trykfjeder som er ved og være færdig.
Svar
#7
Hmmm hvis det er min trykfjeder som er ved at være "mør", så burde den da heller ik kunne holde den ved acceleration for den fedter nemlig ik eller har svært ved at holde remmen. Havde den gjort det, ville jeg have skiftet trykfjederen ud.

Men i kan have ret i, at mit problem kan ligge i op/nedgearing og ik i karburatoren.


Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#8
En lille opdate!!!.

Jeg har prøvet her til formiddag at sætte 5,0gr ruller i den, men dette hjalp heller ik en ski på min manglende mellem område.

Efter jeg har været lidt i "boksen", vil jeg nu prøve følgende ting dog ik på samme tid
:wink: .

Jeg har fået repareret min gamle luftfilterkasse, for den har ik kørt ordenligt efter at den blev skiftet ( selvom den ser identisk ud med den gamle ).

Hjælper dette heller ik så vil jeg prøve at sætte en anden kobling mangen til den jeg har på nu, men bare med trimfjedre som er blødere end dem som er i den nu.
Grunden til at jeg vil prøve det, er på følgende grundlag som jeg ik ved om hænger samme eller giver lidt mening.
I det den smider bakkerne ud vil det jo tage lidt på omdr, men er det samtidig i det område moment hvor den normalt vil geare op skal den jo både trække sig op i omdr men også i "højt" gear. Håber at der er nogle som kan følge mig lidt i den teori, selvom det måske heller ik ligger der.

Hjælper dette så heller ik, vil jeg prøve at dyse op til en 90/92 ( har 86 i nu ). Det kan jo være at den skal derop af, for hos eks. scootercity syndes det at 86 er lige lavt nok.

Hvis ingen af disse ting hjælper, så er jeg totalt lost og den ryger til en mekker.

Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#9
Jeg kan godt følge din tankegang, men problemet er, at den tager fint fra 0 til 10-15 km/t, så går den ned, og kommer igen, hvor hovedysen tager over, op til toprfart. Det plejer at lugte af kaburatorfejl - blandingsskruen, eller accelerationspumpen, hvis du har en sådan. Koblingen tage jo fat, som den skal, og der er ikke problemer i starten. Dette burde udelukke trimfjedrene, da den ellers skulle gå død, med det samme. Da den så heller ikke reagerer anderledes på lettere ruller, og varioen ser fin ud, er vi igen tilbage til karburatoren. Det letteste, ville derfor være, hvis der var nogen i hovedstadsområdet, der kunne låne dig en fungerende karburator, så du kunne prøve med den. Medmindre, der er hul i din nuværende filterkasse, kan jeg ikke se, hvordan den skulle kunne lave ravage, hvis du har den rigtige "svamp" i.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Sålænge det er en thansen filterkasse, hvilket jeg mindes det er, så kan man ligeså godt droppe at få den til at køre ordenligt.

Få den orginale kasse smidt på, og lige justeret karburatoren ind til den, så tror jeg den er i vinkel, jeg døjede også voldsomt med sådan en thansen filterkasse, selv med det orginale filter i, den kørte lidt ligesom vinden blæser.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#11
Hejsa..

Så er fejlen fundet og lavet, selvom jeg ik kan se det men kunne mærke det.

Begge luftfilterkasser er fra Tante og lige hinanden, men alligevel er der åbenbart forskel på dem. Jeg havde repareret den gamle kasse, da den kom på igen med samme element fik jeg mit mellemgas tilbage igen.
Efter en omdysning fra 86 til 82 og justering af luftskruen ( som reagere bedre ), har jeg nu trækket hele vejen igen.

Så nu er der ingen ko på isen, men den kommer sikker igen Griner Griner .

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar


Forum spring: