Søg Garagen Hej Gæst! Register

Var det Fredag D.13 igår??
#1
Ja det skulle man tro efter de oplevelser, jeg var ude for igår.

Jeg havde ligget og rodet med min Ciao, fredag/lørdag. Den er blevet pudset og malet, og fået nyt bagdæk/slange på. Så igår(mandag) beslutter jeg mig for, at køre en prøvetur. De første 7 km går fint, så lige pludselig lyder der en grim lyd fra cylinderen. Jeg stopper, da jeg kender lyden(en begyndende sætning, af stemplet). Jeg lader den hvile et par minutter, og kører videre uden problemer.

Efter ca 17 km falder møtrikken a' som holder koblingen på plads, og så kører den jo ikke så godt Smil. Heldigvis er møtrikken ikke forsvundet helt, den ligger i selve skjoldet der beskytter systemet. På med møtrikken, skrue den så fast som det er muligt uden værktøj, og så videre over mod mine forældre(30 km fra min bopæl). Her efterspænder jeg møtrikken til koblingen, og efter nogle timer går turen hjemover igen. Jeg når at køre ca 15 km, så er baghjulet fladt?? Op på støttefoden, for at finde synderen der har punkteret dækket, men der er ikke noget i dækket?

Så går jeg med knallerten i ca 30 graders varme, de 5 km der er ind til den nærmeste by, finder en tank, og pumper luft i, og køber 2 liter vand til mig selv Smil. Men luften fiser stille og roligt ud igen efter at have kørt 500 meter. Så må jeg ind til min onkel( en gåtur på yderligere 5 km) som heldigvis er hjemme, og her flår vi så dækket a', og konstatere at slangen åbenbart er blevet nippet, af dækjernet under montering, for der er et minimalt hul i slangen. På med en lap, tjekker om det holder luft, og 1 ½ time efter så går det hjemad. Under turen hjemad, så hopper bagdækket som ind i helvede, så det er jo blevet monteret lidt forkert Smil. Men hjem kommer jeg da.

Idag hiver jeg så cylinder og stempel a' og her ser i hvorfor den lavede ballade:

Cylinder.
Stempel.
Den ene stempelring sidder fast i rillen(ikke så mærkeligt?).

Så alt i alt, en "god" dag Grin.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jps Skrev:Ja det skulle man tro efter de oplevelser, jeg var ude for igår.

Øv hvor ville jeg føle mig forfulgt! Det tjener til din ære at den ikke ligger begravet i en grøft efter den opførsel Smil) Hvad så nu? Ny cylinder/stempel ?
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar
#3
Johnny-2-hjuler Skrev:Øv hvor ville jeg føle mig forfulgt! Det tjener til din ære at den ikke ligger begravet i en grøft efter den opførsel Smil) Hvad så nu? Ny cylinder/stempel ?


Ja det var en dum dag Smil. Jeg havde virkelig lyst til, at lave en "Bjarne Riis" Grin.

Da knallerten er et arvestykke, skal den ud og køre igen. Så ja ny cylinder og stempel, det skal der på. THansen skal have 500 kr for et sæt, men jeg vil helst have et originalt sæt, og det koster formentligt lidt mere.
Svar
#4
Huskede du olie i benzinen?
Svar
#5
steen55 Skrev:Huskede du olie i benzinen?

Ja, jeg kører på en 3% blanding fra de gammeldags pumper/stander til knallerter Smil. Literpris 14,50 kr Fortvivlethock: . Sidst jeg blandede selv (for ca. 3 år siden) satte den sig helt og aldeles. Så jeg måtte købe nyt cylindersæt, og det har så sat sig igen, uvist af hvilken grund, for begge G ringe sad i som de skulle, det samme gjorde stempelringene.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Min gamle Honda har lavet det nummer med cylinder/stempel 4 gange. De to af gangende var det min egen skyld (pumpen giver ikke nok olie, så skal selv fylde på) Det er rigtig surt sådan noget. Og "ulykkerne" er sket stort set det samme sted hver gang Fræk

Men hva, gjorde da et godt køb til polo'en i går. Fire vinterdæk (med fælg) med ca. 85% mønster til 400 kr Blink med øjet
Svar
#7
Så må du blande 4% olie i benzinen. Det gjorde jeg altid på mine knallerter og de satte sig ikke. Engan jeg ikke havde mange penge blandede jeg brugt motorolie fre biler i benzinen 5%, det kørte min puch maxi også fint på, dog osede den lidt mere
Svar
#8
steen55 Skrev:Så må du blande 4% olie i benzinen. Det gjorde jeg altid på mine knallerter og de satte sig ikke. Engan jeg ikke havde mange penge blandede jeg brugt motorolie fre biler i benzinen 5%, det kørte min puch maxi også fint på, dog osede den lidt mere

I instruktionsbogen til SI'en, står der 2% olieblanding?? Og jeg kører med 3%, så burde det jo være nok?
Svar
#9
Hvor heldig kan man være?? Jeg fandt dette sæt liggende i en kasse, hvor jeg ville til at smide diverse småting ud fra, og så lå den deri i en pose. Jeg kan ikke huske hvor jeg har den fra, men det er jo ligemeget nu. Desværre er stemplet med 12mm krydspind, og jeg kan kun køre med en 10mm pind, men nu kan jeg da nøjes med, at skulle finde et stempel. Smil

Cylinder
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jps Skrev:Desværre er stemplet med 12mm krydspind, og jeg kan kun køre med en 10mm pind, men nu kan jeg da nøjes med, at skulle finde et stempel. Smil
Med andre ord, den tese, at stempel og cylinder hører sammen, er udelukkende et salgsfremmende argument fra forhandlernes side?
Svar
#11
Ja, jeg havde engang en Velo solex hvor jeg måtte hamre stemple i. Havde ikke penge til et nyt, så fandt et brugt i overstørrelse. Og det lykkedes mig at få den til at køre efter længe at ha forsøgt at trække den igang efter en bil. kørte med knap 10% olie i benzinen på første tankfuld.
Svar
#12
Ikke fordi jeg har den store erfaring, med cylinder og stempel, med jeg har en viden, måske forældet, så jeg vil ikke gøre mig klog, i må korrigere mig hvis jeg tager fejl.

Da jeg for mange år siden hoved reparerede en motor, honning af cylinder, ny stempler og ringe, skulle jeg tilpasse jeg hver enkel ring til cylinder, dvs. jeg satte stempelring ned i cylinder, og med et søgerblad kontrollerede at der var plads til at det kunne udvige sig ved varme, jeg måtte på denne måde file lidt af enderne af stempelringene, husker ikke hvor stor frigangen skal være, men er den for lille, er det måske her, at årsagen til rivning af cylinder skal findes.
Hvad er jeres erfaring omkring dette.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar


Forum spring: