04-07-2006, 10:59
Ja det skulle man tro efter de oplevelser, jeg var ude for igår.
Jeg havde ligget og rodet med min Ciao, fredag/lørdag. Den er blevet pudset og malet, og fået nyt bagdæk/slange på. Så igår(mandag) beslutter jeg mig for, at køre en prøvetur. De første 7 km går fint, så lige pludselig lyder der en grim lyd fra cylinderen. Jeg stopper, da jeg kender lyden(en begyndende sætning, af stemplet). Jeg lader den hvile et par minutter, og kører videre uden problemer.
Efter ca 17 km falder møtrikken a' som holder koblingen på plads, og så kører den jo ikke så godt . Heldigvis er møtrikken ikke forsvundet helt, den ligger i selve skjoldet der beskytter systemet. På med møtrikken, skrue den så fast som det er muligt uden værktøj, og så videre over mod mine forældre(30 km fra min bopæl). Her efterspænder jeg møtrikken til koblingen, og efter nogle timer går turen hjemover igen. Jeg når at køre ca 15 km, så er baghjulet fladt?? Op på støttefoden, for at finde synderen der har punkteret dækket, men der er ikke noget i dækket?
Så går jeg med knallerten i ca 30 graders varme, de 5 km der er ind til den nærmeste by, finder en tank, og pumper luft i, og køber 2 liter vand til mig selv . Men luften fiser stille og roligt ud igen efter at have kørt 500 meter. Så må jeg ind til min onkel( en gåtur på yderligere 5 km) som heldigvis er hjemme, og her flår vi så dækket a', og konstatere at slangen åbenbart er blevet nippet, af dækjernet under montering, for der er et minimalt hul i slangen. På med en lap, tjekker om det holder luft, og 1 ½ time efter så går det hjemad. Under turen hjemad, så hopper bagdækket som ind i helvede, så det er jo blevet monteret lidt forkert . Men hjem kommer jeg da.
Idag hiver jeg så cylinder og stempel a' og her ser i hvorfor den lavede ballade:
Cylinder.
Stempel.
Den ene stempelring sidder fast i rillen(ikke så mærkeligt?).
Så alt i alt, en "god" dag .
Jeg havde ligget og rodet med min Ciao, fredag/lørdag. Den er blevet pudset og malet, og fået nyt bagdæk/slange på. Så igår(mandag) beslutter jeg mig for, at køre en prøvetur. De første 7 km går fint, så lige pludselig lyder der en grim lyd fra cylinderen. Jeg stopper, da jeg kender lyden(en begyndende sætning, af stemplet). Jeg lader den hvile et par minutter, og kører videre uden problemer.
Efter ca 17 km falder møtrikken a' som holder koblingen på plads, og så kører den jo ikke så godt . Heldigvis er møtrikken ikke forsvundet helt, den ligger i selve skjoldet der beskytter systemet. På med møtrikken, skrue den så fast som det er muligt uden værktøj, og så videre over mod mine forældre(30 km fra min bopæl). Her efterspænder jeg møtrikken til koblingen, og efter nogle timer går turen hjemover igen. Jeg når at køre ca 15 km, så er baghjulet fladt?? Op på støttefoden, for at finde synderen der har punkteret dækket, men der er ikke noget i dækket?
Så går jeg med knallerten i ca 30 graders varme, de 5 km der er ind til den nærmeste by, finder en tank, og pumper luft i, og køber 2 liter vand til mig selv . Men luften fiser stille og roligt ud igen efter at have kørt 500 meter. Så må jeg ind til min onkel( en gåtur på yderligere 5 km) som heldigvis er hjemme, og her flår vi så dækket a', og konstatere at slangen åbenbart er blevet nippet, af dækjernet under montering, for der er et minimalt hul i slangen. På med en lap, tjekker om det holder luft, og 1 ½ time efter så går det hjemad. Under turen hjemad, så hopper bagdækket som ind i helvede, så det er jo blevet monteret lidt forkert . Men hjem kommer jeg da.
Idag hiver jeg så cylinder og stempel a' og her ser i hvorfor den lavede ballade:
Cylinder.
Stempel.
Den ene stempelring sidder fast i rillen(ikke så mærkeligt?).
Så alt i alt, en "god" dag .