Søg Garagen Hej Gæst! Register

Yamaha Passola spørgsmål.
#1
Ja, efter Passola'en er tilbage i pæn og nogenlunde original stand, synes jeg det er på tide der skal lidt fart på. Grin

Meeen, jeg vil ikke bore plumben ud, for den kan vel ikke sættes tilbage i på nogen måde? Og jeg ønsker til hver en tid, at kunne lave den helt lovlig, hvis nu politiet vil se på den eller noget i den stil.

Jeg har fundet frem til at "opsætningen" som det så fint hedder, skal lyde på:

44 mm cylinder med tilhørende stempel. =60ccm
Planet 40 mm topstykke.
4.5 tun udstødnings fra Protuna
21 mm karburator, eller lidt mindre, 17.5 eller 19 mm.

Men mine spørgsmål er så om min standart krumtap og lejer, kan holde til de omdrejninger det vil give?
Kan det overhovedet betale sig at putte de dele på uden at bore plumben ud?
Hvor stærk ville den køre hvis den fik ovenstående dele på, med og uden plumb?

Hvis jeg skal have andre lejer, eller en anden krumtap i, hvilke(n) skal det så være?

Ooog til sidst. Er det muligt at købe en anden gearing til en Passola, da jeg ikke har set det nogle steder, og hvis i har nogle gode tuningstrick må i da gerne skrive dem. Smil

På forhånd tak. 8)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg vil nødig lyde utålmodig, men er der slet ikke nogen der har et svar?
Svar
#3
Hejsa..

Den opsætning vil ik give synderlig meget, hvis du ik vil ud med plumpen. Udfra den opsætning du har beskrevet, skulle din krumtap sagtens kunne holde.
Hvad den vil komme til at kunne køre både med og unden, er der sikkert andre som kan svare på end mig Blink med øjet.
Hvis det var mig som havde en parasol, ville jeg selv gøre følgende. Købe en cyllinder og fjerne plumpen. Som nogle af os herinde, har vi de lovlige dele liggende i så fald.

HUSK at når du fjerne plumpen eller andre begrænsninger, skal du justere den ind.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar


Forum spring: