Svar: 324
Tråde: 33
Tilmeldt: May 2008
Ja - det burde du jo kunne... Men som tidligere nævnt kommer det helt an på standen af scooteren.
Du kan også være uheldig at komme til at købe e brugt speedfight, der ikke er ordenligt vedligeholdt - i så tilfælde vil den komme til at koste dig mange penge (potentielt)
Mvh
Michael
Mvh
Minjet
Svar: 137
Tråde: 20
Tilmeldt: Jul 2009
Ok , nogen der kan anbefale nogle af Thansen's scootere?
Eller har alle bare haft dårlige oplevelser med dem :P ?
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Lipsun Skrev:Ok , nogen der kan anbefale nogle af Thansen's scootere?
Eller har alle bare haft dårlige oplevelser med dem :P ? Thansens knallerter er ikke dårligere, end andre "kinesere" - det er servicen, i flere af filialerne, det halter med. Til gengæld er reservedelene lette, at skaffe, og normalt billige.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 137
Tråde: 20
Tilmeldt: Jul 2009
Okay, men man kan da altid få den repareret, af en bedre mekaniker end dem fra Thansen?
Så koster det selfølgelig også nogle penge, men hvad taler vi om der?
Hvad koster forresten de der service tjek der hvert halve år?
Svar: 408
Tråde: 62
Tilmeldt: Jun 2008
Lipsun Skrev:Okay, men man kan da altid få den repareret, af en bedre mekaniker end dem fra Thansen?
Så koster det selfølgelig også nogle penge, men hvad taler vi om der?
Hvad koster forresten de der service tjek der hvert halve år?
Servicetjek er normalt omkring 600kr. plus dele.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Lipsun Skrev:Okay, men man kan da altid få den repareret, af en bedre mekaniker end dem fra Thansen?
Så koster det selfølgelig også nogle penge, men hvad taler vi om der?
Hvad koster forresten de der service tjek der hvert halve år? Hvis du kender et værksted, du har tillid til, og som vil servicere den, er der intet til hinder for, at du benytter det. Der er frit værkstedsvalg, og sålænge servicen bliver dokumenteret udført, har valget af værksted, ingen indflydelse på reklamationsretten. Serviceintervallerne er normalt 2.000 km, og koster vel ca. 1.000 kr.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 137
Tråde: 20
Tilmeldt: Jul 2009
Okay, tak, det er da alligevel lidt dyrt at have scooter hvis man betaler ca. 3000kr hvert år blot for reparation og service check?
Svar: 408
Tråde: 62
Tilmeldt: Jun 2008
Jeg skulle kun betale de 600kr. sidst! :wink:
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
Lipsun Skrev:Okay, tak, det er da alligevel lidt dyrt at have scooter hvis man betaler ca. 3000kr hvert år blot for reparation og service check?
Jeg har en kvalitets scooter (Peugeot), og skal kun til service 2 gange om året. Lille (600)+stor service(1200). I alt 1800,- samt de reservedele, der skal udskiftes. Det skal dog lige nævnes, at Peugeot er de eneste, der ikke kræver service efter et bestemt antal kørte km. Så hvis man kører rigtig meget, er det måske en mulighed. Er behovet knap så stort, kan andre mærker være langt billigere i den lange ende.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Teddy Skrev:Jeg har en kvalitets scooter (Peugeot), og skal kun til service 2 gange om året. Lille (600)+stor service(1200). I alt 1800,- samt de reservedele, der skal udskiftes. Det skal dog lige nævnes, at Peugeot er de eneste, der ikke kræver service efter et bestemt antal kørte km. Så hvis man kører rigtig meget, er det måske en mulighed. Er behovet knap så stort, kan andre mærker være langt billigere i den lange ende. Kvalitetsscooter eller ej, så ville jeg, med mit kørselsbehov, ikke køre 6.000 km på olien, og jeg tvivler på, om rullerne kan holde sig helt runde :? Det kunne de ikke, da jeg kørte Peugeot.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
kragen Skrev:Kvalitetsscooter eller ej, så ville jeg, med mit kørselsbehov, ikke køre 6.000 km på olien, og jeg tvivler på, om rullerne kan holde sig helt runde :? Det kunne de ikke, da jeg kørte Peugeot.
Du burde efterhånden vide, at jeg kører 2-takter
Olien brændes af med benzinen, så der skal ikke skiftes olie - bare fyldes op, når olie lampen lyser.
Dyret har snart kørt 9000km. Og den kører stadig som var den ny.
Det er muligt at rullerne kunne trænger til en udskiftning, det får jeg nok kigget på når den alligevel skal til mekaniker for montering af ekstraudstyr i de kommende uger.
Svar: 137
Tråde: 20
Tilmeldt: Jul 2009
Teddy Skrev:Jeg har en kvalitets scooter (Peugeot), og skal kun til service 2 gange om året. Lille (600)+stor service(1200). I alt 1800,- samt de reservedele, der skal udskiftes. Det skal dog lige nævnes, at Peugeot er de eneste, der ikke kræver service efter et bestemt antal kørte km. Så hvis man kører rigtig meget, er det måske en mulighed. Er behovet knap så stort, kan andre mærker være langt billigere i den lange ende.
Hehe, sjovt nok jeg er også fra Gentofte :wink:
Regner ikke med at køre specielt langt på den.
Måske 25km om dagen i et år, altså 25*365= 9125km
Måske endda mindre..
Skal jeg så købe brugt for at tabe mindst muligt, eller koster det for meget i Service/reperation?
|