Svar: 92
Tråde: 13
Tilmeldt: Dec 2008
Bims Skrev:Nej tænker på det sæt fra Polini, og så også en karburator, de koster også lige 1399kr. hvad jeg lige kunne se af!
Har du kigget på Kgi.Dk?
der er der en dellorto 17,5 mm til omkring 700
så længe vi er stive er vi i live
Svar: 408
Tråde: 62
Tilmeldt: Jun 2008
Ok tak jeg tror lige jeg ville kigge lidt rundt.
Men jeg går nok ikke i gang med det før, til næste sommerferie. Skal lige ha' lidt mønt og sådan lidt. :wink:
Men hvor meget, af scooteren, skal man skille ad, for at kunne montere den nye cylinder? Er det nok bare at afmontere sædet, for at kunne komme til, eller skal man også til at pille skjoldene af!?
Svar: 92
Tråde: 13
Tilmeldt: Dec 2008
Bims Skrev:Ok tak jeg tror lige jeg ville kigge lidt rundt.
Men jeg går nok ikke i gang med det før, til næste sommerferie. Skal lige ha' lidt mønt og sådan lidt. :wink:
Men hvor meget, af scooteren, skal man skille ad, for at kunne montere den nye cylinder? Er det nok bare at afmontere sædet, for at kunne komme til, eller skal man også til at pille skjoldene af!?
Det er en ac ik? For så har jeg måske en malossi MHR Replica liggende du kan købe for en lille smule mønt, skal bare have tjekket for ridser i det.
Det kan godt lige lade sig gøre kun med sædet fjernet men vil klart andbefale at fjerne skjolde også
så længe vi er stive er vi i live
Svar: 408
Tråde: 62
Tilmeldt: Jun 2008
Ok, det kunne da godt være vi kunne finde ud af noget der. Har du et link til den? :wink:
MEN er der ikke også noget med at man skal fjerne en begrænsning i motoren, før man kan montere en støre cylinder!? :?
Svar: 872
Tråde: 18
Tilmeldt: Aug 2008
Jo, hvis speedfight 2 også er begrænset i blokken som Jog R, så skal der dremles en kant væk for at cylinderen kan komme ned i blokken. Med den viden og ekspertise du har, er det nok ikke smart, at købe en cylinder som kræver tap skifte/leje skifte, så du får nok mere ud af at købe en stage 6 sport pro (sidder der også på min maskine), som er en af de kraftigste cylinderkits du kan have på std tap. Men somsagt, må du finde ud af om du har begrænsning i blokken først.
S6 sport pro cylinderen kræver heller ikke 17,5 selvom det ville være en god idé.
Svar: 408
Tråde: 62
Tilmeldt: Jun 2008
Ok mange tak, så tager jeg nok bare den. Går heller ikke ud fra at der er sååå meget forskel i performence, når de nu er samme størelse! Men gidder ikke at rode alt for meget med det. :roll:
Men jeg har også fundet ud af, at der er en lille kant for neden, der skal væk før den kan komme i.
Men det ville sige at jeg kan bruge min std. kaburator med en støre dyse, og min std. luftfilter!?
Svar: 872
Tråde: 18
Tilmeldt: Aug 2008
Du kan godt køre med std filter og karburator, sørg dog for alle begrænsninger i karburator og luftfilter er væk, ellers kan du IKKE. Husk også at dys rimeligt op, og brug ekstra olie. Hvis kanten er en begrænsning skal den væk før cylinderen kan glide ned i.
Det er ikke kun boringen der er vigtigt for ydelse, men bestemt også portningen, som gør hvor kraftig din cylinder er.
Svar: 408
Tråde: 62
Tilmeldt: Jun 2008
Ok, det kan også være jeg køber en støre kaburator senere så. :wink:
Svar: 872
Tråde: 18
Tilmeldt: Aug 2008
Du vil ihvertfald komme til at mærke stor forskel med std og 17,5.
Svar: 408
Tråde: 62
Tilmeldt: Jun 2008
Men er det muligt at montere standard cylinderen bagefter igen hvis det er? :?
Svar: 872
Tråde: 18
Tilmeldt: Aug 2008
Det burde det være ja, så vidt jeg ved, gør begrænsningen bare at cylindere som er større end XX ikke kan komme ind i blokken.
Svar: 408
Tråde: 62
Tilmeldt: Jun 2008
Ok, men så må jeg jo til at finde en, som kan fjerne den der kant! :?
Har slet ikke sådan noget værktøj liggende.