Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp! min sprint vil ikke starte.?
#1
Hej folkens..

Jeg står med et problem som jeg håber at en klog mand/kvinde kan hjælpe mig af med..

For et stykke tid siden begynde min Giantco Sprint at kører underligt, den villi ikk rigtig tage gassen, det skal lige siges at det var en tidlig morgen, så der var masser af fugt i vejret.
Nogle timer efter da jeg skulle hjem igen, havde den meget svært ved at starte og man kunne slet ikk holde den igang.. :S

Her er hvad jeg har gjort ind til nu:

Skiftet tændrør (det gamle gnistede fint, men nu havde jeg jo købt en)
Tjekket luftfilter (den var helt fin og tør)
Renset kaburator, den var også meget pæn og ren.. Men den menbranvarcum gasspjæld der sidder i den var der et lille hul i, så den er nu også skiftet til et nyt.. kostede 200 kr.. :O
Der er masser af strøm på batteriet, eller det var derSmil

Den gnister og får benzin, men vil ikke starte.. Hva hulen gør jeg?

Det skal lige siges at det er første gang jeg "roder" med en 4-takter, men har arbejdet meget med 2 takter, så jeg vil da mene at jeg kender de fleste grundprincipper..

Scooteren vi snakker om her har gået 6000 km og har andrig været tunet eller noget i den dur..

Der er nogle slanger på kryds og tværs under hjelmboksen som jeg ikk ved hvad bruges til.. Nogle af dem er meget mørnet nogle steder er der hul i dem..

Håber i kan hjælpe mig.. Smil

På forhand tak!

Morten
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Med stor sandsynlighed skal du have set på dine ventiler. Lyder som noget, jeg kender alt for godt :wink:
JanB
Giantco Sprint - og godt tilfreds! Nu 4.000 Km.
Svar
#3
Øhh.. Det har jeg jo så bare overhovedet ikk forstand på..

Vil du foreslå at jeg sender den ud til Thansen eller er det noget man godt selv kan begynde på med det rigtige værktøj?
Svar
#4
http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=6365 Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
Hold da op en fin guide. Grin

Så vil jeg da justere dem, håber bare det er det så.. :P
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Morten87 Skrev:Hold da op en fin guide. Grin

Så vil jeg da justere dem, håber bare det er det så.. :P
Har forsøgt selv det var rimlig nemt Blink med øjet
Svar
#7
Morten87 Skrev:Øhh.. Det har jeg jo så bare overhovedet ikk forstand på..

Vil du foreslå at jeg sender den ud til Thansen eller er det noget man godt selv kan begynde på med det rigtige værktøj?

Prøv også at se http://www.youtube.com/watch?v=xYPJM8jp5F8 som er linket på side 4 i den guide.
Der er det også meget nemt at se, det er dog på tysk.
Svar
#8
SBT Skrev:Prøv også at se http://www.youtube.com/watch?v=xYPJM8jp5F8 som er linket på side 4 i den guide.
Der er det også meget nemt at se, det er dog på tysk.
Hvad er det rør der er er foran topstykket? :S
Svar
#9
sukedk2001 Skrev:Hvad er det rør der er er foran topstykket? :S
Det er til ''friskluftenheden'' den såkaldte kold katalysator. Blink med øjet
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Og er det ikke ventilerne så læs denne tråd, her var det en dårlig stelforbindelse.
http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=10647

Er det kun i fugtigt vejr, så tjek tændings systemet. Her er det fra tændrør og tilbage til tændspolen der er følsom. Man skal huske på, at her er der over 10.000 volt.
Ved den spænding bliver selv vand og snavs yderst strøm førende, og en lille læk eller sprække på ledning, kan gøre at strømmen i stedet for at løbe inden i ledning til tændrør, vil løbe uden på, og til stel, med en forringet eller ingen gnist i tændrør til følge.

Pronto er godt i en snæver vending til at fortrænge vand fra tændsystemet hvis man har et akut problem. Hvad der er bedrer og som jeg altid har gjort som et led i vinterklargøring, er at tage tændledninger af for at rengøre dem, herefter har de fået silikone, med pencel.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#11
En masse gode svar.. Det skal i alle have mange tak for..

1. Har ikk oplevet at den har haft problemer i varmt vejr, det har altid været i fugtigt vejr at den har skabt sig.. Men det kan jo selvfølgelig godt være noget der lige er kommet, det med ventilerne..

2. De slanger der er hist og pist.. Er det vigtigt at de er tætte? For eksempel den friskluftslange som i omtaler her.?

3. Pronto, er det noget man kan købe på en sprayflaske? Eller hvad er det for noget? Har på fornemmelsen at de meget nemt kunne være noget med tændingssystemet.. Der er nemlig en gnist, men har godt nok se dem kraftigere..

- Morten
Svar
#12
Slangerne, hvis du ikke ved hvad de er til, så må du satse på at de er tætte, hvis du tænker på miljøet så er friskluftslangen vigtig.
Pronto er tynd silikone sprey, det fortrænger fugt på ledninger.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar


Forum spring: