kragen Skrev:Korrekt, men prøv, at overbevise folk om det En "kraftigere" fjeder, giver jo flere kræfter Confused
Inden i læser dette så skal i vide at det er blivet skrevet i halv søvne
så der er garanteret masser af stave fejl og mangel på pungtum og kommer her og der.
Så er i blivet advaret.
Jeb jeg har mødt mange tom hjernede unge da jeg stadig gik i skole.
Tryg fjedern kunne ikke blive stram nok og de små fjedre skulle også skiftes til noget som gik endnu strammer hele koplings systemmet kunne bare ikke blive stramt nok og det slog altid fejl i mine øjne naturligvis men jeg skulle ikke have noget sagt for så blev man kraftigt nedstemt.
Når de satte igang på fulde håndtag så tog den milioner af omdrejninger men de kom bare aldrig nogen vejne.
Deres opsætning var som regl noget i denne dur.
47.6 cylender
19/21 mm kaburator
kn filter
stor dyse nøjagtig nummer ???pift aner jeg ikke
anden variator af en art og gerne 3 grams ruller
high performance kilerem
anden kopling hvor samtlige fjedre bliver skiftet.
De havede den tro at deres scooter kørte stærker dets strammer koplingen var,
det er nok også sandt, at køre man med tun så ville det nok være en god ide at sætte en strammer tryg fjedre i da de fleste er alminlige 27 kg`s
Meen man kan også gå for vidt.
Det sjove var også at de fleste synes at min standard scooter jeg havede på dette tidspungt havede et godt optræk og den trak fra bunden i modsætning til deres der skal deres op i omdrejninger før de kan komme afsted.
En dag fjernede jeg begransningen inde i variatoren og kørte samtidlig med de andre
de kunne ikke følge med hverken i optræk eller top fart det synes jeg var mægtig grineren.
Okey jeg må nok også nævne at den honda sfx jeg havede den gang vidste sig at være noget ganske serligt.
Jeg har nu haft 3 honda sfx og der er ingen af dem som har kørt lige så godt som den første jeg havede.
Der var en slag Herbie over min sfx var næsten som om den havede sin egen vilje.
Jeg kan huske da vi købte den der sad der lidt tun på der var ikke gjort det helt vilde men der var gjort lidt cylender varator dyse i kaborator det var vist det.
Standard dele fuldte med så det var bare med at monter standard delene og det gjorde min far
den gang viste vi ikke hvordan begransningen skulle være i den.
Så han satte en 8 mm bøsning i fra en pgo og troede så at den var iorden
men det var det ikke den havede ingen problemmer med at komme op på 80 km/t med den bøsning i.
Og det var generalt alt hvad han prøvede mislykkede.
Så kontaktede vi vergners scooter service for at høre hvordan begransningen skulle være
hvor vi så fik afvide at det var en bagplade som skulle skruges bag på.
Det fik vi så skaffet og ja det hjalp nu kørte den helt pracis 36 km/t.
Men men men takket være den begransning så startede kileremen højt oppe dvs et højt gear
så den var mega død fra 0-20 men fra 20-36 gik lyn hurtig og man kørte med så høje omdrejninger at det var ikke til at holde ud at høre på så vi blev enig om at lave det om og satte den bøsning i igen og så måtte jeg bare gasse ned så den kunne køre med laver omdrejninger.
Det fik han gjort.
Jeg kørte et godt stykke tid / dage intil en bestemt dag hvor jeg kørte ud i en rundkørsel hvor der også holdte en politibil som skulle ud.
Jeg havede set dem så jeg gav absulut minimum gas
jeg kom igennem rundkørsel og ud af den vej jeg skulle men dag det går ned ad bakke så kan man ikke rigtig give den noget gas overhovet for så ville jeg overstige den gældene hastighed som loven forskriver og tomgang tja det turde jeg heller ikke for det ville virke mistenkeligt over for politiet.
Men det kunne nu også være ligemeget for politiet stoppede mig afligevæl pga de synes min scooter var lige en tand for hurtig i optrækket selvom jeg gav den minimum gas.
De spurgte mig om jeg havede forsikring på den og det havede jeg naturligvis
men så ville de sku også gerne vide hvor stel nr sidder så de kunne tjekke det
det havede jeg heller ikke noget imod men jeg vidste bare ikke hvor det sad da det var min far der skrev stel nr op for mig da den skulle forsikres.
Og politiet vidste det heller ikke men de insisterede på at de skulle se det så de tilkalder en politivogn mere med 1 person i som så vidste hvor mit stel nr sad.
Dvs nu er vi oppe på 2 politi biler og 3 betjente.
Så ville de også gerne vide hvor hurtig den kan køre og ingen af dem havede et rulle fælt med så de kaldte på en politivogn mere med 2 betjente.
Dvs nu er vi oppe på 3 politi biler og 5 betjente.
Og så kom den på rullefælt og målte 75 km/t så mit speedometer viste 5 km/t for meget.
Jeg personligt synes at det var yderst pinligt alle og jeg gentager alle der kom kørende op og ned ad vejen klodede på mig som om at jeg var en morder eller voldtegt forbryder og jeg er bare ingen af delene, det er bare politiet som ikke kan udføre deres arbejde.
Min scooter skulle op på politi gården så de kunne finde ud af hvad der var gjort ved den
og jeg ja jeg var skreg slagen over for dem på den måde de skildte den ad på især da jeg lige har fået den lakeret om i den rigtige farve og lige fået monteret de rigtige sfx mærker.
Da de var færdig fant de ud af at der inderst inde på krumtappen manglede en 2 mm skive
de mente at det var den der var skyld i at den kunne køre så stærkt pga at jeg ju havede en 8 mm bøsning i som skulle opveje det samme som den rigtige begransning.
Men for at sikre sig at jeg ikke kørte der fra så tog de min ellers helt nye variator som var fuldt ud lovlig.
Og 500 kr i bøde for at køre forstærkt.