Søg Garagen Hej Gæst! Register

Et par spørgsmål ang. Zip 30
#1
Hejsa

Er der nogen der kan fortælle mig hvilken hoved dyse der standard på Zip 30 med en Dellorto PHVA 17,5 karb. ?

Er der en tommelfinger regel for justering af luftskrue (helt lovlig Zip) ? Såsom, skru helt ind og så 1½ omgang ud ?

Og sidst men ikke mindst, hvor filen kan man købe en bundkarpakning til ovenævnte karburator ?? har set de har en hos speedline, men den er udsolgt Ked af det

Håber i kan hjælpe,

Mvh.

Søren
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Citat:Er der en tommelfinger regel for justering af luftskrue (helt lovlig Zip) ? Såsom, skru helt ind og så 1½ omgang ud ?
Ja, 2½ omgang ud :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Tak for svaret Smil

Nogen der kan hjælpe med de andre spørgsmål ?
Svar
#4
kragen Skrev:
Citat:Er der en tommelfinger regel for justering af luftskrue (helt lovlig Zip) ? Såsom, skru helt ind og så 1½ omgang ud ?
Ja, 2½ omgang ud :wink:

Det passer da ikke ?

Det er på en 4takt det er 2.5 omgange ud, 2 takt har altid været 1.5 omgange ud.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
DarkSide Skrev:Det passer da ikke ?

Det er på en 4takt det er 2.5 omgange ud, 2 takt har altid været 1.5 omgange ud.
Det afhænger lidt af, om det er en luftblandingsskrue eller en benzinblandingsskrue, der sidder på karburatormodellen :wink: Begge dele findes til både to- og firtaktere. Der findes endda modeller med begge dele. Normalt, har totaktere dog en luftblandingsskrue, og firtaktere en benzinblandingsskrue. På luftblandingsskruen er udgangspunktet ganske rigtigt 1½ omgang, og for benzinblandingsskruen 2½ omgang. Skal skruen på en luftblandingsskrue, skrues mere end 2½-3 omgange, før den kører optimalt, skal der mindre blandingsdyse i, skal den mindre, end 1 omgang ud, skal der større blandingsdyse i. Kører man med for stor blandingsdyse, så man skal korrigere, ved at åbne helt for tomgangsskruens gennemløb, vil karburatoren trække benzin direkte fra nålerøret, hvilket er noget kluns. Skifter man blandingsdysen, skal man normalt også have en anden hoveddyse, da blandingsdysen leverer/bidrager under hele accelerationen, altså også under den sidste trediedel, hvor det hovedsageligt er hoveddysen, der bestemmer.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: