Svar: 67
Tråde: 9
Tilmeldt: Oct 2008
kragen Skrev:Større cylinder, og dæk med større diameter, indgår i samme kategori for konstruktive ulovlige ændringer af motor og gearudveksling, der forøger farten, som den manglende ring i variatoren.
aHA! Hvis det derfor fra et legalitets-synspunkt 'koster gratis' at lægge et 80 ccm kit oveni fjernelsen af ringen - ja så bliver det pludselig mere interessant at gøre denne overvejelse. Som du måske erindrer, efterspørger jeg i dén grad mere overskud op ad bakke. Og den forøgede cylindervolumen vil jo ikke ændre væsentligt på tophastighed, vel?
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Kallerman Skrev:Jeg siger mange tak for svarene Big, nu vil jeg prøve de 4,5 grams jeg har købt, virker det ikke blir det nok en ny variator.
Med hensyn til dæktryk fyldte jeg 2 bar i for og 2,2 bar i bag. :wink: Er det normalt at nye dæk taber så meget luft på en uge?.
Dæk taber jo altid luft. Men så meget på kun en uge virker lidt mærkeligt.
(Var det en uge siden du hentet maskinen? Eller en uge siden du sidst tjekket dæktryk?)
mafiltenborg Skrev:Og den forøgede cylindervolumen vil jo ikke ændre væsentligt på tophastighed, vel?
Nej, det giver selføldig noget på toppen, men der hvor du vil kunne mærke det mest, er i optrækket, i modvind, og op af bakker.
Svar: 666
Tråde: 39
Tilmeldt: Aug 2007
Big7000 Skrev:Nej, det giver selføldig noget på toppen, men der hvor du vil kunne mærke det mest, er i optrækket, i modvind, og op af bakker.
Det var vist ikke en af mine citater Big. :wink:
Det var en uge siden jeg fik skiftet dæk, fik dem monteret i prisen, pga nogen misforståelser. 8)
Mvh.kallerman
Svar: 666
Tråde: 39
Tilmeldt: Aug 2007
Så fik jeg prøvet de 4,5 grams ruller jeg havde købt, efter en lille køretur røg der 5 grams på igen.
Den trak godt nok fint hele vejen op til 65 efter spedo, inden begrænsningen i tænding satte i værk, den blev meget varm (syn's jeg) og til sidst begyndte rullerne at synge med, en hylene/klingene lyd og den gik meget hurtig i tomgang.Skal lige siges, at der ikke var noget "unormalt" at se i vario, da jeg lukkede op igen. :roll:
Når den er kørt ordenligt til, vil jeg måske prøve igen uden tændingsbegrænsning, og så med en anden type ruller. :wink:
Mvh.kallerman
Svar: 661
Tråde: 70
Tilmeldt: Jun 2008
Kallerman Skrev:Så fik jeg prøvet de 4,5 grams ruller jeg havde købt, efter en lille køretur røg der 5 grams på igen.
Den trak godt nok fint hele vejen op til 65 efter spedo, inden begrænsningen i tænding satte i værk, den blev meget varm (syn's jeg) og til sidst begyndte rullerne at synge med, en hylene/klingene lyd og den gik meget hurtig i tomgang.Skal lige siges, at der ikke var noget "unormalt" at se i vario, da jeg lukkede op igen. :roll:
Når den er kørt ordenligt til, vil jeg måske prøve igen uden tændingsbegrænsning, og så med en anden type ruller. :wink:
Jeg kører med 5,0grams ruller i min scooter nu og der synger/klinger mine ruller også når jeg kommer op over de 50km/t :roll:
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
Svar: 666
Tråde: 39
Tilmeldt: Aug 2007
Giantco-Sprint Skrev:Jeg kører med 5,0grams ruller i min scooter nu og der synger/klinger mine ruller også når jeg kommer op over de 50km/t :roll:
Prøv med 5,5 grams. :wink:
Mvh.kallerman
Svar: 661
Tråde: 70
Tilmeldt: Jun 2008
Kallerman Skrev:Prøv med 5,5 grams. :wink:
Jeg skal have skiftet dem inden for længe hvert fald. For det larmer rimeligt meget xD
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Kallerman Skrev:Det var vist ikke en af mine citater Big. :wink:
Det var en uge siden jeg fik skiftet dæk, fik dem monteret i prisen, pga nogen misforståelser. 8)
Ups, nej, jeg glemte lige at skifte navnet ud after copy-paste. lap:
Kan det så ikke være T-Hansen, der her glemt at fylde nok luft på? Eller du tjekket måske selv lufttrykket?
Svar: 666
Tråde: 39
Tilmeldt: Aug 2007
Big7000 Skrev:Ups, nej, jeg glemte lige at skifte navnet ud after copy-paste. lap:
Kan det så ikke være T-Hansen, der her glemt at fylde nok luft på? Eller du tjekket måske selv lufttrykket?
Det komiske er , at jeg spurgte mekanikeren hos THansen lige efter han havde skiftet de 2 dæk, hvor meget luft der skulle i, så sagde han 2 bar i for, og 2,2 i bag. Som sagt en uge efter da jeg tjekkede efter, var der 1 bar i hver. :wink:
Mvh.kallerman
|