Søg Garagen Hej Gæst! Register

Endnu et knallertuheld
#1
Så er den 4. statsmagt ude igen med nyheden om endnu et uheld for en knallertfører:

http://www.sn.dk/artikel/10136

Og der spekuleres selvfølgelig i at knallerten sikkert er tunet... Fortvivlethock:
Hygge hejsa.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ja det er sørgeligt at læse om ulykker, men det pisser mig af der altid skal spekuleres i om en knallert er "konstruktivt ændret".
Svar
#3
Det har jo ikke en #¤%&/ at gøre med "knallertens højere fart", bilister skal bare lære at dreje hovedet og kigge over skulderen!! Folk glemmer det fanme hele tiden ! Ond
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#4
danielvp Skrev:Det har jo ikke en #¤%&/ at gøre med "knallertens højere fart", bilister skal bare lære at dreje hovedet og kigge over skulderen...

Ja, det er ingen formildende omstændighed for billisten og vil ikke gøre nogen forskel for ham. Men politiet ved udmærket at langt de fleste knallerter er afdroslede i større eller mindre grad, så de besluttede sig sikkert for lige at snuppe den med også. Så når den stakkels pige er færdig med at få behandlet sin brækkede næse kan hun få sin scooter tilbage uden variator som et ekstra lille "plaster på såret" med kærlig hilsen fra politiet.... sikkert til stor glæde for bilistens forsikringsselskab, som potentielt kan bruge politiets rapport som argument for ikke at erstatte skaderne på scooteren.

Er der stadig nogen der er i tvivl om, at myndighederne hader os?
Svar
#5
Undrer mig også meget over hvad tuning af knallert har at gøre med denne ulykke.

Lad os bare antage at knallerten kørte 50km/t (+20km/t end hvad den måtte), og dette skulle være et argument for at den 'stakkels' bilist overså den meget meget hurtige knallert - der jo var tunet og ulovlig.

Jamen, undskyld mit dårlige fransk, hvad hulens helvede af argumenter ville de så have brugt, hvis det var en Bjarne Riis-type på racecykel der kom spurtende med ~45-50km/t ?

I sådanne tilfælde her kunne det have været rart med et forbund for knallertkører, der kunne minde læsere og ikke mindst politiet om ovenstående eksempel.

Bilisten skal under alle omstændigheder holde for knallerter og cyklister ved højresvinget, uanset om de 'kører ned af bakke' eller ej!

Ond
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Måske skulle vi begynde at starte debatter om emnet i diverse debatfora, f.eks. BT debatten, bare for at råbe lidt op i landskabet :twisted:
Svar
#7
Hej
Da vi (Xipe & mig selv) tog til Ålborg t/r , var vi ude for det samme, en bilst som bare drejede til højre som om vi slet ikke var der. Ond Vi var lige kørt igennem en rundkørsel og første vej på højre hånd som lå ca. 50-100 m henne.
Der er desværre mange bilster som ikke kigger sig for, så vi må passer extra på, at de ikke kør os ned eller lign. Jeg har både kørt 45 og 30 knallert, jeg kan best li´ at køre inde på cykelstien, så derfor har jeg købt en 30 knallert. Det skyldes at nogle biler kør så tæt på en når man kør ude på vejen som 45 knallert jo skal, så tæt at sidespejlene rør ved hinanden. Fortvivlethock:

Kør forsigtigt, sæt farten ned bare for en sikkerheds skyld, det kan redde en fra ulykker !
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Opel Meriva årg. 2005
Svar
#8
onza Skrev:Måske skulle vi begynde at starte debatter om emnet i diverse debatfora, f.eks. BT debatten, bare for at råbe lidt op i landskabet

Jeg tror desværre at de mange kampagner mod ulovlige knallerter (hvis reelle formål naturligvis er at aflede folks opmærksomhed fra politiets knapt så successfulde indsats på andre mere betydningsfulde områder) har skabt en indgroet skepsis overfor knallerter i befolkningen. Og sjovt nok labber selv de mest kritiske medier - BT for eksempel - alt i sig uden kritik.

Jeg kunne godt tænke mig at se en artikel hvor journalisten spørger den selvretfærdige politibetjent som netop er ved at fortælle om den seneste knallert-kampagne: "Hvordan hænger dette sammen med den nuværende mangel på ressourcer indenfor politiet så folk ofte ringer forgæves til 114? Hvilken indvirkning har projekter som dette på indsatsen mod de nærmest daglige knivstikkerier og skyderier i storbyerne? Hvem gavner disse razziaer? Er du bekendt med, om der er valide undersøgelser som dokumenterer en sammenhæng mellem ulovlige knallerter og knallertulykker?"



:roll:
Svar
#9
Jeg er altid forberedt på alt når en bil skal svinge til højre i et lyskryds. Og hvis de drejer ind foran mig trykker jeg bare hornet i bund i en 5 sekunder eller sådan noget. Jeg overvejede på et tidspunkt at monterer de tre kompressorhorn fra thansen som kan larme med 120 db. Bare for at de kan fatte at de skal holde tilbage. Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke kan finde ud af det.
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
SLK Skrev:I sådanne tilfælde her kunne det have været rart med et forbund for knallertkører, der kunne minde læsere og ikke mindst politiet om ovenstående eksempel.

Jeg kunne godt lave en søgning, men vil egentligt hellere spørge om der er nogen som kan give en kort historie omkring Dansk Kanllertforbund? Deres hjemmeside henviser til billig-scooter.dk?

Er det et projekt som er igangværende, eller er det dødt?

Smil

/Andy
Svar
#11
Andy Skrev:Jeg kunne godt lave en søgning, men vil egentligt hellere spørge om der er nogen som kan give en kort historie omkring Dansk Kanllertforbund? Deres hjemmeside henviser til billig-scooter.dk?

Er det et projekt som er igangværende, eller er det dødt?

Smil

/Andy

Kort fortalt, så var der en del interesserede i at lave et forbund for knallertkører, men det blev aldrig til noget.
Der manglede nok lige et sidste skefuld initiativ fra de medvirkende, og ikke mindst fuldt seriøsitet.
Svar


Forum spring: