Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco vil ikke starte
#13
Men... er ikke sikker nok til at smide 500 efter en ny CDI boks, så vil lige høre jeres mening.

Jeg kørte fint hjem Torsdag eftermiddag og stilte scooteren, men Fredag morgen ville den ikke starte overhovedet jeg kiggede på tændrøret og fandt ud af der ikke kommer nogen gnist.

Jeg har nu skiftet tændrøret, men stadig inden gnist. Min CDi boks er af den model der er beskrevet i en anden tråd, som efter sigende indeholder fejl men scooteren er fra 2006, så Thansen vil ikke røre ved den uden en ordenlig pose penge.

Jeg har desuden renset karburatoren, og tjekket alle ledninger, benzinslanger osv.

Hvad siger i ??? er det en skide CDI ???
Med venlig hilsen
Michael Spliid

Http://Spliids.com - Viden & Links
Http://Zupper.dk - Gratis onlinespil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Spliid Skrev:Men... er ikke sikker nok til at smide 500 efter en ny CDI boks, så vil lige høre jeres mening.

Jeg kørte fint hjem Torsdag eftermiddag og stilte scooteren, men Fredag morgen ville den ikke starte overhovedet jeg kiggede på tændrøret og fandt ud af der ikke kommer nogen gnist.

Jeg har nu skiftet tændrøret, men stadig inden gnist. Min CDi boks er af den model der er beskrevet i en anden tråd, som efter sigende indeholder fejl men scooteren er fra 2006, så Thansen vil ikke røre ved den uden en ordenlig pose penge.

Jeg har desuden renset karburatoren, og tjekket alle ledninger, benzinslanger osv.

Hvad siger i ??? er det en skide CDI ???
Der er ike andet, at gøre, end at "måle baglæns". Tændrøret er skiftet, så skru tændrørshætten af af ledningen, og prøv - med en isoleret tang - at holde ledningen mod stel, og se om der kommer gnist (skær evt. en lille bid af kablet, så de indvendige tråde kan ses). Gnister det, kan du prøve, at skrue hætten på igen - det kan være, at den ikke havde forbindelse med trådene. Virker det ikke, så er hætten defekt. Gnister det ikke fra kablet, må du måle, om der kommer strøm til tændspolen. Kommer der strøm til tændspolen, men ikke ud, er den nok defekt. Kommer der ikke strøm til tændspolen, nærmer vi os en defekt cdi, hvis stelforbindelser og batteri er ok. En cdi, er ikke sådan, at måle på, så det letteste er, lige at låne en cdi fra en anden (der må være andre i nærheden, der har en tilsvarende knallert). Virker den heller ikke på din, så er vi nok ude i problemer med statoren, og den er jo lidt svær, at måle på, når du ikke kan starte.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#15
justB Skrev:Det løb op i kr. 1340,- da jeg også samtidigt fik fjernet alarmen, som virkelig har generet mig gennem længere tid. Ikke fordi den går i gang og larmer, men fordi den sluger strøm mens scooteren er slukket. Så det håber jeg er fixed nu, da den før i tiden løb helt tør i løbet af 2-3 døgn uden kørsel.

Jeg har haft næsten samme problem, batteriet blev flad efter 14 dage (i starten) så gik der en uge, men til sidst gik der kun et par dage. Det var i november og koldt, så jeg købte et 5 amp batteri hos Thansen, det virker lige siden. 249,- og ingen problemmer. Prøv det.

I min garage, kan du se hvad jeg har været ud for osv...
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Opel Meriva årg. 2005
Svar


Forum spring: