Svar: 272
Tråde: 50
Tilmeldt: May 2007
Jeg sad og så på ebay.com. Der faldt jeg over en performance cdi.
Når den i forvejen ikke er begrænset på en 125cc, hvad gør sådan en cdi så?
Er det bare en rød standard cdi?
Her er den:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Gy6-Scoot...06.c0.m245
Baotian 125ccm"Kineser" 15.000km
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
total Skrev:Jeg sad og så på ebay.com. Der faldt jeg over en performance cdi.
Når den i forvejen ikke er begrænset på en 125cc, hvad gør sådan en cdi så?
Er det bare en rød standard cdi?
Her er den:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Gy6-Scoot...06.c0.m245 Hovedformålet med en cdi er, at styre tændingen, og ikke, at agere begrænsning. Da det ideelle tændingstidspunkt varierer, afhængig af motoromdrejningerne, bør cdi'en, ligesom varioen, være optimeret således, at tændingstidspunktet hele tiden passer til omdrejningerne. De fleste standardcdi'er, forskyder dog ikke tændingen optimalt, eller kører med fast tændingstidspunkt. Det er her, man kan hente noget, hvis man udskifter til en, med optimeret timing.
Disse cdi'er koster dog normalt i omegnen af 800 til 1.000 kr, så prisen på den, du linker til, får mig til at tvivle på, om det er en sådan optimeret cdi
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 272
Tråde: 50
Tilmeldt: May 2007
Tak for dit svar.
Kender du noget til, om der er mærkbar forskel på en std. og en optimeret CDI, hvis vi tager udgangspunkt i en rigtig optimeret CDI?
Baotian 125ccm"Kineser" 15.000km
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
total Skrev:Tak for dit svar.
Kender du noget til, om der er mærkbar forskel på en std. og en optimeret CDI, hvis vi tager udgangspunkt i en rigtig optimeret CDI? Hvis du har en god variator, der er rigtigt afstemt til din vægt, og du i forvejen har en ubegrænset cdi af hæderlig kvalitet, burde der ikke være det store, at hente på en 125'er. En rigtigt afstemt variator, bør nemlig holde et ret konstant omdrejningstal på motoren under hele accelerationen, og der er derfor ikke det store behov for, at tændingen rykkes kontinuerligt.
På min 50'er kunne jeg mærke en lidt bedre acceleration med en optimeret cdi, men efter jeg fik afstemt min multivar, så der så at sige ikke kan høres forskel i motoromdrejningerne under acceleration, har jeg ikke kunnet mærke forskel på, om der sad en almindelig ubegrænset cdi i, eller den optimerede. Til gengæld har en anden tændspole (Naraku) og et iridium tændrør på min 125'er givet en jævnere motorgang under acceleration og topfart. Det samme, oplevede jeg på 50'eren. Jeg har fået fat i en Multivar til min 125'er, men da jeg kun har haft 125'eren i en uge, har jeg endnu ikke haft tid til, at skifte variator, og ved derfor ikke, hvor meget, det vil give. Den skal lige køre lidt mere, end de nuværende 700 km, før jeg monterer multivaren. Ikke fordi, kilometertallet har betydning, men for at dyret lige skal være kørt ordentligt til, så jeg har et mere regulært sammenligningsgrundlag. Jeg forventer, at det vil ske, efter ca. 1.500 km :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 178
Tråde: 15
Tilmeldt: Oct 2008
Hej Kragen Rart at høre du også har kunnet mærke forbedret acceleration med optimeret cdi. Mener nemlig du var temmelig skeptisk da jeg, og en anden bruger beskrev hvordan en sådan cdi gav bedre acceleration på vores sprint scootere! Men fedt din scooter ruller bedre med den
Overvejer at købe en til min 125er, men vil have kørt det nye 160 ccm kit til først
livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
miv75 Skrev:Hej Kragen Rart at høre du også har kunnet mærke forbedret acceleration med optimeret cdi. Mener nemlig du var temmelig skeptisk da jeg, og en anden bruger beskrev hvordan en sådan cdi gav bedre acceleration på vores sprint scootere! Men fedt din scooter ruller bedre med den
Overvejer at købe en til min 125er, men vil have kørt det nye 160 ccm kit til først Du husker galt :wink: Det, jeg har opponeret imod var, og er, når folk tror, at en almindelig ubegrænset cdi giver bedre acceleration. Hvis du ser efter, vil du se, at jeg så at sige hver gang har har nævnt, at cdi'er med advanced timing, som noget helt andet. På min Kymco 8, styrer cdi'en også lyset, hvilket bla. bevirker, at lyset automatisk skifter til "possitionslysstyrke" i tomgang 8) , og der er derfor ingen "sportscdi" med advanced timing til den. Nogle påstår endvidere, at den originale, er en sådan.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 272
Tråde: 50
Tilmeldt: May 2007
Kragen, du har gjort mig lidt lun på en optimeret cdi. Kan du anbefale mig en "rigtig" racing/advanced cdi til min Baotian 125?
Baotian 125ccm"Kineser" 15.000km
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
total Skrev:Kragen, du har gjort mig lidt lun på en optimeret cdi. Kan du anbefale mig en "rigtig" racing/advanced cdi til min Baotian 125? Jeg ved ikke, hvad der passer på Baotian 125, men mon ikke, at Casoli laver en, der passer?
Hvad med 180ccm :wink:
http://www.bladepowersports.com/proddeta...fs&cat=100
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 272
Tråde: 50
Tilmeldt: May 2007
Er denne "CASOLI" et forsøg værd?
Er "CASOLI" et racer mærke?
http://cgi.ebay.com/CASOLI-RACE-CDI-4-BM....m63.l1177
Nu skal jeg nok lade være med at plage mere.
Baotian 125ccm"Kineser" 15.000km
|