Svar: 82
Tråde: 14
Tilmeldt: Apr 2009
Jeg har en Piaggio Zip og den er sgu kanon, men savner noget optræk i banditten.
Det eneste der er gjort ved den er gianelli go udst., malossi red sponge luftfilter-indsats og andre ruller og selvfølgelig alle begrænsninger fjernet.
For nyligt flækkede min karburator-studs ca halvt, men den kørte kanon med det, lækker lækker optræk 0g 90 på toppen iflg. speedo, nu har jeg fået skiftet studsen og den kører normalt igen.
Nu mit spørgsmål: når den kører bedre på en flækket studs, mangler den så ikke en del luft ?
Jeg har også spekuleret lidt på variator og gearing, vil det give noget ? jeg er udelukkende ude efter et vildt optræk.
Hvilken gearing vil i foreslå evt ?
Undskyld hvis mit indlæg er lidt rodet, men er ikke så hård til det skriftlige.
Svar: 872
Tråde: 18
Tilmeldt: Aug 2008
Du skal IKKE geare en motor højere hvis du ikke skifter tun cylinder, ellers har den svært ved at trække det!
Svar: 82
Tråde: 14
Tilmeldt: Apr 2009
Kan man ikke geare den til et vildere optræk ?
Hvad vil en vario give ?
Svar: 881
Tråde: 46
Tilmeldt: Aug 2008
wellness-Tim Skrev:Kan man ikke geare den til et vildere optræk ?
Hvad vil en vario give ?
En "tunvario" vil udjævne optrækket mere, da den giver scooteren "flere gear". Altså giver den konstante omdrejninger op gennem optrækket og ikke ujævne omdrejninger. Jo det kunne lyde som om at din scooter skal bruge noget mere luft. Hvilken dyse har du i?
// Danielvp
Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar: 82
Tråde: 14
Tilmeldt: Apr 2009
En dyse #76. Den sad i da jeg købte den.
Svar: 881
Tråde: 46
Tilmeldt: Aug 2008
Man skal som regel dyse op når man sætter en højere ydende udstødning på. Tjek dit tændrør og se om din motor ikke får for meget luft.
// Danielvp
Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar: 872
Tråde: 18
Tilmeldt: Aug 2008
danielvp, nej, ikke som regel, det er forskelligt om det er nødvendigt, når det er disse 'sports-udstødninger' eller 'original-look-alike' er det rent faktisk sjældent der skal dyses op. I alle de tilfælde jeg kender med fx påmontering af turbokit har det ikke været nødvendigt - overhovedet. [/b]
Svar: 82
Tråde: 14
Tilmeldt: Apr 2009
Da jeg satte gianelli go på banditten vaqr jeg nødt til at skifte ruller og stille på karburatoren for at få det til at køre ordentligt. Men tror også den stod helt åndssvagt i karburatoren da jeg fik den, den er jo købt brugt.
Svar: 82
Tråde: 14
Tilmeldt: Apr 2009
Har været ved at kigge på disse:
http://www.racing-planet.se/filter-motof...3pep74gpps
Tror i de vil give noget ? Kan de køre i regnvejr ?
Svar: 872
Tråde: 18
Tilmeldt: Aug 2008
Lidt mere larm måske
- hvis du vil have effekten af et powerfilter (og igen, ja, nogle siger det ikke giver noget, andre siger det gør) så påmonter et powerfilter, og ikke alt det med at bor huller i luftfilteret og montere de små slyngler der ;-)
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Jonash Skrev:Lidt mere larm måske - hvis du vil have effekten af et powerfilter (og igen, ja, nogle siger det ikke giver noget, andre siger det gør) så påmonter et powerfilter, og ikke alt det med at bor huller i luftfilteret og montere de små slyngler der ;-)
Hvis diskretion, er en dyd, man behøver
olice: så er to-tre af de små luftindtag da et alternativ til et påfaldende powerfilter, hvis man mangler lidt mere luft i filterkassen :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 82
Tråde: 14
Tilmeldt: Apr 2009
Vil den kunne køre i regnvejr med dem ? den askal kunne køre i al slags vejr, ellers er det ikke noget ved for mig, da jeg skal bruge den til og fra arbejde.