Svar: 51
Tråde: 15
Tilmeldt: Apr 2009
Hej en af mine venner har købt denne cylinder
http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=1927
og denne her udstødning
http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=14093
Det jeg ville spørge om denne opsætning behøver ny krumtap og ny karburator eller om den godt kan køre uden.
Hilsen Them.
Svar: 92
Tråde: 13
Tilmeldt: Dec 2008
Tror godt du kan køre med din krumtap da de fleste er godkendt til 12000 rpm du skal nok bare overveje at komme tungere ruller i
så længe vi er stive er vi i live
Svar: 881
Tråde: 46
Tilmeldt: Aug 2008
Hvis jeg var ham havde jeg skiftet krumtap. Og jeg ville også smide en større karburator på. 19 eller 21mm..
// Danielvp
Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar: 51
Tråde: 15
Tilmeldt: Apr 2009
Tak for svarene
. Ved i om det kan ødelægge krumtappen eller at den varme sætter sig, hvis han ikke skifter det?
Svar: 881
Tråde: 46
Tilmeldt: Aug 2008
Them Skrev:Tak for svarene . Ved i om det kan ødelægge krumtappen eller at den varme sætter sig, hvis han ikke skifter det?
Hvis hans karburator ikke kan give nok benzin til cylinderen vil den blive for varm, og derfor varmesætte sig. Men krumtappen, hvis den ikke kan holde til de mange rpm vil den kunne smadre stempel, cylinder, krumtap, topstykke, lejer og hvis han er meget uheldig blokken.
// Danielvp
Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar: 872
Tråde: 18
Tilmeldt: Aug 2008
danielvp Skrev:Hvis hans karburator ikke kan give nok benzin til cylinderen vil den blive for varm, og derfor varmesætte sig. Men krumtappen, hvis den ikke kan holde til de mange rpm vil den kunne smadre stempel, cylinder, krumtap, topstykke, lejer og hvis han er meget uheldig blokken.
Smider han derimod en fin passende dyse størrelse på std karburatoren kan den sagtens "køle" de fleste cylindere, så længe vi ikke snakker racing.
Svar: 51
Tråde: 15
Tilmeldt: Apr 2009
Så hvis i var ham ville i bare satse på at det ville holde, med en stor dyse i str. karburator??
Svar: 872
Tråde: 18
Tilmeldt: Aug 2008
Jeg vil til hver en tid anbefale en 17,5 til sports cylinder, det kører de altså bare bedre med, men sports cylindre kan godt køre med std karbu, ja.
Svar: 92
Tråde: 13
Tilmeldt: Dec 2008
Jeg kørte med std. Kabu og std. Dyse på min gamle dr. Big og den kørte med top performance racing cylinder, det eneste der var et problem var de mange omdrejnigner eller kørte/køre den fint
så længe vi er stive er vi i live
Svar: 881
Tråde: 46
Tilmeldt: Aug 2008
Jonash Skrev:Jeg vil til hver en tid anbefale en 17,5 til sports cylinder, det kører de altså bare bedre med, men sports cylindre kan godt køre med std karbu, ja.
Hvor ser du at det er en sportscylinder?
// Danielvp
Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar: 872
Tråde: 18
Tilmeldt: Aug 2008
Jeg siger intet om at det er en sportscylinder, men jeg siger, at 17,5 er anbefalet til sportscylindre.
Svar: 51
Tråde: 15
Tilmeldt: Apr 2009
Mange tak for svarene.