Søg Garagen Hej Gæst! Register

Opsætning
#1
Hej en af mine venner har købt denne cylinder http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=1927
og denne her udstødning http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=14093
Det jeg ville spørge om denne opsætning behøver ny krumtap og ny karburator eller om den godt kan køre uden.

Hilsen Them.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Tror godt du kan køre med din krumtap da de fleste er godkendt til 12000 rpm du skal nok bare overveje at komme tungere ruller i
så længe vi er stive er vi i live
Svar
#3
Hvis jeg var ham havde jeg skiftet krumtap. Og jeg ville også smide en større karburator på. 19 eller 21mm..
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#4
Tak for svarene Smil. Ved i om det kan ødelægge krumtappen eller at den varme sætter sig, hvis han ikke skifter det?
Svar
#5
Them Skrev:Tak for svarene Smil. Ved i om det kan ødelægge krumtappen eller at den varme sætter sig, hvis han ikke skifter det?

Hvis hans karburator ikke kan give nok benzin til cylinderen vil den blive for varm, og derfor varmesætte sig. Men krumtappen, hvis den ikke kan holde til de mange rpm vil den kunne smadre stempel, cylinder, krumtap, topstykke, lejer og hvis han er meget uheldig blokken.
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
danielvp Skrev:Hvis hans karburator ikke kan give nok benzin til cylinderen vil den blive for varm, og derfor varmesætte sig. Men krumtappen, hvis den ikke kan holde til de mange rpm vil den kunne smadre stempel, cylinder, krumtap, topstykke, lejer og hvis han er meget uheldig blokken.
Smider han derimod en fin passende dyse størrelse på std karburatoren kan den sagtens "køle" de fleste cylindere, så længe vi ikke snakker racing.
Svar
#7
Så hvis i var ham ville i bare satse på at det ville holde, med en stor dyse i str. karburator??
Svar
#8
Jeg vil til hver en tid anbefale en 17,5 til sports cylinder, det kører de altså bare bedre med, men sports cylindre kan godt køre med std karbu, ja.
Svar
#9
Jeg kørte med std. Kabu og std. Dyse på min gamle dr. Big og den kørte med top performance racing cylinder, det eneste der var et problem var de mange omdrejnigner eller kørte/køre den fint
så længe vi er stive er vi i live
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jonash Skrev:Jeg vil til hver en tid anbefale en 17,5 til sports cylinder, det kører de altså bare bedre med, men sports cylindre kan godt køre med std karbu, ja.


Hvor ser du at det er en sportscylinder?
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#11
Jeg siger intet om at det er en sportscylinder, men jeg siger, at 17,5 er anbefalet til sportscylindre.
Svar
#12
Mange tak for svarene. Grin
Svar


Forum spring: