Svar: 7
Tråde: 4
Tilmeldt: Jul 2009
Hej B-S, (:
Som overskriften lyder, Baotian,
1. Er det gode scootere?
2. Er det hurtige scootere?
3. Er det holdbare scootere?
osv osv..
Hvis i selv har noget og tilføje så bare kom med det, (:
Svar: 1.508
Tråde: 15
Tilmeldt: Mar 2009
4takt-Odense Skrev:Hej B-S, (:
Som overskriften lyder, Baotian,
1. Er det gode scootere?
2. Er det hurtige scootere?
3. Er det holdbare scootere?
osv osv..
Hvis i selv har noget og tilføje så bare kom med det, (:
1 - Du får nok ikk en evighedsmaskine, men du betaler så heller ikke en bondegård for dem.
2 - De er som de andre 4 takt, altså ca ægte 55 km/t med 50ccm.
3 - Alt kan gå istykker, det er bare et spørgsmål hvor meget man msiveligeholder det. Hvis man ikke roder med alt for meget, som man ikke har forstand på, og ellers servicerer sin scooter, holder den nok lige så godt som andre mærker.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
God, eller mindre god? Den gør, hvad den skal, og der er intet statistisk belæg for, at den går mere istykker, end andre, og dyrere mærker. Måske snarere tværtimod hock: Iflg. et par af de største knallertværksteder, er de billige knallerter "underrepræsenteret", set i forhold til antallet af solgte billige knallerter. Det kan så skyldes, at de fleste fejl på knallerter, oftest er forårsaget af "pilfingre", der har rodet med deres maskiner, ud over det, de åbenbart kan magte. Hertil kommer reparationer af skader, opstået ved uheld. Almindelige fabrikationsfejl under "garantien", er ligeligt fordelt på alle prisklasser. Det kunne derfor tyde på, at "kvaliteten" og holdbarheden på knallerter i højere grad, afhænger af personen, end af knallerten :wink:
Når det drejer sig om hastighed, kører alle jo lige hurtigt/langsomt - medmindre, man kører ulovligt :? Som nævnt kører en udroslet lille firtakter, uden "tun", ca. 55 km/t, og en tilsvarende totakter, kun en anelse mere. Med "tun" (90ccm), vil en den lille firtakter nok kunne opnå godt 80 på toppen, med standardgearing, mens en totakter vil kunne gøre dette med 70 ccm.
At totaktere skulle være "lettere" at rode med, er noget vås, baseret på vanetænkning. Fejljusteringsmulighederne er væsentligt større på en totakter, end på en firtakter, til gengæld, hvis man er en ørn til beregninger, kan der hentes mere på en totakter.
For orden skyld, skal jeg dog lige gøre opmærksom på, at hastigheden på nye "30'ere" inden længe nedsættes til 25 km/t. Så hvis du fortsat vil køre 30, så skal knallerten nok købes i år :wink: Straframmen for at køre hurtigere, udvides endvider til, også at kunne omfatte en udsættelse af retten til, at erhverve kørekort hock:
Hvis du blot ønsker, at få et billigt transportmiddel, og kan "nøjes med de 55 på toppen, så find en firtakter, du sidder godt på, og som du kan få serviceret i dit område, og som man kan få billige reservedele til. Undersøg også, om man kan få dæk til modellen, fra et ordentligt dækfirma, herunder vinterdæk. De "kineserdæk", de fleste bliver leveret med, kan være direkte livsfarlige, når det blot er en lille smule vådt
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
kragen Skrev:de fleste fejl på knallerter, oftest er forårsaget af "pilfingre", der har rodet med deres maskiner, ud over det, de åbenbart kan magte. Ja :wink:
Hvat.....Krage har du fået motorcykel? tillykke med den.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
LETSINDIG Skrev:Ja :wink:
Hvat.....Krage har du fået motorcykel? tillykke med den. Takker, men motorcykel og motorcykel :? For mig, der har kørt på adskillige op til 1000+ ccm, er det nærmest at betragte, som en knallert, der må køre de 80 på motortrafikvej - hvilket er, hvad den skal bruges til et par gange om ugen. Inde i byen, kører jeg stadig på cykelstien med den "lille" Jeg kunne have valgt en 45'er, men da prisen er den samme, blev det 125-udgaven.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 320
Tråde: 14
Tilmeldt: Jun 2009
4takt-Odense Skrev:Hej B-S, (:
Som overskriften lyder, Baotian,
1. Er det gode scootere?
2. Er det hurtige scootere?
3. Er det holdbare scootere?
osv osv..
Hvis i selv har noget og tilføje så bare kom med det, (:
1. Jeg har haft en i nogle måneder nu. Jeg er godt tilfreds med den. Syndes bestemt den er god.
2. Nej! Det er bestemt ikke en hurtig scooter. Den kan selvfølgelig gøres hurtigere, men hvis du skal bruge en hurtig scooter, så er det ikke en baotien (Nok slet ikke en 4-takter)
3. Det er ikke den bedste kvalitet, Men hvis man bruger hoved når man kører, så kan den godt holde i lang tid uden de store problemer.
Svar: 331
Tråde: 32
Tilmeldt: May 2009
4takt-Odense Skrev:Hej B-S, (:
Som overskriften lyder, Baotian,
1. Er det gode scootere?
2. Er det hurtige scootere?
3. Er det holdbare scootere?
osv osv..
Hvis i selv har noget og tilføje så bare kom med det, (:
Jeg har, i de sidste par måneder, trillet til og fra arbejde (20km hver vej)på en Giantco Venus (samme knallert som en Baotian Retro)
1. Det er et transportmiddel.. Har ikke haft andet bøvl, end at min starter er stået af (knallerten er 1 år gammel)
2. Den er en "45'er" og viser 50 km/t på eget speedometer. (40-45 i hård modvind) Men der kan jo pilles hist og hér.. Igen.. det er et transportmiddel, ikke en baneracer
3. Det ved jeg sgu ikk'.. Min har hos tidligere ejer, overholdt servicebesøgene, den er kun 1 år/3200km gammel, og jeg har som sagt intet bøvl haft i de 2½ måned, den har været min.
Buschauffør Lolland
TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)
Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
|