min pexma kan overhovedet nikke starte på el starter når den er kold. så i aftes tog jeg tændrør/hætte og sprøtede silicone på. næste morgen nåede jeg knapt og røre el starterknappen så var den i gang... da jeg var kommet hjem efter en LILLE tur fik den lov og vile i en time. så gik jeg ud igen så kunne den ikke på el starteren igen . hvad kan jeg gøre ? .
den starter 80% af gangende når den er varm. det hjælper lidt og slukke lyset inden man starter.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Uden at være 100% sikker, så mener jeg man skal skifte tændrørsledning/spole?/hætte for at komme dette problem til livs, på kinesermaskinerne.
sprøjt silikone på den hver aften
tage sædet af hver aften :/ for at komme til tændrør/hætte... der må være en anden løsning
Hvis du har en metalhætte på tændrørshætten, så gør 1 af to ting.
1. Flå metallet af ... der sidder en fin bakelithætte under.
2. Skift hætten til en uden metalkappe.
Jeg har selv gjort version 1 på Listoen, og det virker fint. Giv gerne hele elsystemet under sædet en ordentlig omgang silikonespray.
Hvad er der i vejen med metalhætten? min kører da fint med den
Svar: 2.997
Tråde: 397
Tilmeldt: Dec 2005
Den hætte min er født med ser ud til at virke mere beskyttende.
Med tilhørende påsvejst hylster i blød plast/gummi.
Eller ser de alle sådan ud ?
Jeg har lige haft et kik på tændrøret. Det og hætten fik et sprøjt WD-40 og så blev det hele samlet igen. (600 km siden service) Røret så faktisk meget bedre ud end før service, hvor der den inderste del var helt sort, og der var begroninger for enden af gevindstykket. (Billedet er et før-billede
)
Jeg har lige påfyldt 3,4l 95 oktan og kørt 5 km, hvor jeg hidtil har kørt på 92. Kan det have en betydning?