Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny mc scooter hvilken
#1
Jeg vil gerne have skiftet min t-rex 150ccm ud med en helt ny mc scooter, men hvilken skal jeg vælge? Og hvorfor?

Den skal være så billig som mulig, og kunne klare ca 60km pr. dag.

Jeg har tænkt lidt på:
PGO Ligero 125 4-takt, til kr. 12.995,-
eller
Generic XOR 125 4-takt, til 9.995kr


Andre foreslag er velkomne!


Baotian 125ccm"Kineser" 15.000km

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Tjaaa. Det blev til en "Baotian Rebel 125cc"

Scooteren købte jeg som saml-selv projekt i kasse, hos http://www.uwp.dk/ .Vejledende udsalgspris 7999kr. Jeg skrev en mail til ham, om at få et godt tilbud.

6000kr. incl topbox. Så kommer nummerplade oven i.

Ingen problemer, at samle den. Ud af kassen, styr, forhjul, batteri, skjold, spejle og topbox på. Så er det bare ud at køre.

Det er nok ikke verdens bedste scooter..............

- minus
Topfart absolut max 80-85km/t (lidt vind 75km/t) på spedometeret.
Forhjul hopper ad h. til.
Center støttefod, sætter sig fast når jeg kører over vejbump.
Bagstøddæmper meget tynd, og svag.
Bagbremse meget svag. "er justeret"
Ingen rustbeskyttelse.
Tændingslåsen er svær at få over i styrlås-position
Meget kort, skal næsten sidde på bagsædet.
Skiven til bremsen i for er bestemt ikke plan.

+ Plus
Kører ca 30km/l
Godt lys (hvor af den ene er sprunget)
Billig.


Baotian 125ccm"Kineser" 15.000km

Svar
#3
Hold da op en minus liste du har lavet.. Så er spørgsmålet jo om det ikke bare var bedst du beholdte T-Rex'en? Smil

Hvorfor er du egentlig gået ned i ccm?
Svar
#4
Så må du jo have fat i vingebenet på forhandleren, så han kan få afbalanceret hjulet eller skiftet dækket, og så samtidigt lave støttebenet, låsen og skiven Ond Når det gælder forhjulet og skiven, kan det kun gå for langsomt.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
ChemicalBoy Skrev:Hold da op en minus liste du har lavet.. Så er spørgsmålet jo om det ikke bare var bedst du beholdte T-Rex'en? Smil

Hvorfor er du egentlig gået ned i ccm?


Jeg gik ned til 125ccm fordi jeg ikke troede der var den store forskel, på de 25ccm.


Jeg skulle nok ikke have beholdt T-rex'en. Den havde gået en del km efter hånden, og den var begyndt at koste mig en del arbejdstimer og reservedels-kroner. Jeg skulle nok bare have investeret lidt flere kroner i en ny maskine med ca. 15HK.


Baotian 125ccm"Kineser" 15.000km

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
kragen Skrev:Så må du jo have fat i vingebenet på forhandleren, så han kan få afbalanceret hjulet eller skiftet dækket, og så samtidigt lave støttebenet, låsen og skiven Ond Når det gælder forhjulet og skiven, kan det kun gå for langsomt.


Nu er jeg ikke den stor "brokkerøv". Tit og ofte går der alt for meget tid med at snakke frem og tilbage.

Jeg afbalancerede selv forhjulet.
Støttebenet, har jeg lavet ved at montere en større plade som gyummi rullen kører på.
Bremseskiven er udskiftet med en gl. pgo skive.


Baotian 125ccm"Kineser" 15.000km

Svar
#7
Hej Total. Tillykke med din nye scooter. Ja det er lidt af et sats at købe sådan en "kassekinøjser", har selv købt en Sachs eagle, også 125cm3 og kan nikke genkendende til nogle af dine problemer. Jeg har dog valgt at løse dem selv, da jeg ikke har lyst til at have den stående hos importøren og samle støv. Gør dig selv en stor tjeneste og få skiftet de Ond dæk, de er i bedste fald værdiløse, har selv ofret på nogle Bridgtestoone dæk og de gør en mærkbar forskel, bestil evt tid hos Køge Mc og båd center, dygtige folk og masser af tid, (hvis du altså bor på Sjælland :? . Låsen Spørgsmålstegn , tja, en god gang låseolie gør underværker, samt et lille vrid i styret når du skal låse. Skiven Spørgsmålstegn , Det var en lidt større operation, da det på min var den indfræsede rille skiven ligger i, der ikke var lige dyb hele vejen rundt, det blev klaret med markeringer med tusch på skiven, afmontering af samme og en fladfil fat på skivebasen, det kan tage noget tid, og af flere omgange Ked af det , den bremser dog tåleligt nu Smil . Fjedre bagpå har jeg ikke problemer med, men synes at forgaflerne er lidt "grove" i vandringen. Sach´en har cirka de samme toppræstationer og kunne også bruge lidt flere kmt, men måske det bliver lidt bedre når jeg har stillet ventiler første gang, om små 100 km. Det bliver spændende at høre mere, når du har fået justeret tingene på din kinøjser Grin .
Hilsen Max
Svar
#8
Jeg er skam heller ikke en, der fluks fiser ned til en forhandler, og brokker mig over småting, men der må være kant med, hvad man skal lade en forhandler slippe afsted med. Et dansende forhjul og defekte bremser, hører til den kategori, jeg absolut ikke kan tolerere, på en nyindkøbt maskine. Kan/vil forhandleren ikke udbedre sådanne fejl i løbet af maks. et par dage, vil jeg pricipielt forlange, at købet går tilbage, eller jeg får en anden, uden defekter. Ikke kun for min egen skyld, men også, for andres, så mindre seriøse forhandlere, enten bliver deres ansvar bevidst, eller bliver ramt på pengepungen. Det er på tide, at de værste "baglokaleimportører" af billige "kinesere" af ukendt herkomst, og med sjove navne, lærer, at det ikke kun drejer sig om en fed fidus og hurtig fortjeneste, men at der følger et forhandleransvar med, og en købelov, der skal honoreres. Det er ikke Hjallerup Marked, hvor tingene handles, som beset.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Hej Total,
Tillykke med din ny scooter.

* Du taler om topfart. Bliver den ikke bedre da MC'en er kørt til? Er der en tilkøringsvejledning?

* Hvor mange km havde på din PGO inden du synes at de var for mange? (bare af interesse)

* Flemming hos: http://www.lifan4you.dk/ er også en ganske udmærket valg af kinøjser mekaniker (hvis du er i nærheden af Frederiksvæk :wink: )

Glæder mig til at høre mere om din scooter.

mvh

Pete
Royal Enfield Bullet 500 / AGM Bella 2008
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
petedeuxwheels Skrev:Hej Total,
Tillykke med din ny scooter.

* Du taler om topfart. Bliver den ikke bedre da MC'en er kørt til? Er der en tilkøringsvejledning?

Ja har samme MC med +4000km bag sig. Topfarten har ikke ændret sig det mindste.
~85km/t er hvad jeg oplyser topfarten er, når folk spørger. Den kan ramme 90km/t med så er det med rask medvind.
Svar
#11
Tak for det SLK.

Jeg synes at 80km/t er en god cruising speed, dog gerne med lidt mere power i reserve. Men ok, hvis scooteren er hovedsageligt til by kørsel og lidt pendling er det helt fint med den topfart.

Pete
Royal Enfield Bullet 500 / AGM Bella 2008
Svar
#12
petedeuxwheels Skrev:Hej Total,
Tillykke med din ny scooter.

* Du taler om topfart. Bliver den ikke bedre da MC'en er kørt til? Er der en tilkøringsvejledning?

* Hvor mange km havde på din PGO inden du synes at de var for mange? (bare af interesse)

* Flemming hos: http://www.lifan4you.dk/ er også en ganske udmærket valg af kinøjser mekaniker (hvis du er i nærheden af Frederiksvæk :wink: )

Glæder mig til at høre mere om din scooter.

mvh

Pete


Topfarten er der flere løsninger på, men tilkøring vil jeg ikke sætte mine penge på!
Det kunne være en mulghed med et "big bore" kit, eller pgo 150ccm (11hk) motoren, passer lige over, mangler bare beslag til oliekøleren.

Min PGO har kørt ca 30.000km. Det var tændingen der stod af, med en efterfølgende gåtur på 16km der gjorde udslaget. (kinesertændinge passer lige over, så måske.........)


Baotian 125ccm"Kineser" 15.000km

Svar


Forum spring: