Søg Garagen Hej Gæst! Register

Pgo Dr. Big start problem!
#1
Hej.

Jeg har denne Dr. big som desværre ikke kan starte mere, har efter hånden kigget alt igennem og har ikke fundet problemet endnu.

Det sidder på den nu.

- polini evo 70 ccm
- std luftfilter (har prøvet uden)
- std kaburator
- dyse 90
- tun udstødning (ikke knæk og ikke thansen)
- 7 grams ruller
- ubegrænset cdi

Var ude at køre på den, stoppede så og da jeg gav gas kunne den næsten ikke køre og hakkede afsted. Der er så blevet skiftet cylinder til det polini evo 70 ccm ^ og nu kan den slet ikke starte.

vi tror det er bundpakningen, men har smurt cylinderen ind i 2 takts olie, og den er samlet rigtigt.
vi har kigget på kaburator, cdi, spæningsregulator, cylinder og tændrør samt tændrørshætte!

der er også noget der har sat så, så mit baghjul kan kun køre fremad, og kickstart havde sat sig, så tog den ud da den sagde en underlig lyd, og var bange for den blive blive smadret endnu mere!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvis dit baghjul ikke kan køre baglæns skal du nok starte med at kigge til din gearing.
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#3
Jakobsen Skrev:Hej.

Jeg har denne Dr. big som desværre ikke kan starte mere, har efter hånden kigget alt igennem og har ikke fundet problemet endnu.

Det sidder på den nu.

- polini evo 70 ccm
- std luftfilter (har prøvet uden)
- std kaburator
- dyse 90
- tun udstødning (ikke knæk og ikke thansen)
- 7 grams ruller
- ubegrænset cdi

Var ude at køre på den, stoppede så og da jeg gav gas kunne den næsten ikke køre og hakkede afsted. Der er så blevet skiftet cylinder til det polini evo 70 ccm ^ og nu kan den slet ikke starte.

vi tror det er bundpakningen, men har smurt cylinderen ind i 2 takts olie, og den er samlet rigtigt.
vi har kigget på kaburator, cdi, spæningsregulator, cylinder og tændrør samt tændrørshætte!

der er også noget der har sat så, så mit baghjul kan kun køre fremad, og kickstart havde sat sig, så tog den ud da den sagde en underlig lyd, og var bange for den blive blive smadret endnu mere!

Hvis din kickstarter har sat sig, kan det meget vel være selve stemplet der har sat sig, som kan være skyld i den ikke kan starte. Mangler kompressionen?
Svar
#4
Stemplet havde ikke sat sig, og har ikke fået kigget på gearingen endnu, men det gør jeg imorgen (30.08.09)

Skal nok skrive hvis det var gearingen.
Bare nu her, hvilken gearing og ruller tror i så der er bedst til denne opsætning.

- Polini evo 70 ccm
- Powerfilter
- Karburator - 21mm Dellorto Black edition
- Dyse 90
- Gianelli go
- Ubegrænset cdi
Svar
#5
Genlæs venligst reglerne. Vi går meget op i at man gør sit bedste i at man bla. starter med stort begyndende bogstaver i sætninger.
Du bedes ændre dit indlæg, så det overholder sidens regler, ved at trykke på dette lille ikon ud for dit indlæg i højre hjørne: [Image: icon_edit.gif]

Du kan læse mere om hvorfor vi går meget op i at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jakobsen Skrev:Stemplet havde ikke sat sig, og har ikke fået kigget på gearingen endnu, men det gør jeg imorgen (30.08.09)

Skal nok skrive hvis det var gearingen.
Bare nu her, hvilken gearing og ruller tror i så der er bedst til denne opsætning.

- Polini evo 70 ccm
- Powerfilter
- Karburator - 21mm Dellorto Black edition
- Dyse 90
- Gianelli go
- Ubegrænset cdi

Der er kun én "tun" gearing til PGO, så du har ikke noget stort udvalg.
Men er der kompression på cylinderen, og har du husket at skifte dyse dengang du skiftede cylinder?
Svar
#7
Dysen er 90.
Det kan godt være det er cylinderen, men synes vi har prøvet alt med den, og intet virkede.
Tror det er bundpakningen der er utæt, vi købte 47 eller 47,6 og den bruger kun 40, så det er nok der.
Svar


Forum spring: