Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvilken scooter?
#1
Jeg har ikke forstand på scootere osv.
Men jeg er efterhånden rigtig træt af de off. transportmidler. Nu vil jeg gerne have en 30-scooter. Men jeg er ikke sikker på om en scooter kan klare mit behov.
Jeg søger en pålidelig og stabil scooter der kan køre i alt slags vejr. Jeg skal køre 40-50 km om dagen.
Hvad gør man hvis man bor i lejlighed og ikke har mulighed for at køre den i et skur/en garage? Er et dækken nok?

Jeg er blevet forslået en Aprillia Rally.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
yakkaburu Skrev:Nu vil jeg gerne have en 30-scooter. Men jeg er ikke sikker på om en scooter kan klare mit behov. Jeg skal køre 40-50 km om dagen.

Det er der vist flere folk herinde der gør hver dag. Med en 45-knallert kan du i lovlig stand komme frem og tilbage lidt hurtigere end på en 30-scooter. Men det kræver selvfølgelig et kørekort til bil/mc. Priserne varierer vist ikke stort på 30- og 45-knallerter?

yakkaburu Skrev:Hvad gør man hvis man bor i lejlighed og ikke har mulighed for at køre den i et skur/en garage? Er et dækken nok?

Det er jo vores eneste mulighed. Jeg har selv lige købt 45-scooter og anskaffet et dækken. Jeg går ud fra at det vil skåne apparatet noget mod sne og regn. Men så godt som en rigtig garage er det jo ikke.
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar
#3
yakkaburu Skrev:Jeg er blevet forslået en Aprillia Rally.

Jeg kender ikke denne model, men Aprilia går for at være et kvalitetsmærke, tror jeg nok man kan sige. De er ofte dyre - også i reservedele. I dit tilfælde med et blivende dagligt transportbehov, kan det sikkert godt betale sig at købe en scooter, hvor motor mm. er kendt for at holde længe.
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar
#4
Johnny-2-hjuler Skrev:Jeg kender ikke denne model, men Aprilia går for at være et kvalitetsmærke, tror jeg nok man kan sige. De er ofte dyre - også i reservedele. I dit tilfælde med et blivende dagligt transportbehov, kan det sikkert godt betale sig at købe en scooter, hvor motor mm. er kendt for at holde længe.

Så'n ser den ud Smil:

Aprillia Rally

Aprillia er jo et anerkendt mærke, så kvaliteten fejler ikke noget, tror jeg Smil.
Men til langture af 50+ km, ville jeg nok vælge en Aprillia Area51(kun som 45'r) eller en Aprillia Ditech. De har mere komfort til disse ture end Rally'en har, vil jeg påstå.
Svar
#5
Mig bekendt er Rally´en kun en 45ér. Jeg ville kigge mig om efter en anden model.
30´ere er typisk lidt dyrere end 45´er pendanten.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
bøllebent Skrev:Mig bekendt er Rally´en kun en 45ér. Jeg ville kigge mig om efter en anden model.
30´ere er typisk lidt dyrere end 45´er pendanten.
Ja, og fra i overmorgen sikkert en del dyrere, for da stiger 'klargøringen' givetvis til samme niveau som for 45.
Svar
#7
walker1 Skrev:Ja, og fra i overmorgen sikkert en del dyrere, for da stiger 'klargøringen' givetvis til samme niveau som for 45.


Og det burde den ikke gøre, da det jo stadig er en 30'er. Min ven sælger f.eks sine 30scootere, uden "klargøringshonorar" som han har gjort fra da butikken åbnede, så her er det kun pladen til de 90 kr, der bliver en ekstra udgift. Men det er muligt, at han stopper med det "tilbud" efter D. 1/7.
Svar
#8
så kan lægge 90 kr til knallertens prir + 50 kr for at skrue pladen på
Svar
#9
steen55 Skrev:så kan lægge 90 kr til knallertens prir + 50 kr for at skrue pladen på

Pladen kan man da selv skrue på, og spare de 50 kr Smil..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jps Skrev:Og det burde den ikke gøre, da det jo stadig er en 30'er. Min ven sælger f.eks sine 30scootere, uden "klargøringshonorar" som han har gjort fra da butikken åbnede, så her er det kun pladen til de 90 kr, der bliver en ekstra udgift. Men det er muligt, at han stopper med det "tilbud" efter D. 1/7.

Jeg ved ikke præcis hvad de leveringsomskostninger jeg betalte på 45'eren dækker. Men jeg ved at damen i forretningen var ude på motorkontoret og indregistrere scooteren, og hente nummerpladen naturligvis. Nummerpladen er så monteret, forretningen har pakket scooteren ud og prøvekørt den. Jeg troede måske de også leverede den med fuld tank, men der blev jeg klogere. Olie er der selvfølgelig også påfyldt.
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar
#11
Min forhandler påstod, at klargøringen for en 30'er består i påfyldning af 1 l benzin, gear-, motor- og/eller brændstofolier, opladning af batteri, kontrol af, at maskinen rent faktisk kan køre. Bremsevæske?
Og det var vist det.
For en 45 kommer så i-kø ståen på motorkontoret (man sender sikkert en lærling eller evt. en arbejdsmand) samt påsætning af plade. Om det er 5-600 kr ekstra værd, kan nok debateres.

I betragtning at, at min maskine ikke ville starte og nægtede at holde i tomgang fra første forsøg, kan få en til at spekulere omkring deres seriøsitet. Fortvivlethock:
Svar
#12
Hej Yakkaburu,

En af de tråde her på sitet, som jeg var meget glad for da jeg skulle vælge scooter var denne her.

Den er godt nok om 45-scootere, men jeg tror en del af informationen kan bruges alligevel. Folks meninger om forskellige mærkers styrker og svagheder, etc.
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar


Forum spring: