Søg Garagen Hej Gæst! Register

Lyset er ustabilt
#1
Her på det sidste er mit lys meget ustabilt. Det tænder, slukker, tænder, slukker helt af sig selv. Det er tale om lyset i speedometer, kort/langt/køre-lys og baglyset. Blinklyset og bremselyset virker hele tiden. Pærene er ikke sprunget (ellers ville det heller ikke kun være periodisk). Der må være tale om en løs forbindelse, for normalt, når jeg giver gas, lyser den, og går få sekunder efter ud igen. Mit lys hopper til og fra hele tiden oppe i fart. Jeg har tjekket ledningsnettet igennem for løse forbindelser, og spændingsregulatoren sidder som den skal, ligeledes med alle ledningerne til den. Hvor skal jeg tjekke for fejl, og hvor lyder det til den kan komme fra, når det ved samlingerne ikke er der fejlen ligger?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg bumper lige engang, lidt mod min egen vilje, men det er virkelig frustrerende, og jeg er på bar bund. Jeg skal ikke nyde noget med at køre langt på den, når jeg ikke har noget lys på fast.
Svar
#3
Jonash Skrev:Jeg bumper lige engang, lidt mod min egen vilje, men det er virkelig frustrerende, og jeg er på bar bund. Jeg skal ikke nyde noget med at køre langt på den, når jeg ikke har noget lys på fast.

Bremselys og blinklys kører direkte fra batteriet, men de andre lys får strøm fra generatoren. Jeg tror du skal lede efter den løse forbindelse omkring spændingsregulatoren eller evt en stelforbindelse, ved generatoren eller et andet sted på stellet.
Honda X8R-S
Svar
#4
Jonash Skrev:Jeg bumper lige engang, lidt mod min egen vilje, men det er virkelig frustrerende, og jeg er på bar bund. Jeg skal ikke nyde noget med at køre langt på den, når jeg ikke har noget lys på fast.

Tænkte lige - tjek også at selve motorblokken har god forbindelse til stellet. Du kan evt prøve om du kan måle en AC spænding mellem motorblokken og stellet. Der skal være tæt på 0 volt.
Honda X8R-S
Svar
#5
Hej, tak for dit svar.

Jeg har stelforbindelse, der er ingen løseforbindelser og se der. Min trækker stelforbindelse via starteren, og min spændingsregulator og ledningerne dertil sidder som de skal.

Andre gode bud?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jonash Skrev:Andre gode bud?

Tja, du kan tjekke om selve lyskontakten på styret er OK. Prøv at banke og trykke lidt på den og se om det påvirker lyset. Der kan være dårlige forbindelser i multistik. Kig også generelt efter stik eller sikringsholdere som er irrede, dvs grønne, efter indtrængning af vand.

Har du et multimeter som kan måle strøm og spænding ?
Honda X8R-S
Svar
#7
Tak for nogle gode indlæg. Det var desværre ikke noget af det, men derimod, viste det sig, at mit topstykkes tændrørgevind var smadret, så tændrøret har ikke nået ind og gnistet ordentligt. Efter jeg skiftede til mit gamle originale topstykke og smed på tun cylinderen, kunne tændrøret nå ordentligt ind. Af en eller anden grund hjalp det på mit lys, så jeg nu har baglys, forlys (langt og kørelys, af en grund vil kortlys kun virke nogen gange).
Svar
#8
Du smadrer cylinderen og stempel hvis du kører med orginal top på det Stage6 kit, du ændrer squish ret voldsomt ved det trick, og hæver kompressionen.
Svar
#9
Det er også ment som en midlertidlig metode, til jeg kan få fat i et s6 ps morini topstykke... Hvilket jeg ikke kan finde. Jeg har kontaktet speedline, og ser om de vil hjælpe med at skaffe et topstykke den må køre med.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg vil råde dig til at lade scooteren stå, eller evt bare få skåret gevind op i topstykket, og så sæt en bøsning i, så du kan få et tændrør i igen, det er en nem og billig løsning.
Svar
#11
Ingen af de lokale mekanikere skærer nyt gevind i mit topstykke. Scooteren står stille.
Svar
#12
Gør det selv, du kan finde alt der skal bruges i thansen, incl den bøsning.
Svar


Forum spring: