Søg Garagen Hej Gæst! Register

Problem med PGO PMX
#1
Hej BS

Jeg har en PGO PMX hvor skiven er pillet (der er også sat 7g ruller i) og den der tragt (mener den sidder i membranen) også er pillet ud..

Scooteren kører ca 45-50 km/t på lige vej men til tider er optrækket rimelig dårligt og op af bakke ryger hastigheden helt ned på en 20-25 km/t hvilket irriterer mig en del.

Jeg har kørt på en vens Giantco Spartan hvor kun skiven er pillet i og dens optræk + topfart er langt højere end min PMX både op/ned af bakke og på lige vej.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvad der evt kan være galt og hvad jeg kan gøre for at forbedre optrækket + topfart op ad bakke..

Det skal dog siges at jeg ikke er ude i noget "voldtuning" da det ikke er værd at spille pengene på efter min mening Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Har du fjernet en eventuel begrænsning i udstødningen?
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#3
Nx den har jeg ikke fjernet Smil=
Svar
#4
Så er det derfor der ikke er mere spark i den.. Blink med øjet
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#5
Hehe, jamen altså at den begrænsning ikke er fjernet er vel ikke grunden til at min scooter kun trækker 20-25 km/t op af bakke?..

Men, hvis jeg nu får fjernet begræsningen så skal der vel også dyses lidt op skal der ikke?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
MsH Skrev:Hehe, jamen altså at den begrænsning ikke er fjernet er vel ikke grunden til at min scooter kun trækker 20-25 km/t op af bakke?..

Men, hvis jeg nu får fjernet begræsningen så skal der vel også dyses lidt op skal der ikke?

Jo, for når du fjerner begrænsningen i variatoren får den en højere gearing at skulle trække med når den kommer kørende i topfart. Plus din topfart er meget lav så jeg tror det vil gavne den godt at få fjernet begræsningen i udstødningen. Eller få den skiftet.

Det kan godt være den skal dyses lidt op, det må du tjekke dit tændrør for. Det er forskelligt fra scooter til scooter.
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#7
Okay, tak for dit svar Smil Har du noget bud på hvad dyse man evt skal gå op i? for det med at fjerne begræsningen i udstødningen lyder som en plan.. Smil
Svar
#8
MsH Skrev:Okay, tak for dit svar Smil Har du noget bud på hvad dyse man evt skal gå op i? for det med at fjerne begræsningen i udstødningen lyder som en plan.. Smil
Du behøver ik at dyse op. De fleste scootere har faktisk for stor dyse i fra start af.
Svar
#9
Jeg takker for svaret, men jeg kom faktisk lige til at tænke på.

Den begrænsning der sidder i udstødningen på en PMX Sport er det sådan en plumb man bare kan fjerne? eller er det et blindrør der skal svejses over og så sættes på igen? sad nemlig lige og læste om det, og at der kunne være 2 slags begrænsninger men at det var forskelligt fra scooter til scooter Smil?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Det er et blindrør der sidder som begrænsning på en PMX, det er det på alle PGO'erne.
Svar
#11
Er det ikke muligt at de begge er der`?
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#12
Endnu et spørgsmål (Dem er der mange af Griner )

Hvad er det CDI'en helt præcist gør? og vil det hjælpe noget at skifte den originale CDI ud med en fra f.eks. Stage 6?
Svar


Forum spring: