Søg Garagen Hej Gæst! Register

Keeway ARN 125cc MC-scooter
#13
Også her, men ville sq gerne høre hvad de har at sige Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#14
Er der nogen der kender driftsomkostningsniveauet på en 2-takter kontra en 4-takter.

Jeg tænker specielt på PGO T-Rex 110 (2-takt) kontra PGO T-Rex 150 (4-takt).

Jeg mener, benzinøkonomien er bedre på en 4-takter end på en 2-takter, og der skal ikke bruges 2-takt olie, men hvad med reservedelsprisen, -mængden - slitagen på samme - og priser på service? Der er flere stumper på en 4-takter der kan gå i stykker end på en 2-takter.

Grunden til jeg spørger er, at jeg overvejer at købe en af ovenstående mc scootere her til sommer. 110'eren koster 15.000 og 150'eren 25.000 - det er 10.000 kr forskel. Mange penge i min økonomi. Jeg forventer at køre 5-6000 km pr år på den, primært by, med nogle få landevejsture.

Har prøvet en 150'er og det er en fed maskine, men forhandleren var ikke meget til hjælp - han mente at driftsudgifterne incl. serviceomkostninger var ens - det var kun topfarten (90 hhv 100 km/t) der var forskellig - udover benzinøkonomien - det kan jeg ikke tro er korrekt.

Jeg har selv haft diverse 30'ere og 45'ere - den ene mere tunet end den anden, men har p.t. ikke nogen. Nu vil jeg gerne køre helt lovligt og med den store nummerplade.

Håber der er nogen der kan hjælpe - der er ikke meget hjælp at hente på nettet... Har prøvet at finde bl.a. reservedelspriser på nettet for maskinerne, men ikke engang på pgo.dk kan man finde nogen.

Skøøønt sneen er smeltet
Mvh Peter
Svar
#15
Peter Skrev:Er der nogen der kender driftsomkostningsniveauet på en 2-takter kontra en 4-takter.

Jeg tænker specielt på PGO T-Rex 110 (2-takt) kontra PGO T-Rex 150 (4-takt).

Jeg mener, benzinøkonomien er bedre på en 4-takter end på en 2-takter, og der skal ikke bruges 2-takt olie, men hvad med reservedelsprisen, -mængden - slitagen på samme - og priser på service? Der er flere stumper på en 4-takter der kan gå i stykker end på en 2-takter.

Grunden til jeg spørger er, at jeg overvejer at købe en af ovenstående mc scootere her til sommer. 110'eren koster 15.000 og 150'eren 25.000 - det er 10.000 kr forskel. Mange penge i min økonomi. Jeg forventer at køre 5-6000 km pr år på den, primært by, med nogle få landevejsture.

Har prøvet en 150'er og det er en fed maskine, men forhandleren var ikke meget til hjælp - han mente at driftsudgifterne incl. serviceomkostninger var ens - det var kun topfarten (90 hhv 100 km/t) der var forskellig - udover benzinøkonomien - det kan jeg ikke tro er korrekt.

Jeg har selv haft diverse 30'ere og 45'ere - den ene mere tunet end den anden, men har p.t. ikke nogen. Nu vil jeg gerne køre helt lovligt og med den store nummerplade.

Håber der er nogen der kan hjælpe - der er ikke meget hjælp at hente på nettet... Har prøvet at finde bl.a. reservedelspriser på nettet for maskinerne, men ikke engang på pgo.dk kan man finde nogen.

Skøøønt sneen er smeltet
Mvh Peter

Kan dette link hjælpe dig lidt på vej ang. reservedelspriser og benzinudgifter(godtnok kun for en 2takter)?
http://billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=720

1 2takter køre omkring de 30 km/l(min svinger mellem 22-31,5 km/l) og en 4takter skulle meget gerne ligge på 40-50 km/l.
Svar


Forum spring: