Svar: 460
Tråde: 33
Tilmeldt: Jun 2006
Så var jeg lige oppe at tanke for anden gang.
Tilbagelagt distance 127 km. Forbrugt benzin: 3,26 l.
39 km på literen. Det er sgu da fint nok!
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Johnny-2-hjuler Skrev:Så var jeg lige oppe at tanke for anden gang.
Tilbagelagt distance 127 km. Forbrugt benzin: 3,26 l.
39 km på literen. Det er sgu da fint nok!
Det er jo flot af en 2takter
.Men det er vel på grund a', at den har direkte indsprøjtning?
Svar: 460
Tråde: 33
Tilmeldt: Jun 2006
Jps Skrev:Det er jo flot af en 2takter .Men det er vel på grund a', at den har direkte indsprøjtning?
Ja, det går jeg ud fra
Men godt for mig, for det var jo et af mine motiver med at købe sådan en model.
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar: 460
Tråde: 33
Tilmeldt: Jun 2006
Johnny-2-hjuler Skrev:Tilbagelagt distance 127 km. Forbrugt benzin: 3,26 l.
39 km på literen. Det er sgu da fint nok!
På de sidste 167 km er det lykkedes mig at køre 40,15 km på literen. Jeg har nok lært at slappe lidt af på gassen.
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Johnny-2-hjuler Skrev:På de sidste 167 km er det lykkedes mig at køre 40,15 km på literen. Jeg har nok lært at slappe lidt af på gassen.
Som jeg har skrevet mange gange, når dette emne kommer op: Bare det var mig
.
Det er dog lykkedes mig at få BiG'en til at runde de 30 km/l, bare ved at udskifte min choker.
Jeg lå på et tidspunkt nede omkring de 22-24 km/l, så det er da en lille forbedring.
Svar: 2.997
Tråde: 397
Tilmeldt: Dec 2005
24 -> 30 km/l kalder du en 'lille forbedring'
hock:
Minimum 25% må da kunne kaldes bedre end det!
Med mindre, naturligvis, du har været højere oppe før.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
walker1 Skrev:24 -> 30 km/l kalder du en 'lille forbedring' hock:
Minimum 25% må da kunne kaldes bedre end det!
Med mindre, naturligvis, du har været højere oppe før.
Det har jeg, nemlig 31,5 km/l på en enkelt tur til Næstved.
Den sidste tur jeg havde derop til, der lå jeg på ca. 30 km/l.
Svar: 2.997
Tråde: 397
Tilmeldt: Dec 2005
Johnny-2-hjuler Skrev:På de sidste 167 km er det lykkedes mig at køre 40,15 km på literen. Jeg har nok lært at slappe lidt af på gassen.
Det var givetvis også det store bidrag i min forbedring (28-30 km/l -> ca. 40 km/l) i sin tid. Hold den lidt under topfart, og undgå de hårdeste accelerartioner.
Desværre vil ingen i forhandlerledet ud med, hvorfor min ikke går 50 km/l, som manual mm. fremhæver. Det er angiveligt målt på fabrikken, men under hvilke betingelser?
På den anden side. De fleste Listo'er mm. ligger heller ikke specielt tæt på 50 km/l, skal man tro meldingerne i Garagen.
Kinesere og Taiwanerese (også basalt set kinesere) er naturligvis typisk af en noget mindre statur og vægt end os øl- og rødvinsdrikkende danskere, hvilket kan have en betydning
Listoerne kører ca 45 km/l hvis man kører anstendigt. Og ikke vejer for megt. jeg selv vejer 72 kg
Svar: 2.997
Tråde: 397
Tilmeldt: Dec 2005
steen55 Skrev:Og ikke vejer for megt. jeg selv vejer 72 kg
Jeg ligger lidt over det, og det gør scooteren også! Samlet måske 25-30 kg x-tra i forhold til dig og Listo. :oops:
For det er jo klart at vægt og forbrug hænger sammen. Det tænker man måske ikke lige over når man ser på km/l. Og en Listo er jo også ret lille
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
Sådan som jeg kan tyde det med benzin forbruget, virker det som om, at en lovlig scooter køre kortere på literen, end en der er pillet ledt ved, og det endda selv om den ulovlige kører meget stærkere.
Havde jeg en scooter ville jeg nok være fristet til at fjerne ringen af hensyn til benzinøkonomien og miljøet, desværre er det ulovligt, og sandsynligheden for at få politiet i hælene er stor her hvor jeg bor, da jeg var 16 år var det sådan en lille politi jagt der gav livet lidt krydderi, nu er jeg for gammel og lovlydig til den slags.
Har lige målt familiens tomos quardro, 255 km på 5 liter er 51 km/l det er da godt klaret af sådan en simpel gammeldags totakter.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f